قرارداد اجاره وسایل نقلیه

نمونه قرارداد اجاره وسایل نقلیه

قرارداد اجاره وسایل نقلیه

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد اجاره خودرو ، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است .  چنانچه قرارداد شما دارای  شرایط و مفاد مهمی میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد اجاره خودرو

امروزه اجاره وسایل نقلیه در بین افراد بسیار گسترش پیدا کرده مثلا وقتی شما به مسافرتی دور از شهر خود می‌روید که با وسایل حمل و نقل عمومی سفر کرده اید اما می‌خواهید در آن شهر به راحتی تردد نمایید یا اینکه به مناطق آزاد سفرکرده اید و دوست دارید ماشین های متفاوت را امتحان نمایید یا مراسم خاصی پیش رو دارید و می‌خواهید ماشین خاصی در اختیار داشته باشید و… ازقرارداد اجاره وسایل نقلیه استفاده می‌کنید .

 در این قرارداد چه به عنوان موجرهستید چه به عنوان مستاجر هستید سعی نمایید چند نکته را رعایت نمایید ،

اولا زمان و مبلغ قرارداد را به صورت واضح در قرارداد تصریح نمایید مثلا بابت هر یک ساعت یا هر روز (از ساعت … تا ساعت ….) اجاره ماشین ….. به مدل …. به شماره شاسی…… شماره پلاک….. مبلغ …… ریال پرداخت می‌شود،

دوما توجه نمایید اگر موجر هستید میتوانید ذکر نمایید مستاجر اجازه انتقال اجاره را به ثالث ندارد و همچنین میتوانید ذکر نمایید مستاجر شخصا باید از مورد اجاره استفاده نمایید.

سوما اگر مستاجر هستید توجه نمایید که تصریح نمایید اگر مشکلات اساسی برای ماشین ایجاد شود که قابل استفاده نباشد مثل روغن ریزی مشکلات موتور ماشین تعمیر آن به عهده موجر است و شما مسئولیتی بایت این مشکلات و هزینه های آن ندارید.

نمونه قرارداد اجاره وسایل نقلیه

چهارم اگر موجر هستید میتوانید تصریح نمایید که تمامی جرایم و عوارض و … هزینه های مصرفی مثل بنزین ، کارواش و…..که در مدت استفاده مستاجر بوده برعهده ایشان است.

پنجم اگر مستاجر هستید و چک یا سفته ای بایت تضمین برگشت ماشین یا خسارت به موجر می‌دهید حتما شماره آن را در متن قرارداد ذکر نمایید و تصریح کنید بابت چه چیزی بوده است.

ششم اگر موجر هستید دقت نمایید میتوانید در قرارداد تصریح نمایید که استفاده ماشین فقط در این شهر مجاز است و مشمول قرارداد اجاره میباشد .

حتما در قرارداد اجاره ماشین وضعیت بیمه موضوع قرارداد را مشخص نمایید که بر عهده چه کسی میباشد و همچنین دقت نمایید میتوانید با تهیه عکس رنگی از تمام جهات بدنه ماشین و ضمیمه آن در قرارداد از اختلاف و مشکلات آتی جلوگیری نمائید.

ما برای شما نمونه قرارداد خودرو  نقلیه را آورده ایم اما به شما توصیه میکنم هنگام انعقاد قرارداد اجاره با وکیل متخصص قرارداد مشورت نمایید تا از مشکلات احتمالی برای شما جلوگیری شود.

نمونه قرارداد بیمه حوادث گروهی

نمونه قرارداد حمل و نقل

نمونه قرارداد اجاره کارگاه

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند