نکات بسیار مهم امضا قرارداد

نکات مهم هنگام امضا قرارداد

نکات مهم امضا قرارداد : امضا قرارداد، شرایطی دارد که در بسیاری از موارد، آینده یک  قرارداد و تعهد را برای طرفین تعیین می کند. در این راستا، امضای قرارداد، به عنوان یکی از مهمترین ارکان که در پروسه انجام قرارداد داریم، نقش بسزایی در تعهدات و تعاملات ما با دیگران دارد. در این مقاله، به بررسی نکات مهمی که هنگام امضای قرارداد باید رعایت شود، می‌پردازیم

همچنین برای آگاهی از  نکات مهم  در تنظیم قرارداد برای شما همراهان گرامی مقاله ایی جداگانه آماده نموده ایم

با ما همراه شوید.

هنگام امضا قرارداد به چه نکاتی توجه داشته باشیم

قبل از آنکه نکات مهم امضا قرارداد را خدمتتان بازگو کنیم اشاره به این موضوع خالی از لطف نیست:

افراد دوراندیش و با تجربه بدون حضور و یا مشورت وکیل ، قرارداد را امضا نمی کنند .

مطالعه دقیق قرارداد

اولین نکته از نکات مهم امضا قرارداد این است که ، قبل از امضای قرارداد، باید آن را به دقت مطالعه کنید. برای این منظور، بهتر است قبل از امضای قرارداد، آن را به یک وکیل متخصص قرارداد نشان دهید تا مطمئن شوید که هیچ نکته‌ای در آن فراموش نشده است. کسانی که برای خواندن قرارداد و یا بردن وکیل در جلسه قرارداد ، تعارف میکنند ، خود را در ریسک سالها دویدن در دادگستری و نهایتا متضرر شدن قرار می دهند.

آن چیزی را امضا کنید که توافق کرده اید.

یک روشی که کلاهبردارها هنگام قرارداد استفاده می کنند  این است که متن قرارداد را طوری که به نفعشان هست میخوانند و توضیح می دهند . توصیه ما این است بدون توجه به تفسیر دیگران ، متن را بخوانید و نظر خود را که از متن قرارداد متوجه می شوید را ملاک قراردهید چرا که در روز اختلاف دادگاه به تفسیرهای افراد کاری ندارد و مستقیما برداشت خود از متن و الفاظ را ملاک قرار میدهد . اینجاست که اهمیت حضور وکیل همراه در جلسه قرارداد اهمیت پیدا می کند.

هر آن چیزی که در توافقات آمده است را مکتوب کنید

یک روش کلاهبرداری این است که ، افراد امتیازات زیادی را به شما وعده می دهند و آن موارد را در قرارداد نمی نویسند .

شما باید توجه داشته باشید ، تنها مواردی جز تعهد طرف مقابل هست که مکتوب شده است و اگر بدون آن تعهدات ، تنظیم قرارداد را به نفع خود نمی دانید  وطرف مقابل هم از امضا آن امتناع می کند ، جدا از امضا قرارداد خودداری کنید.

نکات مهم برای امضا قرارداد

امضا تمام صفحات با اثر انگشت

یکی از نکات مهم امضا قرارداد این است که هر صفحه ای که امضا نشده باشد ، قابلیت استناد و متعهد کردن ندارد پس همه صفحات قرارداد باید امضا شوند .همچنین برای اینکه افراد امضا خود را به قصد کلاهبرداری انکار نکنند ، اثر انگشت هم از ایشان بگیرید و سرنوشت قرارداد خود را به دست کارشناسان خط نسپرید.

تحویل گرفتن قرارداد و نگهداری قرارداد

بعد از امضای قرارداد، باید یک نسخه از آن را فورا دریافت کنید و نزد خود دقت نگهداری کنید. این کار مانع از این می شود که طرف مقابل یا شخص واسطه قرارداد را جعل کند و بعد از امضا شما ، نوشته هایی اضافه کند و تعهدات شما را بیشتر کند و یا اقراری به ضرر شما در سندی که پای آن امضا کرده اید نوشته شود.

نتیجه گیری :

در این مقاله به برخی از نکات مهم امضا قرارداد که شخص می بایست هنگام امضا قرارداد رعایت کند ، اشاره کردیم.

به منظور اینکه در دام کلاهبردان نیفتید ، پیشنهاد می کنیم ، در تنظیم قرارداد از وکلای باتجربه استفاده کنید.

۲ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند