قرارداد صلح سهم الشرکه شرکت

نمونه قرارداد صلح (صلح نامه) سهم الشرکه در شرکت

قرارداد صلح سهم الشرکه

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد صلح سهم الشرکه در شرکت، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است .به جهت اینکه این قرارداد دارای اهمیت و حساس میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد صلح نامه سهم الشرکه

انتقال سهام شرکت یک فرایند پیچیده و حساس است که نیاز به بررسی دقیق و جامع دارد. این فرایند ممکن است از طریق قراردادهای مختلف  از جمله فروش، صلح ، هبه و غیره منتقل شود  در بسیاری از موارد، انتقال سهام شرکت به دلیل نارضایتی یا تنش‌هایی در روابط بین سهامداران و یا با شرکت دیگری صورت می‌گیرد.

با توجه به حساسیت این فرایند و جلوگیری از  ادعاهای بعدی، استفاده از صلحنامه رسمی می‌تواند به عنوان یک راه حل مناسب برای انجام این فرایند باشد. صلحنامه رسمی به معنای یک قرارداد است که بین طرفین در دفتر اسناد رسمی امضا می‌شود و در آن تمام جزئیات مربوط به انتقال سهام شرکت و شرایط آن مشخص می‌شود.

استفاده از صلحنامه رسمی برای انتقال سهام شرکت دارای مزایای زیادی است. این مزایا عبارتند از:

۱-امکان جعل آن بسیار پایین است : با توجه به اینکه اسناد دفترخانه ای به صورت سیستمی صادر می شود و مهر برجسته سر دفتر را دارند ، به راحتی قابل جعل نیست . درحالیکه اگر قرارداد در کاغذ معمولی نوشته شود ، ممکن است  بعد از امضا جملات ، اقرارها و یا تعهداتی به ضرر شما به متن اضافه شود.

۲-امکان انکار و یا اظهار تردید توسط وراث وجود ندارد: مطابق قانون ، سند رسمی را نمی توان انکار کرد .

۳-نسخه ای از آن همیشه در دفتر اسناد رسمی وجود دارد :با گذر سالها خصوص فوت افراد ممکن است اصول اسناد در دسترس نباشد و این موضوع حقوق افراد را تضییع کند .

۴-احتمال دعاوی بعدی را کاهش میدهد : اسناد رسمی به جهت روشن بودن وضعیت ها و اینکه دادگاه ها بر اساس رای میدهند ، مانع از دعاوی می شوند . وقتی افراد ببینند طرف مقابل آن ها سند رسمی دارد و در دعوی نتیجه نخواهند گرفت ، از آن منصرف می شوند.

قرارداد صلح نامه سهم الشرکه در شرکت

فایده تنظیم صلحنامه توسط وکیل مجرب چیست ؟

تا کنون از شکل سند (رسمی بودن ) و قالب آن (صلح نامه ) گفتیم  اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است ، در روز اختلاف دادگاه بر اساس مفاد سند ، رای میدهد . بنابراین مندرجات و نحوه نگارش قرارداد بسیار اهمیت دارد.

وکلای دادگستری با توجه به اینکه تجربه دعاوی مرتبط با اسناد و قراردادها هستند ، بهترین گزینه برای نگارش قرارداد هستند .

با توجه به مزایای ذکر شده، استفاده از صلحنامه رسمی به عنوان یک راه حل مناسب برای انتقال سهام شرکت می‌تواند مفید باشد. با امضای یک قرارداد رسمی، تمام جزئیات مربوط به انتقال سهام شرکت و شرایط آن مشخص می‌شود و این می‌تواند به حفظ روابط بین طرفین، جلب اعتماد، جلوگیری از اختلافات، حفظ حقوق و اجرای سریع فرایند انتقال سهام شرکت کمک کند

نمونه قرارداد صلح عمری آپارتمان

نمونه قرارداد صلح خودرو

نمونه قرارداد صلح واگذاری سهام شرکت

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند