مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل دادگستری

مشاوره حقوقی ملکی

تماس با مشاور حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی در موسسه حقوقی اترس توسط وکلای متخصص در دپارتمان حقوق املاک و اراضی انجام میپذیرد.

مشاوره حقوقی در حوزه ملک یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش های دانش حقوق میباشد. امروزه در تهران با توجه به این که قیمت املاک بسیار بالا رفته، به تبع معاملات در این زمینه نیز دارای خطرات بسیار زیادی هست که بدون اطلاع از قوانین و مقررات مربوط به این مسائل دامی هست که هر شخص در هر سن و سالی ممکن است در آن گرفتار شود. 

معاملات در زمینه املاک میتواند به شکل های مختلف و متنوعی باشد که در ادامه مقاله به تقسیم بندی آنها میپردازیم و شما را از اهمیت مشاوره حقوقی در این حوزه و همچنین داشتن وکیل ملکی مطلع خواهیم نمود.

مشاوره حقوقی ملکی چیست؟

مشاوره حقوقی در زمینه ملک به معنای ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی در مسائل مربوط به انواع ملک و مستغلات است. در این حوزه کاری چیزی که باعث تمایز بین دو مشاور حقوقی میشود تجربه کار در همین خصوص و همچنین تخصص بیشتر در قوانین و مقررات مربوط به خرید و فروش، اجاره، رهن و تعهدات دیگر در املاک و قوانین ثبتی هست.

این دسته از مشاوران به موکلین خود در تفسیر قراردادها، حل اختلافات، تامین حقوق و راهنمایی در مذاکرات کمک میکنند.

مشاوره تخصصی در حوزه املاک

به صورت کلی بیشترین معاملاتی که بین مردم رواج دارد خرید و فروش، اجاره، رهن و معاوضه میباشد که هریک از اینها نیز به سه دسته مسکونی، تجاری و اداری تقسیم میشود. مشاوره حقوقی در این زمینه در سه زمان متفاوت میتواند به کمک شما بیاید.

مشاوره پیش از معامله

هنگامی که شما قصد خرید یا فروش ملک خود را دارید و یا به دنبال خانه و شرکتی برای اجاره میگردید، مشاوران متخصص میتوانند با بررسی قوانین و مقررات ملکی و ثبتی هر منطقه و همچنین تنظیم پیش نویس قرارداد به شما یاری برسانند.

مشاوره در حین معامله

مهمترین قسمت مشاوره در امور ملکی در حین معامله هست. امضای قراردادی که به درستی تنظیم نشده ممکن است آثار زیانباری داشته باشد و برای ترمیم اشتباهی که رخ داده است شخص متحمل هزینه های هنگفتی شود.

پس منطقی است که اشخاص برای تنظیم قراردادهای ملکی خود با یک وکیل متخصص در حوزه املاک مشورت کنند تا پیش گیری کنند از هزینه هایی که ممکن است به مال و یا وقت ارزشمندشان وارد شود.

مشاوره پس از معامله

گاهی ممکن است بعد از امضای قرارداد مشکلاتی که ناشی از بندهای مختلف قرارداد است برای طرفین به وجود بیایید که در این قسمت مشاور متخصص میتواند با آگاهی و دانشی که در خصوص قوانین و مقررات ملک دارد به حل و فصل مشکلات بپردازد و جلوگیری کند از هزینه هایی در حوزه هایی قضایی به اشخاص وارد میشود.

مشاوره حقوقی ملکی قبل از انجام معامله

اهمیت مشاوره حقوقی در معاملات ملکی

همانطور که میدانید پرونده های ملکی جزء پر دردسر ترین پرونده های قضایی هست و همچنین صدور رای دادگاه در این دعاوی معمولا زمان زیادی میبرد به نوعی که ممکن است دعوای کوچکی مثل تخلیه ملک که بین مالک و مستاجر مطرح میشود ممکن است  به مدت دو یا سه سال به طول انجامد.

حال ببینید چه هزینه هایی به طرفین دعوا وارد میشود که از جمله آنها میتوان به هزینه های رسیدگی، هزینه های روحی و روانی و تنش بین طرفین دعوا، هزینه های رفت و آمد و حتی از کارافتادگی و … اشاره نمود.

این هزینه هایی که اشخاص متحمل میشوند هم ممکن است با رفتن یک راه سه ساله و همچنین هزینه های نامبرده که در این راه شده است در نهایت کل یا بخشی از حقوقشان هم ضایع گردد و به اصطلاح حق به حقدار نرسد.

این در حالی رخ میدهد که اشخاص میتوانند با پرداخت یک هزینه جزئی به مشاور حقوقی معاملات ملک با یک وکیل ملکی که مشرف به تمام قوانین و آئین نامه ها حوزه ملک میباشد، قرارداد خود را بیمه کنند تا در دام اینگونه از مشکلات گرفتار نشوند.

مهمترین دعاوی ملکی

همانطور که پیش از این گفتیم خود دعاوی ملکی جزء مهمترین و چالش برانگیزترین دعاوی دادگاه هاست، حال در این قسمت میخواهیم با انواع مختلف دعاوی ملکی آشنا شویم:

دعوای خلع ید یا تخلیه ید

دعوای تخلیه ملک

دعوای ابطال سند رسمی

دعوای ابطال رای داور در معاملات

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

دستور فروش مال مشاعی

دعوای فسخ قرارداد

دعوای مطابه حق سرقفلی

دعوای مطالبه ثمن معامله

ملکی مشاوره

هزینه مشاور حقوقی و وکیل ملکی چقدر است؟

 دعاوی ملکی موضوعات متفاوت و مختلفی را شامل میشود  که هر یک نوع خاصی از مشاوره را میطلبد . پس از در میان گذاشتن موضوع مشاوره توسط شما ، این امر به دپارتمان تخصصی املاک و اراضی موسسه حقوقی اترس ارجاع داده میشود ، سپس توسط وکیل متخصص و با تجربه آن موضوع ، مشاوره خدمتتان ارایه میگردد .

هزینه های مشاوره حقوقی ملکی ما به شرح زیر میباشد

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاور حقوقی ملکی موسسه اترس

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل ملکی در شهر تهران موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی ملکی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به طور خلاصه مشاوره حقوقی در حوزه املاک بسیار مهم و حیاتی هست و به شما کمک میکند تا از خطرات و مشکلات حقوقی جلوگیری کنید. یک همراه حقوقدان که آگاه از تمامی قوانین و مقررات و همچنین آیین نامه های ثبتی و قوانین خاص وضع شده در این زمینه هست میتواند قوت قلبی برای شما باشد که از معامله هراسی نداشته باشید و از حفظ حقوق خود اطمینان حاصل نمایید. پس با انتخاب یک مشاور خوب و حرفه ایی در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید و با خیالی آسوده به آینده خود بنگرید.

ابطال سند رسمی در دادگاه توسط وکیل پایه یک

ابطال سند رسمی

ابطال سند رسمی و دادخواست آن  : عبارت سند مالکیت را همه ما شنیده ایم. هر که مالی خریداری

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند