قرارداد استخدام کارگر ساختمانی

نمونه قرارداد استخدام کارگر ساختمانی

قرارداد استخدام کارگر ساختمانی

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد استخدام کارگر ساختمانی، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است .در این قرارداد قوانین، قانون کار حاکم میباشد لذا، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره نمونه قرارداد استخدام کارگر ساختمانی

قرارداد کارگر ساختمانی از جمله قرارداد های کار است که در روزمره به دلیل ساخت و ساز های زیاد ِبسیاراستفاده می شود که البته برخی از کارفرمایان قراردادی منعقد نمی‌کنند و فکر می‌کنند از این طریق امتیازی کسب نموده اند در حالی که عدم انعقاد قرارداد خطرات و جرایم سنگینی برای آنها بهمراه دارد، پس بهتربه جهت حمایت از این قشر آسیب پذیر و همچنین انجام وظیفه قانونی خود قرارداد صریح  و مشخص منعقد نمایید.

لازم به ذکر خیلی از کارفرمایان فکر می‌کنند با بستن قرارداد روزمزد یا موقت  دیگر نیاز به پرداخت حق بیمه و … نیست در حالی که بر روابط میان کارفرما و کارگر ساختمانی قانون کار حاکم است و کارفرما موظف به انجام کلیه تکالیف و الزامات قانونی کارفرما همچون پرداخت حق بیمه، عیدی، سنوات ، حق السعی و… .

با مواردی که ذکر شد توصیه مشود که یک قرارداد موقت با کارگر تنظیم نمایید مثلا مدت زمانی که فکر می‌کنیم ممکن است ساخت و ساز تمام شود مثلا برای دوسال و در آن نوع کار ، تکالیف که کارگر میخواهید، ساعت کار وی، روزهای کاری، نحوه استراحت و تعطیلات و…. با جزئیات بیاورید تا از اختلافات آتی جلوگیری شود.

نمونه قرارداد استخدام کارگر ساختمانی

باتوجه به اینکه کار ساخت و ساز خطرناک و پرریسک است حتما وسایل و لباس های ایمنی برای کارگران خویش تهیه نمایید و طرز استفاده شان را به آنها آموزش دهید  همچنین در استفاده مدام آنها نظارت نمایید ، حتما هنگام تحویل وسایل و آموزش آنها از کارگر رسید دریافت نمایید تا اگر بعدا به علت عدم استفاده از آنها آسیبی دید مسئولیت کمتری برای شما باشد.

بهتر است پس از تکمیل کادر کارگران مورد نیاز خود یک قرارداد بیمه مسئولیت سازنده نسبت کارگران خریداری نمایید تا مسئولیت های احتمالی شما را نسبت به این افراد پوشش دهد .

باعنایت به اینکه پروژه های ساخت و ساز هزینه های عظیم به همراه دارد و این ساختمان ها جز با زحمات کارگران گرامی به پایان نمی رسد ما به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن قرارداد صریح حتما با یک وکیل متخصص قرارداد همچنین متخصص حقوق کار و تامین اجتماعی مشورت نمائید.

به حرحال برای آشنایی شما نمونه قرارداد کار – استخدام کارگر ساختمانی را آورده ایم.

نمونه نمونه قرارداد استخدام طراح

نمونه قرارداد پرداخت پاداش

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند