نمونه قرارداد ترخیص کالا از گمرک

نمونه قرارداد ترخیص کالا

نمونه قرارداد ترخیص کالا

برای راحتی همراهان گرامی فایل قرارداد ترخیص کالا، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است .  به جهت اهمیت این قرارداد و حساسیت های آن ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره نمونه قرارداد ترخیص کالا

اگر شما واردکننده کالا باشید می دانید که پس از ورود کالا به کشور برای ترخیص آن پرسه زمان‌بر و پیچیده ای را در پیش رو دارید، گاهی اوقات پیچیدگی این امر باعث می‌شود کالا شما چندین سال در گمرک  بماند که در این حین ممکن است به کالای شما آسیب وارد شود یا تاریخ آن منقضی شود.

باتوجه به شرایط فوق خیلی از واردکنندگان تمایل دارند که با شخصی که در این امر تخصص دارد قراردادی منعقد نمایند که سریع تر اقدامات و موانع ترخیص صورت بپذیرد، که ممکن است بایک شرکت که همان شخص حقوقی است یا یک فرد که شخص حقیقی است این قرارداد را منعقد نمایید.

باید توجه نمایید هرچه این قرارداد شما جزئی تر و دقیق تر باشد از مشکلات احتمالی آتی جلوگیری می شود ، اولا اینکه طرفین قرارداد را جز به جز تصریح کنید اگر شما از شرکتی نیروی خاصی مورد نظر دارید که کسی او را به شما توصیه نموده یا قبلا کارهایتان را انجام داده و راضی بوده اید حتما نام اش را به عنوان ترخیص کننده در قرارداد درج نمایید .

حتما موضوع قرارداد را کامل شرح دهید که چه چیزی،  به چه میزان، نحوه نگهداری ، حمل و … به صورت جزئی بیاورید‌.

قرارداد ترخیص کالا از گمرک

مبلغ کل قرارداد را بیاوردید همچنین نحوه پرداخت را، البته ما توصیه می‌کنیم برای اینکه بعدا به مشکل نخورید بابت هر قسمت از ترخیص و تحویل کالا، یک بخش از مبلغ را دریافت نمایید‌‌.

باتوجه به اینکه نیاز به یکسری اختیارات رسمی از مالک کالا است که باید به صورت رسمی باشد بهتر از به یک دفتر خانه مراجعه نمایید و با جزئیات و به میزانی که نیاز آیت یعنی اختیارات محدود و مورد نیاز از مالک کالا وکالت بگیرید چرا که اختیارات زیاد به ترخیص کننده هم برای مالک کالا ریسک بالا دارد هم برای ترخیص کار کالا، چرا که باعث مسئولیت او می‌شود‌.

بابت پرداختی هزینه هایی که مالک کالا باید داشته یک راه اطلاع قراردهید تا بتوانید مستند داشته باشید که شما از طریق مشخص به ایشان اعلام کردید که مطلع شده و باید آن را انجام دهد مثلا پیامک یا ایمیل و ظرف مدت مشخص مثلا سه روز تا از تاخیر جلوگیری شود و مسئولیت دیرکرد با خود او باشد.

باتوجه به پیچیدگی و تخصصی بودن این امر به اندازه ای که ترخیص هر کالا با کالای دیگر متفاوت است، ما به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن قرارداد کم ریسک تر از یک وکیل متخصص امور قرارداد مشورت بگیرد و تحت‌ نظر او قرارداد خود را تنظیم کنید.

البته ما براي آشنایی شما نمونه قرارداد ترخیص کالا آورده ایم.

نمونه قرارداد تخلیه بارگیری بارشماری

نمونه قرارداد اجاره خودرو باری

نمونه قرارداد پیمانکاری صادرات کالا

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند