نمونه مشارکت در ساخت املاک

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت املاک

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد مشارکت در ساخت ، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است .

چنانچه قرارداد شما دارای  نکات و مفاد مهمی میباشد ، توصیه میگردد برای مشاوره حقوقی  مشارکت در ساخت   

 

با وکلای متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

 

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت ملک

در حال حاضر در جامعه ما به دلیل وجود خانه ها یا ساختمان های قدیمی قرارداد مشارکت در ساخت املاک خیلی مورد استفاده سازنده ها و مالکان زمین قرار می‌گیرد که مالکان باید توجه بسیار زیادی به انعقاد این قرارداد داشته باشند چون سرمایه آنها که زمین آنهاست در معرض خطر است و باید توجه کنند صرف رفتن به یک دفتر خانه اسناد رسمی برای امضا یک توافق و یا وکالت نباید خیالشان را آسوده کند بلکه مهم ترین چیزی که بین شما و سازنده هست قرارداد فی مابین شما است که بعد آن تمامی مراجع آن را ملاک قرار می‌دهند نه آنجه در گفتار بین طرفین یا ذهن شما بوده است .

در این قرارداد به دلیل حساسیت زیاد باید تمام موارد به صورت جزء به جزء آورده شود تا از اختلافات بعدی جلوگیری شود.

مهم ترین نکات قرارداد مشارکت در ساخت 

یکی از مهم ترین موارد در قرارداد مشارکت در ساختگذاشتن ضمانت اجرای متناسب برای جلوگیری از عدم انجام تعهدات طرف مقابل در قرارداد مشارکت در ساخت املاک هست.

مورد بعد مشخص نمودن سهم هریک از طرفین در قرارداد است که پس از تکمیل آپارتمان منجربه اختلاف نشود چون مالک زمین آورده است و سازنده نیز عهده دار ساخت و ساز است هرکدام برای خود حقی قائل هستند که باید به تفکیک این موارد ذکر شود مثلا کدام واحد در کدام طبقه و در چه سمتی از ساختمان، کدام انباری وکدام پارکینگ و …. برای هر کدام از طرفین قرارداد است این امر خیلی به جلوگیری از اختلافات کمک می‌کند که بهتر است این موارد به تفکیک در نقشه اولیه ساختمان مشخص شود.

مورد مهم دیگر مشخص نمودن بازده های زمانی که ساختمان باید ساخته شود مثلا نهایتا تا چه تاریخی اتمام تخریب صورت میگیرد و یا تا چه تاریخی گود برداری انجام شود ، تا چه تاریخی اسکلت گذاری شود و….نهایتا به طور دقیق تا چه زمان پایان کار اخذ شود و کارهای مربوط به سند و گرفتن سند تک برگ برای هر واحد باید به طور دقیق ذکر شود و همچنین برای هر دیر کرد ضمانت اجرای متناسب قرار دهید تا سازنده بدون پیگیری مستمر شما کار را انجام دهد.

 

تنظیم قرارداد مشارکت در توسط وکیل

همچنین نکته حائز اهمیت مشخص نمودن نوع مصالح مصرفی هست که باید درون ساخت ساز یا در نمای بیرونی یا جزئیات داخلی استفاده نمایید که شما می‌تواند با شرط گذاشتن حضور و تأیید کارشناس که خود انتخاب می‌کنید از این امر اطمینان پیدا کنید چون ممکنه در حین این قرارداد برای به صرفه بودن یا حفظ سود سازنده از مصالح نامرغوب استفاده شود.

در هر حال نکات بسیار مهم و ریز و پیچیده ای دیگری نیز در نمونه قرارداد مشارکت در ساخت  هست که باید در نوشتن قرارداد  به آن توجه کنید که توصیه ما به شما این هست که حتما از وکیل ملکی مورد اعتماد خود در این قرارداد کمک بگیرید تا از هزینه ها یا ریسک های زیادی که ممکن است برای شما ایجاد شود جلوگیری شود ما برای شما نمونه کلی از قرارداد را در قسمت بالا آورده ایم و میتوانید فایل ورد نمونه قرارداد مشارکت در ساخت املاک را دانلود بفرمایید.

نمونه قرارداد ساخت سوله

نمونه قرارداد خرید و فروش مغازه

نمونه قرارداد خرید و فروش زمین

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند