نمونه قرارداد استخدام وکیل پایه یک دادگستری

نمونه قرارداد استخدام وکیل دادگستری

نمونه قرارداد استخدام وکیل

برای راحتی همراهان گرامی فایل قرارداد استخدام وکیل پایه یک، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد استخدام وکیل پایه یک دادگستری

استخدام وکیل برای حل مسائل حقوقی و قانونی یکی از مهمترین مواردی است که در زندگی افراد مطرح می‌شود. بنابراین، تنظیم قرارداد استخدام وکیل، یک مسئله حیاتی است که باید به آن توجه کرد. در این مقاله، به بررسی جزئیات تنظیم قرارداد استخدام وکیل خواهیم پرداخت. در پایان این صفحه نمونه قرارداد استخدام وکیل برای دانلود وجود دارد.

درباره قرارداد استخدام وکیل پایه یک

موارد مهم در قرارداد استخدام وکیل

۱- تعریف دقیق خدمات وکیل: در قرارداد استخدام وکیل، باید خدمات وکیل به شکل دقیق تعریف شود. این شامل نوع مشاوره حقوقی، نوع پرونده‌های حقوقی و سایر موارد است.  تعریف دقیق انتظارات طرفین ، موجب می شود اختلافات به حداقل برسد . در قرارداد می بایست مشخص شود چه خدماتی و از چه نوعی مورد توافق طرفین است . مثلا اگر خدمات مشاوره حقوقی مد نظر طرفین است ، می بایست مشخص شود ، آیا این مشاوره حضوری است یا تلفنی  و اگر حضوری است محل آن در شرکت شماست یا دفتر وکیل  و همچنین سایر خدمات.

۲-تعریف دقیق پرداخت هزینه‌ها: در قرارداد استخدام وکیل، باید پرداخت هزینه‌های مربوط به خدمات وکیل تعریف شود. این شامل هزینه‌های مربوط به دعاوی حقوقی و سایر موارد است. به صورت کلی هزینه های پرونده از جمله ایاب و ذهاب وکیل ، هزینه دادرسی ، هزینه کارشناس و غیره با اصحاب پرونده یعنی موکل است و این موارد می بایست در قرارداد مشخص شود.

۳-تعریف دقیق مدت زمان قرارداد: در قرارداد استخدام وکیل، باید مدت زمان قرارداد تعریف شود. این شامل تاریخ شروع و پایان قرارداد است. پیشنهاد می شود برای آشنایی بهتر طرفین با یکدیگر ، یک مدت کوتاه آزمایشی سه ماه توافق گردد.

۴-تعریف دقیق شرایط خاتمه قرارداد: در قرارداد استخدام وکیل، باید شرایط خاتمه قرارداد تعریف شود. این شامل زمان‌های لازم برای اعلام خاتمه قرارداد، نحوه تعیین هزینه‌های مربوط به خاتمه قرارداد و سایر موارد است. همچنین مشخص شود ، در صورتیکه قرارداد ثابت است ، وکیل در چه شرایطی می تواند ، از پرونده ها استعفا دهد و یا شیوه انتقال کارها و پرونده ها به چه صورت است؟

نتیجه‌گیری

تنظیم قرارداد استخدام وکیل، یک مسئله حیاتی است که باید به آن توجه کرد. در این مقاله، به بررسی جزئیات تنظیم قرارداد استخدام وکیل پرداختیم. بنابراین، اگر قصد دارید یک وکیل را استخدام کنید،  حتماً باید به این موارد توجه کنید و از نمونه قرارداد استخدام وکیل استفاده کنید تا در آینده با ریسک های شما کاهش پیدا کند.

نمونه قرارداد استخدام مدیر عامل

نمونه قرارداد استخدام حسابدار

نمونه قرارداد استخدام مشاور حقوقی

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند