راه‌اندازی کسب و کار مجازی چگونه است

برای راه‌اندازی کسب و کار مجازی چه اقداماتی باید انجام دهیم

مراحل راه‌اندازی کسب و کار مجازی 

 اگر شما دارای یا به فکر راه‌اندازی کسب و کار مجازی خود هستید، باید از اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی ، مجوز لازم جهت فروش و فعالیت خود در فضای مجازی را دریافت نمایید. از فواید این مجوز، استفاده از تسهیلات بانکی جهت دریافت وام برای گسترش کسب و کار، استفاده از تسهیلات بیمه ای و مالیاتی است و از حمایت های قانونی در محاکم قضایی نیز برخوردار می شوید.  لازم به تاکید نیست ، کسب و کارهای نوپا به دلیل محدودتر بودن منابع مالی آنها آسیب پذیر تر است . دریافت خدمات حقوقی از وکیل متبحر  میتواند ریسک ها را کاهش دهد.

این کسب و کارها در ابتدا می بایست به کمک مشاوره با موسسات حقوقی مجاز چگونه میتوانند ریسک های خود را مدیریت دهند .

آیا نیاز هست که در قالب یک شخصیت حقوقی ، شرکت ثبت کنند و یا اگر با شخصی شراکت تجاری دارند چگونه بهتر است رفتار کنند .در این مقاله صرفا از بعد مجوزات کسب و کارهای مجازی ريال موضوع را بررسی می کنیم.

 

 مراحل صدور پروانه کسب و کارهای مجازی چیست

 مراحل صدور پروانه کسب و کارهای مجازی

 ۱- راه‌اندازی کسب و کار مجازی توسط متقاضی باید مطابق چک لیست ارائه شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک باشد این مرکز با اعطای نماد اعتماد الکترونیک، هویت مالک کسب و کار مجازی و محل فعالیت وی را احراز مینماید.

۲- تقاضای مجوز در  سامانه اینماد

۳- بارگذاری مدارک مربوطه توسط متقاضی در سامانه اصناف، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از قبول تقاضا

۴- پروانه کسب پس از تطبیق مدارک بارگذاری شده با اصل آن، حداکثر ظرف ۱۵ روز صادر و به متقاضی ارائه می شود. و مشخصات پروانه کسب به سامانه اینماد ارسال می گردد.

۵- اعطای نماد الکترونیک هم زمان با صدور پروانه کسب

سامانه اینماد یا نشان اعتماد الکترونیک چیست

 نشان اعتماد الکترونیک منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر شده و به کسب و کارهای مجازی با هدف ساماندهی احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می گردد این نماد پس از بررسی درگاه وب سایت، احراز هویت و صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن برای مدت ۲ سال صادر می گردد.

 

ستاره های نشان الکترونیک، نشانگر سطح اعتماد و کیفیت عملکرد کسب و کار مجازی است و هرچه تعداد ستاره ها بیشتر شود نمایانگر سطح بالا اعتماد و کیفیت  سایت می باشد.

در حال حاضر اعطای نماد الکترونیک به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی از جمله سایت ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های مجاز تعلق می‌گیرد کلیه فعالان کسب و کارهای مجازی جهت ثبت نشانی فعالیت خود و آغاز فرآیند اخذ نشان الکترونیک می‌توانند با مراجعه به سامانه نماد و ایجاد حساب کاربری اقدام به ثبت حوزه فعالیت خود در سایت ها، شبکه‌ های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نمایند.

همچنین اگر شما از کسب و کار مجازی که عضو اتحادیه است، شکایتی دارید کافی است نام وب سایت کسب و کار مذکور را در سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی  وارد و سپس شکایت خود را ثبت نمایید اگر از کسب و کارهایی که عضو اتحادیه کشوری نمی باشند شکایت دارید از قسمت وضعیت دامنه در سایت اتحادیه گزینه ” عضو اتحادیه نمی باشد” انتخاب نموده و سپس نام کسب و کار مجازی مورد نظر را در بخش مربوطه وارد نمایید.

 

بیشتر بدانیم : نحوه صدور چک الکترونیک چگونه است

نکات حقوقی برای راه اندازی کسب و کار مجازی

 

اهمیت مجوز ها برای راه اندازی کسب و کار مجازی

دیدگاه وکیل کسب و کار در موسسه حقوقی  اترس این است برای هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای اینترنتی ، دریافت حداکثری مجوزها لازم است . چرا که در مواقعی که اتهامات کیفری مطرح شود ، وجود این مجوزها تا حد زیادی می تواند ، حسن نیت دارنده آن کسب و کار را نشان و افراد و مشتریان ناراضی نتوانند به ایشان اتهام کیفری وارد کنند .

همچنین در صورتیکه نیاز به خدمات حقوقی موسسه  اترس و وکیل  جرایم رایانه ای و یا اطلاع بیشتر از مجوزها و مراحل راه‌اندازی  کسب و کار مجازی خود داشتید میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند