وکیل مهریه در شهر تهران

وکیل مهریه تهران

وکیل مهریه تهران و خدمات تخصصی موسسه حقوقی اترس

از طریق یکی از  راه های تماس زیر میتوانید با وکلای متخصص مهریه در ارتباط باشید

۱- تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱

۲- تکمیل فرم در خواست  تماس ( در صورتیکه میخواهید ما با شما تماس بگیریم ، فرم زیر را تکمیل فرمایید)

درخواست وکیل مهریه در شهر تهران

پرونده های مهریه به عنوان یکی از مهمترین موضوعات حقوقی مربوط به دعاوی خانواده در ایران، بخش قابل توجهی از پرونده های ثبتی و قضائی را به خود اختصاص داده است. وکیل مهریه تهران نیز به عنوان یکی از متخصصان در این حوزه، مشاوره و وکالت در دعاوی مربوط به مهریه را بر عهده دارد. 

در این مقاله، به بررسی مفاهیم مربوط به مهریه، نقش وکلا در دعاوی مربوط به آن و همچنین خدمات ارائه شده توسط وکیل مهریه تهران در موسسه حقوقی اترس پرداخته خواهد شد.

مهریه چیست

مهریه به عنوان یکی از قواعد اسلامی، به عنوان پول یا هدیه‌ای که شوهر به همسر خود در زمان ازدواج می دهد و یا تعهد به پرداخت می کند، تعریف می‌شود.

این مبلغ باید به صورت نقد یا با اموالی که شوهر می‌تواند به همسر خود ارائه دهد، پرداخت شود. موضوع مهریه باید  مالیت داشته باشد یعنی قابل خرید و فروش در بازار باشد مانند سکه و یا وجه نقد بوده و قابل دسترس برای همسر باشد و در صورت فوت شوهر، به عنوان بدهی، از اموال او پرداخت می‌شود.

 

نقش وکیل در دعاوی مهریه

دعاوی مربوط به مهریه، به دلیل حساسیت آنها، نیازمند مشاوره وکیل متخصص امور خانواده هستند با توجه به اینکه در کشور ما  در کنار مسائل اقتصادی که به افزایش نرخ شدید سکه منجر می شود ، در نگاه مدیران کشور ، دعوی مطالبه مهریه موثر در ثبات خانواده دیده می شود و خانواده هم یکی از مسائل مهم و پیچیده اجتماعی است در دوران مختلف و مدیریت های افراد مختلف بر دستگاه قضایی نگاه های مختلفی حاکم بوده است .

گاهی شیوه تعیین اقساط مهریه  به نوعی بوده است که افراد زیادی زندانی میشدند و در زمانهایی حالتی بوده است که کمتر کسی راهی زندان می شده است .

در مواقعی قوانین جوری تفسیر می شده که افراد زیادی برای انتقال اموال خود به انگیزه فرار از دین مجازات می شدند و در دورانی این مورد به مراتب کمتر اتفاق افتاد . در نتیجه در خصوص دعاوی خانواده و به طور خاص مهریه و طلاق در کنار قوانین ،دستورالعمل ها و شیوه های اجرا هم اهمیت بالایی دارد.

وکیل مهریه با توجه به دانش و تسلطی که بر رویه دادگاه ها دارد میتواند بهترین تصمیمات و مشاوره های حقوقی را ارائه کند.

برای وکالت در دعاوی مربوط به مهریه، وکلای مهریه باید دارای مهارت و تجربه لازم در این حوزه باشند. آنها باید توانایی تحلیل مستندات حقوقی و بررسی شرایط مربوط به هر دعوای مهریه را داشته باشند.

همچنین، آنها باید با قوانین حقوقی وضع شده در ایران در ارتباط با مهریه، آشنا باشند و توانایی دفاع در دادگاه‌ها را داشته باشند.

خدمات حقوقی وکیل مهریه تهران

خدمات ارائه شده توسط وکیل مهریه تهران

وکیل مهریه تهران، به عنوان یکی از متخصصان در حوزه مهریه، خدمات گسترده‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد. این خدمات شامل مشاوره حقوقی مهریه ، وکالت در دعاوی مربوط به مهریه شهر تهران و مذاکره با طرف مقابل برای سازش در خصوص و همچنین تنظیم اسناد توافقات و حقوق افراد در مورد مهریه را قوت می بخشند.

مشاوره حقوقی توسط وکیل مهریه تهران

با توجه به توضیحاتی که بالاتر در خصوص نگاه به دعاوی مهریه وجود دارد وکیل مهریه تهران علاوه بر دانش تخصصی در زمینه مهریه ، می بایست بر رویه قضایی دادگاه های تهران و رویه های اداری دایره های اجرای ثبت شهر تهران تسلط داشته باشد.

برای مشاوره حقوقی توسط وکیل در زمینه مهریه منظورمان از تسلط بر رویه قضایی اطلاع یا تجربه چند پرونده از آشنایان و بستگان نیست. این به آن معنی نیست ، بستگانی که خودشان و یا نزدیکان خود چندین پرونده مربوط به مهریه داشته اند ، صرفا تجربه شخصی ای دارند که تعمیم آن به پرونده های دیگران ممکن است اتفاقا گمراه کننده و زیان آفرین باشد.

اگر اقدام قانونی در زمان مناسب انجام نشود ممکن است ، تبعات زیان باری به بار بیاید . مثلا کم نیستند خانم های که مهریه را در زمان و به نحوی طرح می کنند که شوهر اموال خود را به دیگران منتقل میکند وعملا زن نمی تواند مالی را برای مهریه خود توقیف کند..

بنابراین مشاوره حقوقی توسط وکیل مهریه تهران می تواند بر نتیجه پرونده ، تاثیر قابل توجه داشته باشد.

وکالت در مهریه و دعاوی مرتبط

یکی از خدمات وکلای مهریه خصوصا در شهرهای بزرگی مانند تهران این است که پرونده مهریه که در دادگاه و یا اجرای ثبت مطرح است و یا قرار است مطرح شود ، اعلام وکالت می کنند و شخصا امور را پیش می برند . این دعاوی ممکن است پرونده مهریه باشد و یا سایر دعاوی که مرتبط است . مثل دعوی اعسار از پرداخت مهریه  و یا دعوی معامله به قصد فرار از دین و یا استرداد جهیزیه .

به صورت کلی مزیت وکالت وکیل مهریه در پرونده این است ، اجرا و پیگیری پرونده توسط یک متخصص صورت می گیرد در نتیجه شانس پیروزی پرونده بالاتر می رود.

مذاکره برای توافق و تنظیم اسناد سازش

مخاطبان موسسه حقوقی اترس به خوبی می دانند که ما معتقدیم که معمولا نتایجی را که طرفین می توانند با گفتگو و سازش خارج از دادگاه به دست بیاورند در جنگیدن های دادگاه به دست نمی آید.

بنابراین در دعاوی خانواده هر زمانی که فرصت توافق به دست آمد ، می بایست به سرعت از آن استفاده کرد.

یکی از خدمات وکیل مهریه این است که مذاکرات سازشی را انجام دهد و نهایتا متن ها و اسنادی که این توافقات را به خوبی مکتوب می کند را تنظیم کند. در این مسیر ممکن است از وکلای امور قراردادی هم کمک شود .

هزینه وکیل مهریه تهران

هزینه وکیل مهریه و حق الوکاله چند درصد است؟

هزینه و دستمزد پرونده های حقوقی با توجه به موضوع و تمبر مالیاتی ای که ابطال می کند متفاوت است .پرونده مهریه به دلیل اینکه مالی است ،. هزینه وکیل به میزان سکه و یا مبلغی که مطالبه می شود متفاوت است . همچنین با توجه به اینکه وکیل در اداره اجرای ثبت وارد پرونده می شود و یا دادگاه دستمزد وکیل مهریه متفاوت است .

پرونده های دادگاهی از جمله طرح یا دفاع در دعوی مهریه در بخش تعرفه ها ملاحظه کنید .

با ما در ارتباط باشید و شرابط پرونده خود را مطرح کنید و مبلغ دقیق حق الوکاله وکیل مهریه را اعلام کنیم.

در ادامه چند موضوع مهم مربوط به مهریه که از وکلای متخصص اترس زیاد پرسیده می شود را طرح و بررسی خواهیم کرد.

بخشش مهریه : هبه ، بذل یا ابراء

همانطور که گفتیم ، یکی از خدماتی که وکیل مهریه انجام می دهد ، مذاکره با طرف مقابل و نهایتا نوشتن سند توافق می باشد .

سوالی که بسیاری از وکلای خانواده اترس می پرسند این است که اگر طرفین بخواهند سندی تنظیم کنند که به موجب آن شوهر از پرداخت تمام یا بخشی از مهریه معاف شود ، در چه قالبی سند تنظیم کنند .

آیا زن در اقرارنامه رسمی ، بنویسد مهریه را دریافت کرده است؟

آیا زن طلب خود از مرد را از طریق عقد هبه ، به مرد منتقل کند ؟

بر اساس نظر وکلای متخصص موسسه  حقوقی اترس ، اقرارنامه و هبه هیچکدام راه مناسبی نیست.

با توجه به اینکه موضوع بحث ما مهریه است ، نمی خواهیم به صورت مفصل به دلایل آن بپردازیم.

به صورت خلاصه باید گفت

تنظیم اقرارنامه رسمی که در آن زن اقرار کند ، مهریه را دریافت کرده است ،در حالیکه دریافت نکرده است پیشنهاد نمی شود چرا که مطابق قانون اقرار باید عرفا قابل انجام باشد و اینکه مثلا زن اقرار کند مرد چند سکه چند ده میلیونی را به او داده است بدون اینکه هیچکونه رد بانکی ، خرید و فروش از بازار وجود داشته باشد ، قابل پذیرش نیست و ممکن است بعدا به این دلایل توسط دادگاه ابطال شود .

تنظیم هبه نامه هم پیشنهاد نمی شود چرا که هبه یا بذل یک عقد است که نیاز به شرایط دارد از جمله ایجاب و قبول و یا ممکن است به دلایلی بعدا قابل فسخ و یا رجوع باشد .بنابراین برای بخشیدن مهریه بذل و هبه هم پیشنهاد نمی شود .

پیشنهاد وکلای مجرب اترس چیست؟

برای بخشیدن مهریه ، تنظیم سند ابراء بهترین پیشنهاد است . چون ابراء اصطلاحا یک ایقاع است و نیاز به قبول ندارد و باعث از بین بردن بدهی می باشد و قابل رجوع و یا فسخ نیست . در نتیجه مطمئن ترین قالب برای بخشش مهریه ، تنظیم سند ابراء است.

البته مندرجات و شروط یک سند بسیار مهم است . توصیه می شود متن را توسط وکیل دادگستری تنظیم کنید چرا که وکلای دعاوی بر اساس تجربه ای که از دعاوی ابطال سند در دادگاه دارند میتوانند ، سندهای را تنظیم کنند که امکان ابطال بعدی آن توسط دادگاه به صفر نزدیک باشد .

وکالت وکیل مهریه تهران

درچه صورت مهریه به زن تعلق نمی گیرد

به جز موارد اسثنایی مانند جنون هنگام عقد ، زن در هر صورت مهریه را دریافت میکند . اگر زن خیانت کرده باشد و خیانت او تحت عنوان رابطه نامشروع ثابت شود و یا اگر زن منزل را ترک کرد و تمکین نکرد ، در هر دو مثالی که زده شد ، همچنان میتواند مهریه را دریافت کند . مهریه یک تعهد جداگانه است و اینکه زن برخی از وظایف خود را انجام ندهد ، حق او بر مهریه را از بین نمی برد.

مهریه از پدر شوهر

اگر شوهر ناتوان از پرداخت مهریه باشد آیا می توان مهریه را از پدر شوهر و یا برادر شوهر دریافت کرد؟

در پاسخ باید گفت ، شخصی باید تعهد مهریه را اجرا کند که سند ازدواج و یا تعهد پرداخت را به عنوان متعهد امضا کرده باشد.

بنابراین اگر پدر شوهر و یا هر شخص ثالثی تعهد به پرداخت نکرده باشد ، مسئولیتی برای پرداخت مهریه ندارد و در خیلی موارد پسر به دلیل اینکه اموالی ندارد ، معسر شناخته می شود و دارایی پدر تاثیر بر نداری پسر ندارد.

در اینجا ذکر یک نکته هم مفید است . اگر پدر فوت کند و ارث آن به پسر برسد ، زن می تواند به عنوان طلبکار ، سهم الارث شوهرش را توقیف کند و به جای مهریه بردارد.

مهریه طلب ممتازه ، دیون ممتازه

طلب ممتاز ، طلبی است که طلبکار را بر سایر طلبکار مقدم می کند و به حکم قانون اتفاق می افتد و دادگاه یا توافق طلب کار و بدهکار نمی تواند ، یک طلب را ممتازه کند .

در قانون ما در بند ۳ ماده ۱۴۸ قانون اجرای احکام مدنی ، مهریه زن را تا بیست هزار تومان را جز طلب با حق تقدم و ممتاز درنظر گرفته است . چون این مبلغ قدیمی است ، در حال حاضر کاربرد ندارد ، در نتیجه باید گفت در عمل طلب زن بابت مهریه طلب ممتاز محسوب نمی شود و زن نسبت به سایر طلبکاران از شرایط مساوی برخوردار است.

ممنوع الخروج کردن با مهریه

زن اگر مهریه را از اجرای ثبت مطالبه کند می تواند فورا شوهر را ممنوع الخروج کند.

در صورتیکه مهریه را از دادگاه بخواهد بعد از اینکه حکم قطعی صادر شد از واحد اجرای احکام می تواند ممنوع الخروجی شوهر را بخواهد . در صورتیکه اعسار مرد اثبات شود ، ممنوعیت خروجی برطرف می شود.

اعسار مرد از پرداخت مهریه زن

اعسار از پرداخت مهریه

در مقاله دادخواست اعسار ، شرایط و نکات کاربردی در خصوص اعسار را توضیح دادیم . همچنین در مقاله حکم اعسار به سوالات پرتکرار مخاطبان اترس در مورد اعسار پاسخ دادیم .

با توجه به اینکه در این دو مقاله به صورت مفصل به اعسار پرداختیم ،از بازگو کردن مطالب خودداری می کنیم فقط در مورد اعسار از پرداخت مهریه یک نکته را اضافه کنیم که بر اساس تجربه وکیل اعسار  اترس نظر قوه قضائیه خصوصا از سال ۹۸ به بعد ، پایین درنظر گرفتن پیش پرداخت و اقساط مهریه با هدف اینکه شوهر به زندان نرود ، می باشد.

تاثیر فوت زن یا شوهر در مهریه

اگر زن فوت کند ، طلب زن به ورثه خود می رسد و ورثه میتوانند طلب به ارث رسیده خود را مطالبه کنند . البته چون خود شوهر هم جز ورثه زن محسوب می شود ، به میزانی که خود از زن ارث می برد ، از پرداخت بری می شود اما سهم سایر ورثه زن از طلب مهریه را باید پرداخت کند . اگر شوهر فوت کند ، زن می تواند قبل از تقسیم ارث ، طلب خود را از ماترک بردارد. در این حالت باید همه وراث را خوانده دعوی قرارهد .

شماره وکیل مهریه تهران

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص مهریه در دپارتمان خانواده موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی با وکیل مهریه هماهنگی های لازم را انجام دهید.

شماره های اترس که در تماس با ما قرار دارد ، شماره تماس با وکیل در شهر تهران    می باشد.

نتیجه‌گیری :

مهریه به عنوان یکی از موضوعات حقوقی مهم در ایران، نیازمند مشاوره و وکالت دادگستری متخصصان در این حوزه است. وکیل مهریه تهران با توجه به تجربه و مهارت خود، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، وکالت در دعاوی مربوط به مهریه، ارائه می‌دهد. این خدمات باعث می‌شود که شخص دارای ادعای دریافت مهریه، بتواند حق خود را به درستی دفاع کند .موسسه حقوقی با دارا بودن دپارتمان تخصصی خانواده و وکلای متخصص کنار شما عزیزان است.

مشاوره حقوقی خانم در تهران

مشاوره حقوقی خانم

فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی تماس برای مشاوره حقوقی با وکیل خانم مشاوره  حقوقی خانم در موسسه اترس توسط وکیل

قوانین طلاق به درخواست زن در ایران

طلاق به درخواست زن

طلاق به درخواست زن : هرچند که مطابق قانون مدنی ایران حق طلاق با مرد است و شوهر می تواند

وکیل خانم در کشور ایران

وکیل خانم

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل خانم تماس با وکیل خانم وکیل خانم و حضور او در پرونده های قضایی

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند