قرارداد اعطای نمایندگی

نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

قرارداد اعطای نمایندگی

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد اعطای نمایندگی، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . در صورتیکه قرارداد شما دارای شرایط خاصی  میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

وقتی که شما به عنوان یک شخص که ممکنه شرکت باشید یا فردی باشید که با برند خود فعالیتی میکنید میخواهد آن را  گسترش دهید و به اصلاح به دیگران نمایندگی دهید که با عنوان شغلی شما مجوز فعالیت داشته باشند باید  قرارداد اعطای نمایندگی را منعقد نمایید تا آن شخص متقاضی بتواند با پرداخت مبلغی و قبول شرایطی از اسم یا برند شما استفاده نماید.

لازم به ذکر است که در جامعه کنونی این اقدام در حوزه و صنعت های مختلف بسیار صورت می‌پذیرد مثل رستوران،عطر فروشی، فست فود ، خدمات آموزشی مختلف مثل موسسه آموزش زبان و… و گاها با موفقیت فراوان یا معروف شدن یک برند همراه است گاهی هم با شکست مواجه می‌شود و شخص گیرنده نمایندگی سرمایه خود را نیز از دست می‌دهد و حتی گاهی برعکس وجود نمایندگی های ضعیف باعث تضعیف یک برند و از بین رفتن حسن شهرت آن می‌شود، البته که عوامل متعدد و متکثری علت ایجاد این امر هستند اما یکی از مهم ترین این عوامل قراردادی است که در این خصوص بسته می‌شود شما چه به عنوان صاحب کالا یا خدمات و چه به عنوان گیرنده آن کالا و خدمات اگر قرارداد صحیح منعقد نمایید میتوانید ریسک خود را به حد زیادی کاهش دهید، و کسب و کار پررونقی داشته باشید.

نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

شما به عنوان صاحب کالا یا خدمات چون می‌خواهید برند و نام تجاری خود را به دیگری منتقل کنیم باید بسیار دقت نمایید مثلا در هنگام انعقاد قرارداد نمایندگی ببینید چه نوع از نمایندگی را به شخص میدهید ؟

آیا فقط تولید آن را میدهید، فروش آن را میدهید یا صرفا توزیع و…. آن را که این نورد باتوجه به سیاست های هر صاحب کالا و خدمات متفاوت است.

تکجه کنید آیا که میخواهید شخصی باشد که بتوانید بر او نظارت نمایید؟  در این جهت میتوانید حق انتقال این موضوع را از وی سلب نمایید و همچنین میتوانید در شروط قرارداد برای خود حق نظارت دوره ای بر کیفیت قابل ارائه داشته باشید و در صورتی که این موارد از معیارهایی که در قرارداد آمده است کاسته شده باشد حق فسخ قرارداد یا الزام به ارائه آن داشته باشید البته که میتوانید در این امر از یک وکیل متخصص امور قرارداد کمک بگیرد که در قرارداد وجه التزام متفاوت در نظر بگیرد مثلا بار اول اخطار ، بار دوم جریمه و…. .

همچنین اگر گیرنده این موضوع هستید میتوانید در قرارداد تصریح کنید کلیه امور مالی مستقل از مجموعه اصلی دارید،،مبلغ کل قرارداد را پرداخت نمودید ک دیگری نباید پرداخت نمایید.

 اختیار داشتن نمایندگی های غیر مستقر مثلا در نمایشگاه ها و یا چرخشی در شهرهای مختلف داشته باشید همچنین تصریح کنید مواد اوليه خود تهیه میکنید و….. .

همانطورکه میدانید این قرارداد به دلیل تخصصی بودن و چند بعدی بودن آن و همچنین اینکه شما اعطاکننده هستید یا گیرنده می‌تواند وجوه متفاوتی داشته باشد ما به شما پیشنهاد میکنیم از  يک وکیل معتمد در نگارش و انعقاد این قرارداد کمک بگیرید البته ما برای آشنایی شما نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آورده ایم.

نمونه قرارداد مشاوره و نظارت

نمونه قرارداد خرید اقساطی خودرو

نمونه قرارداد پیمانکاری صادرات کالا

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند