قرارداد استخدام پیک موتوری

نمونه قرارداد استخدام پیک موتوری

قرارداد استخدام پیک موتوری

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد استخدام پیک موتوری، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . چنانچه به قوانین کار و تامین اجتماعی آشنایی ندارید ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد استخدام پیک موتوری

در جامعه امروز مخصوصا در شهرهای بزرگ مثل تهران به دلیل حجم بالای ترافیک در سطح شهر اغلب مشاغل مثل مدیران مجموعه ها تمایل دارند برای انجام امور خود یک پیک موتوری داشته باشند تا بتواند انجام امور آنها را با سرعت بیشتری انجام دهد ،مثلا برای ارسال اسناد یا قرارداد از یک سر شهر به جای دیگر ممکنه ساعت ها زمان صرف شود همچنین خیلی از فروشندگان که به صورت این آنلاین فعالیت دارند تمایل دارند که کالای خریداری شده مشتری خود را با هزینه کم و سرعت بیشتر به دست آنها برسانند یا بسیاری از رستوران ها همچنین سوپرمارکت ها تمایل به داشتن پیک موتوری اختصاصی خود دارند که بتوانند از این طریق فروش و نهایتا سود بیشتری عایدشان شود.

برای استخدام پیک موتوری به مهمترین نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که شما به هر شکلی که قرارداد خود را منعقد نمایید این قرارداد جز قانون کار محسوب می شود و مشمول پرداخت حق بیمه برای پیک موتوری می‌شود. در واقع رابطه کارگر و کارفرمایی قانون کار ايجاد مي شود و شما موظف هستید طبق قانون کار حداقل حقوق مصوب دولت را در هر سال پرداخت نمایید .

 یک نکته حیاتی که در این از قرارداد مطرح است این که حتما مدت زمان قرارداد مشخص باشد وگرنه کارگر دائم شما محسوب می‌شود پس حتما در قراراداد ذکر کنید مثلا برای یک سال یا شش ماه

نمونه قرارداد استخدام پیک موتوری

شرایط را در قرارداد تصریح نمایید ، برای کاهش مسئولیت شما در جهت خسارت احتمالی که ممکن است ایحاد شود شما طبق قانون کار موظف هستید شرایط امن را برای کارگر خود محیا نمایید پس حتما برایش کلاه ایمنی ، دستکش ایمنی و… خریداری نمایید و آن را به صورت مکتوب به وی ابلاغ نمایید و تعهدنامه ای دریافت کنید که هربار که از موتور سیکلت استفاده میکند متعهد میشود این لوازم ایمنی را استفاده نمایید و الزامات قانون را در رانندگی رعایت کند.

همچنین در قرارداد تصریح کنید که مسیرهای که باید بروند، بعدا مشخص می شود و حدودی میباشد‌.

اگر اسناد مهمی به پیک موتوری میسپارید حتما به وی ابلاغ نمایید تا در صورت خسارت احتمالی بتوانید جبران آن را از وی بخواهید.

ما برای شما نمونه قرارداد کار- پیک موتوری را آورده ایم ولی توصیه می‌کنیم باتوجه به نکات ریزی که ممکن است بعدا به شما کمک کند با یک وکیل متخصص امور قرارداد ها مشورت نمایید.

نمونه قرارداد صلح خودرو

نمونه قرارداد حق العمل کاری

نمونه قرارداد خرید اقساطی خودرو

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند