نمونه قراردا اجاره ملک مسکونی اداری تجاری

نمونه قرارداد اجاره نامه انواع ملک (مسکونی-اداری-تجاری)

قرارداد اجاره انواع ملک

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد اجاره انواع ملک ، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است .  چنانچه قرارداد شما دارای  شرایط و مفاد مهمی میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد اجاره انواع ملک

قرارداد اجاره ملک مسکونی و اداری و تجاری : یکی از پرکاربردترین قراردادهایی که ما در ایران از آن استفاده می‌کنیم قرارداد اجاره می باشد که در آن مستاجر با پرداخت اجاره‌بها مالک منافع مال می شود.

البته که درحال حاضر افراد تمایل دارند قرارداد اجاره املا‌ک خود را از طریق دفاتر املاک منعقد کنند تا کد رهگیری دریافت نمایند اما اگر به هر دلیل خواستند خودشان دستنویس قراردادی منعقد کنند یا اینکه تغییری در آن قراردادهای تیپ با کد رهگیری ایجاد نمایند لازم است توجه نمایند به چندین نکته ضروری در خصوص قرارداد اجاره نامه انواع ملک:

دقت نمایید با توجه به اینکه اجاره یک عقد لازم از طرفین قرارداد اگر برای خود حق فسخ قرارداد ندهند  ممکن است خیلی سخت بتواند قرارداد را فسخ کنند مگر با تراضی دو طرف آن را اقاله نمایند پس حتما مالک یا مستاجر در قرارداد اجاره برای خود حق فسخ در قرارداد لحاظ کند که مثلا در صورت عدم پرداخت اجاره بها ظرف یک ماه بتوان قرارداد را فسخ نمود.

مورد بعد ذکر اینکه هزینه ها به صورت جزئی به عهده کیست هرچند که در قانون آورده شده بهتر است در قرارداد اجاره تصریح شود که مثلا هزینه شارژ، آب و برق و گاز مصرفی و…. برعهده مستاجر می باشد.

قرارداد اجاره انواع ملک مسکونی تجاری اداری

همچنین حتما قید نمایید که مستاجر به صورت مباشرت یعنی فقط خودش حق استفاده از مال اجاره دارد و نمی‌توان شخص دیگری از آن استفاده نماید. مثلا در اینجا بهتر است تعداد نفرات و نسبت آنها ذکر شود.

حتما اگر مستاجر یا مالک هستید نوع استفاده را از ملک بنویسید به طورت جزئی مثلا طلافروشی تا از اختلافات بعدی جلوگیری نمایید.

همچنین بهتر است تصریح شود مستاجر حق انتقال منافع را ندارد یعنی نمی‌تواند اجاره دست دوم دهد.

ما در ذیل این نکات نمونه ای از قرارداد اجاره نامه انواع ملک ( اداری- تجاری- مسکونی) آورده ایم که آن برای آشنایی شما بزرگواران می باشد و توصیه ما این است که بهتر است حتما قبل انعقاد این قرارداد با یک وکیل متخصص قرارداد مشورت نمایید تا ریسک های خود را کاهش دهید و بر اساس نیاز و خواسته هایتان بهترین قرارداد را برایتان  تنظیم نماید.

نمونه قرارداد طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه قرارداد خرید و فروش مغازه

نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند