قانون گارانتی بازگشت محصول و مرجوعی 7 روزه

امتناع فروشنده از قانون بازگشت کالا در ۷ روز

اقدامات قانونی بازگشت کالا

قانون بازگشت کالا : اگر فروشنده کالای اینترنتی ، کالا را ظرف ۷ روز پس نگرفت چه کاری انجام دهیم ؟

امتناع فروشنده کالای اینترنتی و راهکاری ما

همانطور که در مقاله حق ۷ روزه مرجوع کردن کالا در خرید اینترنتی توضیح دادیم ، در صورتیکه کالای را از طریق اینترنت خریداری کردید ،می توانید ظرف ۷ روز پشیمان بشوید و آن را پس بدهید و فقط هزینه ارسال را بدهید.

حال اگر از فروشنده از آن امتناع کرد ، چه باید کرد .به عبارت دیگر اگر کالایی را از فضای اینترنت خریداری کردید و قصد اعمال حق مندرج در ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیک را دارید ولی فروشنده از به رسمیت شناختن این حق خودداری می کند پیشنهاد می کنیم :

اگر فروشنده کالای اینترنتی ، کالا را ظرف 7 روز پس نگرفت چه کاری انجام دهیم

۱-مرحله اول گفتگو و تلاش برای حل موضوع از طریق مذاکره :

شما می توانید در درجه اول با صحبت با فروشنده و مطلع کردن ایشون از ماده قانونی و حقوقی که به وسیله این ماده برای شما ایجاد شده سعی در جلب رضایت ایشان برای بازپس گرفتن کالا بکنید . با توجه به اینکه مراجعه به دادگستری مستلزم هزینه و وقت زیاد است و از سوی دیگر معمولا کالاهایی که در بستر اینترنت خرید و فروش می شود ، قیمت قابل توجهی ندارند ، منطقی هست حداکثر تلاش خود را برای حل مسالمت آمیز قضیه کنید.

۲- ارسال اظهارنامه قضائی در مدت ۷ روز :

درصورتیکه  فروشنده از قبول این موضوع امتناع کرد  و با گفتگو به نتیجه نرسیدید ، سریعاً و قبل از اتمام مهلت هفت روزه اظهارنامه مبنی بر درخواست استرداد کالا و اعمال حق مذکور بدهید .

۳- طرح دادخواست حقوقی در دادگستری :

برای اقامه دعوا و درخواست اعمال حق مذکور از مرجع قضایی دادخواستی را با این موضوع طرح کنید.

می بایست به دادخواست خود ، اظهارنامه ، فیش واریز وجه و مستندات خرید اینترنتی مانند تصویر پیام های شما و فروشنده را پیوست نمایید.

در صورتیکه در این موضوع نیاز به مشاوره حقوقی  از راه تلفن داشتید ، با ما در ارتباط باشید.

۹ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند