موسسه حقوقی اترس
شکایت از سایت فروشگاهی

30 درصد تخفیف

1100000 770
هزار تومان
  • یک ساعت مشاوره حقوقی تلفنی
  • کد تخفیف : ATRAS 1404
پیشنهاد ویژه برای اولین مشاوره

شکایت از سایت فروشگاهی

شکایت از سایت فروشگاهی : با توسعه هر چه بیشتر فضای مجازی فروشگاه های حضوری جای خود را به فروشگاه های اینترنتی داده تا مردم به سادگی هر چه تمام تر بتوانند وسایل مورد نیاز خود را از طریق سایت های فروشگاهی انتخاب و تهیه نمایند.

با همه پیشرفت و توسعه ای که در این زمینه به وجود آمده است همواره ترس از کلاهبرداری ها یا تفاوت جنس، رنگ و کیفیت کالای فروخته شده به صورت غیر حضوری برای افراد جامعه وجود داشته و ممکن است در طول زمان با چنین مواردی برخورد داشته باشند.

در صورت مشاهده چنین مواردی برای اینکه حقوق ضایع شده خود را احیا کرده و از ضایع شدن حقوق دیگران جلوگیری نمایید بهتر است اقدام به طرح شکایت با استفاده از یک یا چند روش قانونی که در طول این گفتار مورد بررسی قرار دادیم کرده تا مراجع پیش بینی شده برای احقاق حق شما تلاش نمایند.

 

 

مشورت با وکیل برای شکایت از سایت فروشگاهی

یکی از بهترین اقداماتی که افراد می توانند با استفاده از بدون داشتن دانش و تجربه حقوقی، از حقوق و منافع خود دفاع نمایند استفاده از مشاوره حقوقی می باشد.

مسائل و شکایت های مربوط به جرایم رایانه ای یا کلاهبرداری که ممکن است از طریق فروشگاه اینترنتی صورت بگیرد دارای پیچیدگی هایی هست که برای موفقیت در این دسته از دعاوی کیفری بهتر است از مشاوره حقوقی استفاده کرده تا از به روز ترین راهکارهای قانونی در این زمینه اطلاع داشته و بتوانید از میان روش های موجود برای طرح شکایت از سایت های فروشگاهی بهترین روش را انتخاب نمایید.

در این صورت علاوه بر این که در هزینه های شما برای احقاق حق خود صرفه جویی می شود، مدت زمان کمتر و احتمال بیشتری برای حصول نتیجه خواهید داشت.

 

چگونه از سایت فروشگاه اینترنتی شکایت کنیم؟

برای موضوعات مختلف راهکارها و مراجع متفاوتی از سوی قانون گذار پیش بینی شده اند که باید طرح شکایت یا اطلاع از تخلف به آن مراجع قانونی برده شده تا بتوانند با استفاده از صلاحیت و ابزارهایی که برای کشف حقیقت در آن مسئله به خصوص در اختیار ایشان قرار گرفته است اقدام به اجرای عدالت و برقراری نظم کنند.

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی نیز مراجع مختلفی در نظر گرفته شده است که افراد می توانند با توجه به حساسیت موضوع خود اقدام به طرح شکایت به صورت حضوری و غیر حضوری نمایند.

روشهای مختلف شکایت از سایت فروشگاهی در ادامه مطلب بیان شده است.

 

طرح شکایت با کمک وکیل پایه یک دادگستری

همان طور که در طول گفتار بیان کردیم روش های مختلفی برای شکایت از سایت های فروشگاهی یا فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط خود و حساسیت موضوع پرونده با کمک از وکیل دعاوی جرایم رایانه ایی برای احقاق حق خود اقدام نمایند.

 

شکایت از طریق سامانه اعتماد الکترونیک

داشتن نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد یکی از نکات مثبت سایت فروشگاه اینترنتی هست که افراد می توانند به این سایت اعتماد کرده و خرید اینترنتی انجام دهند.

افراد می توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه اعتماد الکترونیک  به بخش شکایت از کسب و کار اینترنتی رفته و با احراز هویت در دولت هوشمند شکایت خود را به ثبت برسانید.

 

شکایت از سایت فروشگاهی در پلیس فتا

برای جرایمی مثل کلاهبرداری اینترنتی از طریق سایت های فروشگاهی برای اینکه تحقیقات و رسیدگی به جرم بر اساس روند قضایی پیگیری شده و مجرم به سزای عمل خویش برسد بهتر است از طریق سایت اصلی پلیس فتا شکایت خود را پیگیری نمایید.

طرح شکایت از سایت فروشگاهی در پلیس فتا نیاز به دانش حقوقی نسبت به قوانین و مقررات این حوزه خواهد داشت که می توانید از مشاوره حقوقی پلیس فتا در موسسه اترس برای انتخاب بهترین روش و طرح شکایت بر اساس قوانین استفاده نمایید.

 

شکایت از فروشگاه اینترنتی در مراجع قضایی

برای شکایت از سایت فروشگاهی به دلیل ارتکاب جرایم رایانه ای می توانید از طریق ثبت شکایت در دفاتر خدمات قضایی با تنظیم شکواییه اقدام نمایید.

این شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای مورد بررسی و تحقیقات مقدماتی قرار گرفته و در صورت احراز مجرمیت پرونده به دادگاه کیفری برای صدور حکم قطعی ارجاع خواهد شد.

برای پیگیری این قبیل پرونده ها می توانید از وکیل جرایم رایانه ای استفاده کرده تا ایشان بر اساس دانش و تجربه ای که در این زمینه کسب کرده اند از حقوق و منافع شما دفاع نمایند.

 

شکایت در اتحادیه کسب و کارهای مجازی

یکی دیگر  از روش های غیر حضوری برای شکایت از سایت های فروشگاهی طرح شکایت از طریق سامانه اتحادیه کسب و کارهای مجازی می باشد که افراد می توانند از سایت های فروشگاهی با بیان نام دامنه سایت متخلف شکایت خود را مطرح نمایند.

توجه داشته باشید که این روش شکایت محدود به سایت های دارای مجوز یا عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی نبوده و می توان از تمامی سایت ها در این سامانه شکایت خود را مطرح نمایید.

 

بیشتر بدانیم : مسئولیت صاحب سایت در قبال نظرات و کامنت ها چیست ؟

مدارک لازم برای شکایت از فروشگاه اینترنتی

 

شکایت از فروشگاه اینترنتی در تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی یکی از نهادهای ناظر بر خرید و فروش کالا حتی به صورت فروشگاه اینترنتی می باشد. شما می توانید در خصوص کم فروشی، تقلب یا احتکار از سایت های فروشگاهی در سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کرده و از طریق همین نهاد شکایت مطرح شده را پیگیری نمایید.

 

مراحل شکایت از فروشگاه اینترنتی

همان طور که در مطالب بالا مشاهده کردید شیوه های مختلفی برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی پیش روی افراد قرار دارد.

به همین سبب است که مراحل شکایت از این فروشگاه ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. به صورت کلی می توان گفت شکایت حضوری و غیر حضوری از سایت های فروشگاهی شامل مراحل زیر می باشد:

  1. بررسی موضوع شکایت به کمک دریافت مشاوره حقوقی از وکیل مورد نظر
  2. تنظیم شکایت و بیان موضوع بر اساس قوانین و مقررات
  3. پیگیری حضوری یا غیر حضوری شکایت مطرح شده
  4. در صورت شکایت حضوری، دفاع در جلسات رسیدگی دادگاه کیفری و اثبات ادعای خود
  5. دریافت حکم قطعی دادگاه
  6. جبران خسارت وارد شده از طریق مراجع قانونی

 

مدارک لازم برای شکایت از فروشگاه اینترنتی

برخی از مدارکی که در ذیل این مطلب به آن اشاره می کنیم برای شکایت از سایت فروشگاهی و اثبات ادعای شما لازم و ضروری می باشد:

  1. ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  2. تنظیم شکایت در سامانه مربوطه یا برگه شکواییه دفتر خدمات قضایی
  3. مدارکی که نشان دهنده خرید شما از سایتی باشد که قصد شکایت از آن را دارید.
  4. فیش واریزی یا پرداخت مبلغ مشخص کالای خریداری شده که دارای کد رهگیری معتبر باشد
  5. ارائه تصاویر کالای خریداری شده
  6. درخواست استعلام پیامک های خریدار و فروشنده برای اثبات ادعای خرید کالا از شخص و سایت مورد نظر

 

متن شکایت از سایت فروشگاهی

تنظیم شکواییه قضایی بر علیه سایت های فروشگاهی را می توان مهمترین مرحله در این دعوای کیفری دانست زیرا که در بسیاری از روش های بیان شده، فرصت حضور و بیان دفاعیات برای شاکی پرونده وجود نخواهد داشت و تمامی خواسته و مدارکی که اثبات کننده حرف شاکی می باشد باید به نحوی در شکواییه بیان شود که به تنهایی برای اثبات ادعای ایشان کفایت کند.

این موضوع سبب می شود که برای تنظیم متن شکایت از سایت فروشگاهی به نوعی ضروری به نظر رسیده و سپردن این کار به شخص وکیل اقدامی بسیار کارآمد باشد.

پرسش و پاسخ متنی از وکیل دادگستری

در انتها باید گفت شکایت از سایت های فروشگاهی با استفاده از روش های مختلفی امکان پذیر بوده و قانون گذار با پیش بینی چنین راهکارهایی، حقوق مصرف کنندگان را مورد حمایت قرار داده است.

در صورت نیاز به مشورت در این زمینه پیش از طرح شکایت خود نیز می توانید خدمات حقوقی خود را از موسسه حقوقی مجاز اترس دریافت نمایید.

پرسش و سوال حقوقی خود را در بخش دیدگاه بنویسید.
وکیل متخصص حوزه مربوطه پاسخ شما را میدهد.
برای مشاهده پاسخ خود 24 الی 48 ساعت دیگر به همین صفحه مراجعه فرمایید
دوستان بزرگوار ، برای بررسی دقیق، همواره توصیه ما استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی میباشد.
همچنین حق الوکاله وکیل در اترس شفاف اعلام گشته ، برای مشاهده آن به صفحه تعرفه خدمات حقوقی مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *