قرارداد اجاره خودرو باری

نمونه قرارداد اجاره خودرو باری

قرارداد اجاره خودرو باری

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد اجاره خودرو باری و ماشین سنگین، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . چنانچه قرارداد شما دارای  شرایط و موارد متفاوتی میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد اجاره خودرو باری و ماشین سنگین

رانندگانِ ماشین های سنگین و باری اغلب به دلیل بالا بودن قیمت خودرو های باری برایشان به صرفه نیست که این نوع از خودرو ها را خریداری نمایند در نتیجه برای کارکردن و داشتن درآمد به جای خرید خودرو و مالک شدن عین و منفعت، عقد اجاره را انتخاب می‌کنند یعنی مالک منفعت آن می‌شوند و رابطه موجر و مستاجر بین مالک خودرو و اجاره کننده خودرو ایجاد میگردد .

دانستن چندین نکته کاربردی در خصوص قرارداد اجاره خودرو باری می‌تواند به شما کمک نمایید که آگاهی بیشتری نسبت به این قرارداد داشته باشید.

توجه نمایید در قسمت طرفین قرارداد حتما مشخصات هرطرف را با دقت از روی مدارک شناسایی یادداشت نمایید حتما چک کنید که موجر مالک عین یا منفعت(با اجازه حق انتقال به دیگری) مورد اجاره میباشد اگر موجر از مالک (اعم از عین و منفعت بااجازه انتقال به دیگری) وکالت داشته حتما بررسی کنید در اختیارات وی اجازه انتقال منافع یا اجاره خودرو باری درج شده باشد ،همچنین اگر اجاره بها را به نام خود می‌خواهد دریافت نمایید حتما اختیار اخذ مبلغ اجاره را داشته باشد.

نکته مهمی که باید در قرارداد اجاره به آن توجه نمود مشخص بودن مدت اجاره است بهتر است که مدت زمان دقیق اجاره در قرارداد تصریح شود مثلا برای یک روز یا یک ماه یا یک سال به مبلغ….. ریال.

نمونه قرارداد اجاره خودرو باری و ماشین سنگین

باتوجه به افزایش نرخ خسارات بهتر است وضعیت بیمه خودرو مشخص شود که برعهده چه کسی است یا در صورت بروز خسارت از چه ماخذی باید پرداخت صورت بپذیرد.

باتوجه به اینکه اصولا این نوع از خودرو برای حمل بار به مقاصد مختلف می باشد اگر موجر هستید میتوانید محدوده تردد خودرو را مشروط نمایید برای مثلا فقط در شهر ….. تردد نمایید وگرنه ضامن تمام خسارات احتمالی و ….. می باشد حتی می‌توانیم ضمانت اجرای جدا هم برای آن تعیین کنیم.

توصیه ما به شما این است که با توجه به نکات گسترده در خصوص این نوع از قرارداد ،قراردادی متناسب روابط خود توسط وکلای متخصص امور قرارداد تنظیم نمایید که البته برای آشنایی شما با این قرارداد ما نمونه قرارداد اجاره خودرو باری را آورده ایم.

نمونه قرارداد حمل و نقل

نمونه قرارداد خرید و فروش خودرو

نمونه قرارداد اجاره وسایل نقلیه

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند