مشاوره حقوقی سفته با وکیل

مشاوره حقوقی سفته

تماس برای مشاوره حقوقی سفته

مشاوره حقوقی سفته در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص حقوق بانکی و اسناد تجاری انجام میپذیرد.

برای اینکه بتوانید از هر چیزی به درستی و در بهترین کارکرد خود استفاده کنید لازم است که در ابتدا دانش خود را نسبت به آن چیز افزایش دهید.

یکی از مواردی که امروزه بسیار مورد استفاده مردم قرار میگیرد سفته میباشد. برخی از افراد بدون داشتن دانشی نسبت به این سند تجارتی آنرا مورد استفاده قرار میدهند و به همین دلیل است که آمار دعاوی مروبط به سفته هر روزه در محاکم قضایی رو به فزایش است.

پس برای اینکه درگیر چالشهای حقوقی در نتیجه استفاده نادرست از برگه سفته نباشید بهتر است که در ادامه این مقاله که توسط وکلای متخصص اترس تهیه شده است با ما همراه باشید تا به بررسی این سند تجاری از جنبه های مختلف بپردازیم و خطراتی که ممکن است صادر کننده آنرا تهدید کند را برشماریم.

اهمیت مشاوره حقوقی سفته و اسناد مالی با وکیل دادگستری

به صورت کلی میتوان بیان کرد که در هر زمینه ای که مشکلی به وجود بیاید بهترین راهکار این است که برای حل آن به سراغ متخصصین آن حوزه برویم که حل آنرا را به شخص کاردان بسپاریم یا با راهنمایی گرفتن از ایشان برای حل مسائل و مشکلات اقدام کنیم.

از آنجایی که صادر کردن یا دریافت سفته برای طرفین ایجاد تعهد میکند و همچنین تعهدات در دنیای حقوق مورد بحث و بررسی قرار میگیرند، برای مسائل مروبوط به سفته بهتر است به سراغ کاردان های حقوقی یعنی وکلای پایه یک دادگستری برویم.

البته نکته قابل توجه دیگری که در این بین وجود دارد این است که هر وکیلی نمیتواند بهترین راهنمای ما در این زمینه باشد. بهترین مشاوره حقوقی سفته  وکلایی هستند که به صورت تخصصی در زمینه اسناد تجاری از قبیل سفته به فعالیت میپردازند.

این اشخاص باین نسبت به قانون تجارت و قوانین و مقررات خاص مربوط به این حوزه تسلط کافی داشته باشند. البته اشراف وکیل نسبت به رویه قضایی دادگاه ها که نشان از تجربه او دارد، سبب میشود تا با مشورت گرفتن از بتوانید مسیر های سخت و طولانی قضایی را به مسیر کوتاه تر و آسان تر تبدیل کرد.

نکات مهم برای پر کردن سفته

برای اینکه بتوانیم خیالی آسوده از سندی که به امضا رسانده و در نزد دیگری قرار میدهیم اطمینان کامل داشته باشیم باید هنگام پر کردن سفته کاغذی و یا سفته الکترونیکی خود نهایت دقت را به خرج دهیم.

وکلای متخصص اترس هنگام مشاوره حقوقی سفته بیان میدارند که در هنگام نوشتن سفته به نکات زیر باید توجه داشت:

توجه داشته باشید که مبلغ سفته به حروف و به صورت دقیق باید ذکر شود و همچنین از مبلغ اسمی سفته بالاتر نباشد.

صدور سفته میتواند از سوی صادر کننده آن در وجه حامل باشد اما بهتر است که گیرنده آن را مشخص نماید. این نکته به این دلیل است که اگر سفته به سرقت رفت یا مفقود شد اشخاص دیگر نتوانند از استفاده کرده و صادر کننده را دچار دردسر نمایند. در صورت مشخص بودن گیرنده، وی میتواند با ظهرنویسی آنرا به دیگری منتقل نماید.

نکته حائز اهیمت دیگری که وجود دارد مشخص بودن تاریخ پرداخت سفته میباشد، اگر این نکته از سوی صادر کننده رعایت نشود، وجه تجاری بودن خود را از دست داده و تبدیل به سند عادی در حوزه قوانین مدنی میگردد که نیازمند پیگیری ها قضایی میباشد. شاید این نکته به ضرر گیرنده و به سود صادر کننده تلقی شود، اما عدم ذکر تاریخ از طرفی میتواند سبب شود که پرداخت آن حال تلقی شده و در هر زمان دارنده آن میتواند وجه آنرا مطالبه نماید.

هم برای صدور و هم برای ظهرنویسی درج امضا الزامی میباشد. زیرا در این صورت است که دین ثابت میشود.

نکته آخری که باید بدان توجه نمود این است که اگر سفته برای حسن انجام کار به دیگری داده میشود باید در آن قراردادی که سفته برای انجام موضوع آن داده میشود مانند قراردادهای کاری ذکر شود و همچنین شماره سفته در قراردادی که برای آن سفته صادر میگردد آمده باشد.

روش های وصول سفته چیست؟

برای وصول وجه سفته در صورتی که در موعد مقرر شده در سند پرداخت نشود و یا اگر برای حسن انجام کار مبنی بر یک قرارداد صادر شده باشد و بندهای لازم الاجرا در آن قرارداد اجرا نگردد شخص دارنده میتواند برای مطالبه وجه آن اقدام نماید.

بهتر است برای این اقدام از یک وکیل متخصص اسناد تجاری مشاوره حقوقی دریافت نمایید زیرا دارای نکات ریز و جزئی اما بسیار حیاتی میباشد.

برای مثال یکی از این نکات این است که باید برای اجرائبه گرفتن از اداره ثبت که بسیار راحت تر از طی کردن مسیر قضایی میباشد تا ده روز پس از سر رسید موعد پرداخت اقدام نمایید و در غیر این صورت باید از طریق دادگاه حقوقی برای توقیف اموال صادر کننده اقدام یا برای بازداشت وی اقدام نمایید.

مشاوره حقوقی سفته روش های وصول

هزینه مشاوره حقوقی سفته

مشاوره حقوقی در زمینه اسناد تجاری مانند سفته ممکن است که از سوی اشخاص و سازمانهای بسیاری به متقاضیان ارائه شود.

اما نکته ای که باید توسط شما مورد توجه قرار بگیرد این است که باید از کسی مشاوره حقوقی دریافت نمایید که به صورت تخصصی در زمینه اسناد تجاری فعالت داشته باشد.

موسسه حقوقی مجاز اترس یکی از این مراجعی هست که با تکمیل دپارتمانهای حقوقی خود به صورت ویژه در زمینه اسناد تجاری به خصوص چک و سفته به متقاضیان مشاوره حقوقی به صورت های مختلف ارائه میکند.

اشخاصی که مایل به دریافت مشاوره حقوقی سفته به صورت حضوری هستند میتوانند با مراجعه به دفتر اصلی موسسه اترس در محدوده ونک به مدت یک ساعت مشاوره حقوقی با مبلغ ۹۰۰ هزارتومان دریافت نمایند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی نیز میتوانید به در هر ساعت از روز با یکی از شماره هایی که در انتهای صفحه است تماس بگیرید و تا دقایقی بعد مشاوره خود را دریافت نمایید. هزینه مشاوره تلفنی به مدت ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزارتومان میباشد.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای دریافت یا پرداخت سفته

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص بانکی  در دپارتمان امور حقوق مالی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی سفته هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی دریافتیم که به دلیل میزان حساسیت و اهمیت بالایی که اسنادی مانند سفته برای صادر کننده آن دارد و خطراتی که ممکن است در نتیجه اقدامی اشتباه دامن گیر اشخاص باشد بهترین راهکار دریافت راهنمایی از متخصصین است، که این افراد باید هم دارای دانش تخصصی و هم تجربه کافی باشند.

وکیل چک در تهران

وکیل چک

فرم ثبت درخواست وکیل چک تماس با وکیل متخصص چک وکیل چک در موسسه حقوقی اترس ،وکیل پایه یک

استرداد لاشه چک چگونه است

استرداد لاشه چک

استرداد لاشه چک  : باتوجه به اهمیتی که چک بعنوان یک سند تجاری در معاملات و روابط اقتصادی افراد

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند