تنظیم لایحه دفاعیه توسط وکیل

تنظیم لایحه دفاعیه و خدمات تخصصی موسسه حقوقی اترس

از طریق یکی از  راه های تماس زیر میتوانید برای هماهنگی جهت تنظیم لایحه دفاعیه با ما  در ارتباط باشید

۱- تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱

۲- تکمیل فرم درخواست تنظیم لایحه دفاعیه ( در صورتیکه میخواهید ما با شما تماس بگیریم ، فرم زیر را تکمیل فرمایید)

لایحه برای دادگاه

لایحه دفاعیه یا همان لایحه، ابزاری است که در دادگاه و یا سایر مراجع قانونی  طرفین در جهت ارائه دفاعیات مکتوب خود به عنوان مثال در پاسخ به دادخواست مطرح شده توسط طرف مقابل، تهیه و ارائه می کنند. این ابزار حقوقی، شامل دفاعیات، توضیحات اقناع کننده، شواهد و مستنداتی است که در مورد موضوع پرونده و دفاع از یک طرف پرونده یا خواستار حق حقوقی، ارائه می‌شود. لایحه دفاعیه، در بسیاری از موارد، به عنوان عامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری دادگاه‌ها شناخته شده است. در این مقاله، به بررسی مراحل تهیه لایحه دفاعیه و نکات قابل توجه در این رابطه پرداخته خواهد شد.

تنظیم لایحه دفاعیه توسط بهترین وکیل

چرا لایحه باید توسط وکیل تنظیم شود

لایحه دفاعیه ، اظهارات و ادعاها و اقرارهای طرفین است که به صورت مکتوب در پرونده درج می شود و امکان عدول یا حذف آن وجود ندارد. با توجه به اهمیتی که محتویات لایحه در نتیجه پرونده دارد ، حتی اگر در پرونده ندارید ، لازم است ، لایحه دفاعیه توسط وکیل دادگستری نوشته شود که در ادامه به بعضی از علت های آن می پردازیم

افراد در لایحه به ضرر خود اقرار می کنند

شاید برای شما سوال شود که مگر می شود شخصی در دادگاه به ضرر خود حرف بزند؟ پاسخ مثبت است . در پرونده هایی که لایحه یا دادخواست آن توسط وکیل تنظیم نمی شود ، موارد زیادی دیده شده است که رای دادگاه به استناد حرفهایی که به ضرر خود در لایحه زده است صادر شده است.

شاید یک مثال به بهتر منتقل کردن مطلب کمک کند : فرض کنید یک شخصی مدعی هست که به شمال ده تومان قرض داده است و هیج مدرکی هم برای آن ندارد.شما به عنوان خوانده دعوی در لایحه دفاعیه می نویسید که نتنها این ده میلیون تومان را به او پرداخت کرده ام بلکه پنج میلیون تومان دیگر هم به او قرض داده ام و دلیلی برای این ادعا ندارید.

دادگاه شما را محکوم به پرداخت ده میلیون تومان می کند ، چرا که اقرار کرده اید که ده میلیون را از او قرض گرفته اید و برای بازپس دادن آن هیچ مدرکی ارائه نکردیده اید . اگر فقط انکار می کردید ، دعوی او رد میشد.

افراد عوامل موثرتر بر رای دادگاه را نمی دانند

فرصت دفاع محدود است . تعداد زمانی که دادگاه دفاعیات شفاهی را در قالب جلسه دادگاه می شنود و یا دفاعیات کتبی را به صورت لایحه دفاعیه مطالعه می کند محدود است. وکیل دادگستری می بایست بر اساس تجربه پرونده های متعدد تشخیص دهد به چه مسائلی پرداخته شود  و چه مواردی را کمتر و یا اصلا مورد توجه قرار دهد. اشخاصی که وکیل  نیستند ، عوامل و موارد مهم تر که بر رای دادگاه موثر است را نمی دانند طبیعتا یا به آن نمی پردازند و یا در دل سایر موضوعات کم اهمیت به آن می پردازند که عملا ممکن است مورد توجه قرار نگیرد . بنابراین تنظیم لایحه توسط وکیل این حسن را دارد که موضوعات مهم در مرکز توجه دفاعیات قرار می گیرند.

طرفین قوانین مختلف ، مقررات الزام آور و یا اقناع آور را نمی دانند

طرفین دعوی که وکیل متبحر دادگستری نیستند نمی دانند در موضوع پرونده خود چه قوانین ، آیین نامه ها ،  رای های وحدت رویه ، نظرات مشورتی و آرای اصراری ای وجود دارد و از بین آنها ، کدام مواد و مقررات ، مربوط به حق آنها هست . حتی مواردی مانند نظریه مشورتی و آرای اصراری که برای قاضی ها الزام آور نیست ، در خیلی مواقع باعث اقناع آنها می شود.

عدم آشنایی طرف های پرونده در اصطلاحات تخصصی

طرف های پرونده تسلط بر اصطلاحات تخصصی ندارند و نمی توانند مفاهیم را به خوبی به قاضی برسانند :

اصطلاحاتی که در دانش حقوق ، وجود دارد در عرف هم وجود دارد البته گاهی هر دو لفظ چه در دانش تخصصی حقوق و چه در عرف یک معنی را میدهند و گاهی معنی شبیه بهم و غیریکسان می دهند و گاهی دو معنی کاملا متفاوت می دهد . این نزدیکی الفاظ در قانون با کلمات عرفی مانند اجاره ، خرید و فروش این شائبه را در ذهن برخی قرارداده است که حقوق دانش تخصصی نیست و همین که شخصی قدرت نگارش خوبی داشته باشد میتواند بنویسند و از تنظیم لایحه توسط وکیل بی نیاز باشد و موجب خسارتهای فراوانی به او شود. در اینجا به یک مثال اکتفا می کنیم . ما در قانون دو عقد به نام قرض و ودیعه داریم . در عرف وقتی مثلا اتومبیل برادر خود را از او برای مسافرت رفتن می گیرید، عرف به آن قرض گرفتن اتومبیل می گوید اما بر اساس قانون شما خودرو را ودیعه گرفته اید و هر کدام آثار متفاوتی دارند . لوایح قضایی که توسط وکیل نوشته می شود ، با رعایت اصطلاحات حقوقی صورت می گیرد و به راحتی می تواند ، مفاهیم مورد نظر را به همان شکل به دادگاه منتقل کنند.

وکیل لایحه دفاعی

تنظیم لایحه آنلاین

قبل از ظهور خدمات حقوقی آنلاین اشخاصی که نیاز دارند که یک وکیل باتجربه ، یک لایحه دفاعیه برای آنها تنظیم کند با محدودیت های زمانی و مکانی مواجه بودند.

قبلا برای تنظیم لایحه لازم بود ، شما از طریق دوستان خود یک وکیل دادگستری را پیدا کنید و از او وقت ملاقات حضوری دریافت کنید و پس از آن تنظیم لایحه در دستور کار او قرار بگیرد.

در حال حاضر با گسترس تکنولوژِی امکان تنظیم لایحه آنلاین توسط وکیل فراهم شده است .

شما میتوانید به کمک اینترنت یک موسسه حقوقی مجاز ومعتبر را پیدا کنید و از راه دور درخواست تنظیم لایحه آنلاین را کنید.

فرصتی که اینترنت ایجاد کرده است ، حتی افراد در دورترین نقاط کشور می توانند از خدمات حقوقی موسسات حقوقی بزرگ مثل تنظیم لایحه آنلاین بهره مند شوند. اگر شما هم قصد تنظیم لایحه آنلاین از طریق وکیل دادگستری دارید ، با ما در ارتباط باشید.

تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی

در صورتیکه در دادگاه حقوقی و یا کیفری رای به ضرر شما صادر شده باشد ، می بایست اعتراض خود با دلایل و مستندات لازم ظرف ۲۰ روز از طریق دفتر خدمات قضائی ثبت کنید.

معمولا تجدیدنظرخواهی در قالب یک لایحه تجدیدنظرخواهی و یا دادخواست تجدیدنظرخواهی صورت می گیرد و تجدیدنظر خواه می تواند پ تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی را وکیل بسپرد . بنا به توضیحاتی که در بالا مطرح شد ، تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی توسط وکیل متخصص می تواند شانس شکستن رای بدوی به نفع شما را بالا ببرد.

تنظیم لایحه اعتراضی

نیاز به تنظیم لایحه اعتراضیه معمولا در جایی مطرح می شود که مرجعی مثل دادسرا یا هیات های حل اختلاف مالیاتی رایی به ضرر شخص داده اند و او می خواهد تنظیم لایحه اعتراضی را به وکیل بسپارد .

طبیعتا با وکیل برای تنظیم لایحه اعتراضی ، رای صادرشده را مطالعه میکند و اشکالات قانونی آن را به شکل لایحه اعتراضی مطرح میکند .

همه لوایح خصوصا لایحه اعتراضی ای که توسط وکیل تنظیم می شود ، پیش از ارسال می بایست ، به تائید خود شخص برسد چرا که ممکن است به دلیل اشرافی که بر امور موضوعی پرونده دارد ، بتواند درخواست اصلاحات مفیدی در لایحه اعتراضی نماید.

تنظیم لایحه حقوقی

در دعاوی حقوقی ، خواهان دادخواست می دهد و خوانده معمولا پاسخ به دفاعیات کتبی را از طریق تنظیم لایحه که به آن لایحه حقوقی می گویند ،انجام میدهد. در اثنای پرونده ممکن است ادعاهایی از سوی هریک از طرفین مطرح شود که لازم باشد خواهان یا خوانده با تنظیم و ارسال یک لایحه حقوقی دفاع کند . همچنین در مواردی که رای به نفع شما صادر می شود و طرف مقابل تجدیدنظرخواهی میکند ، شما می بایست ظرف ده روز با لایحه حقوقی ،به دادخواست تجدیدنظرخواهی او پاسخ بدهید .

تنظیم لایحه حقوقی ، اگر توسط وکلای متخصص امور حقوقی صورت بگیرد، می تواند بسیار موثر باشد .

تنظیم لایحه کیفری

در پرونده های کیفری ، دفاعیات افراد ، در نتیجه پرونده بسیار موثرتر از سایر پرونده ها است .دفاعیات کتبی که به وسیله تنظیم لایحه کیفری صورت می گیرد ،تا انتهای پرونده باقی می ماند و نتنها در آن پرونده بلکه در سایر پرونده ها هم قابل استناد است .این توضیحات اهمیت تنظیم لایحه کیفری توسط وکیل را نشان می دهد . برای تنظیم یک لایحه خوب کیفری می بایست ، از یک وکیل تخصصی کیفری کمک بگیرید.

هزینه تنظیم لایحه توسط وکیل

هزینه خدمات حقوقی به صورت خاص هزینه تنظیم لایحه توسط وکیل بستگی به زمان و میزان تجربه و تخصص وکیل متفاوت است .

دستمزد وکیل برای تنظیم لایحه دفاعیه را می توانید بخش تعرفه اوراق قضائی ملاحظه فرمائید.

تماس با وکیل برای تنظیم اظهارنامه

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص تنظیم لایحه دفاعیه در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی با وکیل هماهنگی های لازم را انجام دهید.

شماره های اترس که در تماس با ما قرار دارد ، شماره تماس با یک تیم متخصص از بهترین وکیل های شهر تهران می باشد.

نتیجه‌گیری :

در نهایت پیشنهاد همیشگی اترس این است که برای پرونده های قضایی خود وکیل بگیرید و اگر به هر دلیلی قصد این کار ندارید ، حداقل از طریق مشاوره حقوقی وکیل ریسک های قضایی خود را کاهش دهید و تنظیم اوراق قضایی مانند دادخواست ، لایحه و اظهارنامه قضایی را به موسسات حقوقی مجاز که دارای دپارتمان های تخصصی وکالتی هستند بسپارید.

وکیل دادگستری قرارداد ها

وکیل قرارداد

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل قرارداد تخصص وکیل قرارداد وکیل قرارداد یک وکیل دادگستری است که حوزه امور تنظیم