قرارداد توزیع بازرگانی بین المللی واردکننده انحصاری

نمونه قرارداد واردکننده انحصاری و توزیع کننده انحصاری

قرارداد توزیع بازرگانی بین المللی

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد توزیع بازرگانی بین المللی، توسط وکلا تجاری موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . به جهت آن که این شکل قراردادها دارای اهمیت ویژه ای است ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره نمونه قرارداد توزیع بازرگانی بین المللی

بسیاری از تولیدکنندگان کالا تمرکز خود را برروی تولید کالا می‌گذارند و گاها اصلا اطلاعی از شرایط بازار نحوه فروش و ارائه آن ندارند یا اینکه امکان فروش کالای خود را در کشورهای مختلف ندارند، خیلی از تولیدکنندگان بزرگ در دنیا حوزه فعالیت شان تولید کالا هست و برای فروش محصولات خود تیمی تخصصی را انتخاب می‌ کند و با آن ها قرارداد توزیع می‌بندند در این حالت با توجه به این خود تولید کننده دستی در توزیع ندارد تمایل اکثر شرکت های توزیع کننده این است که به صورت انحصاری تولیدات یک مجموعه را به عهده بگیرند تا بتوانند بازار را تحت کنترول داشته باشند که در این صورت برای تولیدکننده هم مطلوب است چون او هم تمایل ندارد با افراد زیادی در ارتباط باشد قراردادهای متعدد منعقد کند و…. پس منحصرا توزیع محصول خود را به یک توزیع کننده انحصاری یا اگر بخواهد به کشوری دیگر صادر کند به یک شخص به عنوان وارد کننده انحصاری آن کشور میدهد.

در میان برای این تولیدکننده بداند توزیع محصول اش به بهترین نحوه ممکن صورت می‌پذیرد و منجر به فروش آن محصول می‌شود و همچنین توزیع کنند خیالش راحت باشد که جز او کسی این کالا را توزیع یا وارد نمی‌کند باید قرارداد مستحکم واصولی یین طرفین نگارش شود که نکات ضروری در قرارداد درج شود تا ریسک هریک از طرفین کاهش پیدا کند.

 یکی از نکات مهم این است که توزیع کنند باید در قرارداد بیاورید این است که توزیع کنند تنها شخص هست که صلاحیت توزیع دارد و به طور انحصاری این حق را دارد پس اگر غیر از این مشخص شود تولید کننده باید خسارات وارده به توزیع کننده اپرداخت نمایید .

نمونه قرارداد توزیع بازرگانی بین المللی

مورد دیگر اینکه توزیع کننده انحصاری میتواند برای خود حق ای قائل شود که درصدی افزایش قيمت بر روی محصول داشته باشد و این مبلغ صرفا برای خود باشد یا اختیار درصدی تخفیف روی محصول داشته باشد .

مورد دیگه اینکه توزيع کننده انحصاری حق برگزاری نمایشگاه و تبلیغات و… دارد و سود و هزینه هایش هم به عهده خود اوست.

تولید کننده هم برای اطمینان خاطر از عرضه صحیح کالایش و اینکه توزیع کننده میتواند بازار مطلوبی را برای کالای او ایجاد نمائید میتواند قرارداد موقت و دارای زمان کوتاه با توزیع کننده منعقد کند و شرط کند که اگر از …. میزان هرماه بیشتر محصول از او دریافت نکند حق فسخ قرارداد را دارد . یا اینکه تولید کننده شرط نماید که توزیع کننده حق فروش و توزیع محصول مشابه او را ندارد و اگر این امر صورت بپذیر باید مبلغی بابت خسارت به وی پرداخت نمایید.

یا تولید کننده می‌تواند تصریح کنند این قرارداد منحصرا برای این محصول است و برای دیگر محصولات کارخانه، توزیع کننده بسته به داشتن تخصص در فروش آن قرارداد دیگری تنظیم نمایید.

نکات بسیار مهم و جزئی در نگارش قرارداد توزیع بازرگانی بین المللی( وارد کننده انحصاری-توزیع کننده انحصاری ) وجود دارد که توصیه ما این است که از وکلای متخصص امور حوزه تجارت بین المل همچنین قرارداد ها کمک بگیرید اما برای آشنایی شما نمونه قرارداد توزیع بازرگانی بین المللی (وارد کننده انحصاری- توزیع کنند انحصاری ) آورده ایم.

نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

نمونه قرارداد پیمانکاری صادرات کالا

نمونه قرارداد حق العمل کاری

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند