جلوگیری از سواستفاده پیش فروش ساختمان

شرایط جرم در سواستفاده از پیش فروش ساختمان

پیش فروش ساختمان در چه شرایطی جرم و موجب ابطال پروانه بنگاه دار میشود

سواستفاده پیش فروش ساختمان : طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان ما معاملات مربوط به پیش فروش ساختمان را حتماً باید به موجب سند رسمی و در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم کنیم اگر ساختمانی در خارج از دفترخانه اسناد رسمی و به وسیله اسناد عادی به فروش برسد این امر جرم است فروشنده از ۹۱ روز تا یک سال حبس و یا به جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجه یا مالی که به دست آورده محکوم خواهد شد شخص بنگاه دار هم مطابق قانون پیش فروش ساختمان برای بار اول یک سال برای بار دوم تا دوسال و نهایتاً بار سوم موجب ابطال پروانه او خواهد شد.

در پیش خرید آپارتمان منظور از سند رسمی چیست ؟

به طور کلی سند رسمی در مقابل سند عادی قرارمی گیرد . سند رسمی ، سندی است که در دفاتر اسناد رسمی و یا نزد ماموران دولت که صلاحیت تنظیم سند را دارند تنظیم می شود . پیش فروش آپارتمان صرفا در در دفتر اسناد رسمی باید انجام بگیرد.

قانونگذار برای جلوگیری از سواستفاده هنگام  پیش فروش ساختمان افراد سودجو و اینکه یک واحد به چند نفر فروخته نشود ، الزام کرده است که این موضوع در دفترخانه و یا همان دفتر اسناد رسمی ثبت گردد . علت آن این است که انتقالات در دفترخانه ، با استعلام همراه هست و در صورتیکه یک آپارتمان به شخص دیگری منتقل شده باشد ، مشخص می شود .

بیشتر بدانیم : دادخواست ابطال سند رسمی چگونه است

سواستفاده پیش فروش ساختمان در چه شرایطی جرم

وکیل برای قرارداد پیش خرید آپارتمان

با توجه به پیچیدگی هایی که قرارداد پیش خرید آپارتمان و سواستفاده پیش فروش ساختمان دارد و ریسکهایی به سرمایه یک عمر افراد وارد می شود ، حضور وکیل ملکی دادگستری از ابتدا تا نهایی شدن معامله ، بررسی اسناد و راستی آزمایی های مختلف ، تا حد زیادی ریسک های قانونی و حقوقی افراد را کاهش در این معاملات کاهش میدهد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند