چگونه برای کارفرما سفته بنویسیم

چگونه سفته حسن انجام کار را پر کنیم؟

سفته حسن انجام کار: سفته ، یکی از اسناد تجاری است که برای تضمین پرداخت بدهی‌ها و ضمانت اجرای  و یا حسن اجرای قراردادهای مختلف به کار می‌رود. اما این سند تجاری ممکن است توسط کارفرما به عنوان یک ابزار سواستفاده شود و برای کارگران مشکلاتی ایجاد کند.

در اینجا، راهکارهایی برای جلوگیری از سواستفاده کارفرما از سفته حسن انجام کار برای کارگران مطرح خواهد شد و چنانچه نیاز به مشاوره حقوقی درباره  سفته داشتید ، میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

جلوگيري از سوء استفاده از سفته توسط کارفرما

اطلاعات سفته را دقیق درج کنید

برای جلوگیری از سواستفاده کارفرما از سفته، اطلاعات لازم درباره آن باید به کارگران ارائه شود. مبلغ سفته را درج کنید و نام کارفرما را در آن قید کنید.

درج شرایط اجرای سفته در قرارداد

برای جلوگیری از سواستفاده کارفرما از سفته، شرایط قرارداد باید به گونه‌ای تعیین شود که از سواستفاده کارفرما جلوگیری کند. برای مثال، می‌توان شرط قرارداد کرد که در صورتی که کارگر تعهدات قراردادی مشخص شده در قرارداد را رعایت نکند ، کارفرما می تواند سفته را مطالبه کند

رسید تحویل سفته را بگیرید

برای جلوگیری از سواستفاده کارفرما از سفته حسن انجام کار، همزمان با تحویل سفته از کارفرما رسید بگیرید . گرفتن رسید می تواند از روش های مختلف باشد از جمله درج شماره سفته در قرارداد و اعلام اینکه تحویل کارفرما شده است یا در برگ جداگانه یا در کپی سفته رسید بگیرید و یا از کارفرما بخواهید ته برگ سفته را امضا کند.

جلوگیری از سفته حسن انجام کار

در متن سفته تصریح شود بابت حسن انجام کار

کارکرد اصلی اسناد تجاری مانند سفته و چک این است  نشان می دهد که شما به شخص دیگری بدهکار هستید . در نتیجه اگر در متن سفته تصریح نکنید این سفته برای تضمین حسن انجام کار است و شما بدهی شخصی به کارفرما ندارید ، در صورت اختلاف می تواند به عنوان طلبکار وجه سفته از شما در دادگاه طرح دعوی کند.

نتیجه گیری :

سفته یک سند تجاری قدرتمند است که برای تضمین پرداخت بدهی‌ها و قراردادهای مختلف به کار می‌رود. اما کارفرما ممکن است از سواستفاده از آن برای ایجاد مشکلات برای کارگران استفاده کند. برای جلوگیری از سواستفاده کارفرما از سفته، اطلاعات لازم درباره آن باید به کارگران ارائه شود و شرایط قرارداد، مبلغ و نحوه پرداخت و زمان پرداخت باید به گونه‌ای تعیین شود که از سواستفاده کارفرما جلوگیری کند. قبل از تنظیم قرارداد و پر کردن سفته ، پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی اترس استفاده کنید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند