موسسه حقوقی اترس
راه‌اندازی کسب و کار مجازی چگونه است

30 درصد تخفیف

785 550
هزار تومان
  • یک ساعت مشاوره حقوقی تلفنی
  • کد تخفیف : ATRAS 1403
پیشنهاد ویژه برای اولین مشاوره

برای راه‌اندازی کسب و کار مجازی چه اقداماتی باید انجام دهیم

مراحل راه‌اندازی کسب و کار مجازی 

 اگر شما دارای یا به فکر راه‌اندازی کسب و کار مجازی خود هستید، باید از اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی ، مجوز لازم جهت فروش و فعالیت خود در فضای مجازی را دریافت نمایید. از فواید این مجوز، استفاده از تسهیلات بانکی جهت دریافت وام برای گسترش کسب و کار، استفاده از تسهیلات بیمه ای و مالیاتی است و از حمایت های قانونی در محاکم قضایی نیز برخوردار می شوید.  لازم به تاکید نیست ، کسب و کارهای نوپا به دلیل محدودتر بودن منابع مالی آنها آسیب پذیر تر است . دریافت خدمات حقوقی از وکیل متبحر  میتواند ریسک ها را کاهش دهد.

این کسب و کارها در ابتدا می بایست به کمک مشاوره با موسسات حقوقی مجاز چگونه میتوانند ریسک های خود را مدیریت دهند .

آیا نیاز هست که در قالب یک شخصیت حقوقی ، شرکت ثبت کنند و یا اگر با شخصی شراکت تجاری دارند چگونه بهتر است رفتار کنند .در این مقاله صرفا از بعد مجوزات کسب و کارهای مجازی ريال موضوع را بررسی می کنیم.

 

 مراحل صدور پروانه کسب و کارهای مجازی چیست

 مراحل صدور پروانه کسب و کارهای مجازی

 ۱- راه‌اندازی کسب و کار مجازی توسط متقاضی باید مطابق چک لیست ارائه شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک باشد این مرکز با اعطای نماد اعتماد الکترونیک، هویت مالک کسب و کار مجازی و محل فعالیت وی را احراز مینماید.

۲- تقاضای مجوز در  سامانه اینماد

۳- بارگذاری مدارک مربوطه توسط متقاضی در سامانه اصناف، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از قبول تقاضا

۴- پروانه کسب پس از تطبیق مدارک بارگذاری شده با اصل آن، حداکثر ظرف ۱۵ روز صادر و به متقاضی ارائه می شود. و مشخصات پروانه کسب به سامانه اینماد ارسال می گردد.

۵- اعطای نماد الکترونیک هم زمان با صدور پروانه کسب

سامانه اینماد یا نشان اعتماد الکترونیک چیست

 نشان اعتماد الکترونیک منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر شده و به کسب و کارهای مجازی با هدف ساماندهی احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می گردد این نماد پس از بررسی درگاه وب سایت، احراز هویت و صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن برای مدت ۲ سال صادر می گردد.

 

ستاره های نشان الکترونیک، نشانگر سطح اعتماد و کیفیت عملکرد کسب و کار مجازی است و هرچه تعداد ستاره ها بیشتر شود نمایانگر سطح بالا اعتماد و کیفیت  سایت می باشد.

در حال حاضر اعطای نماد الکترونیک به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی از جمله سایت ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های مجاز تعلق می‌گیرد کلیه فعالان کسب و کارهای مجازی جهت ثبت نشانی فعالیت خود و آغاز فرآیند اخذ نشان الکترونیک می‌توانند با مراجعه به سامانه نماد و ایجاد حساب کاربری اقدام به ثبت حوزه فعالیت خود در سایت ها، شبکه‌ های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نمایند.

همچنین اگر شما از کسب و کار مجازی که عضو اتحادیه است، شکایتی دارید کافی است نام وب سایت کسب و کار مذکور را در سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی  وارد و سپس شکایت خود را ثبت نمایید اگر از کسب و کارهایی که عضو اتحادیه کشوری نمی باشند شکایت دارید از قسمت وضعیت دامنه در سایت اتحادیه گزینه ” عضو اتحادیه نمی باشد” انتخاب نموده و سپس نام کسب و کار مجازی مورد نظر را در بخش مربوطه وارد نمایید.

 

بیشتر بدانیم : نحوه صدور چک الکترونیک چگونه است

نکات حقوقی برای راه اندازی کسب و کار مجازی

 

اهمیت مجوز ها برای راه اندازی کسب و کار مجازی

دیدگاه وکیل کسب و کار در موسسه حقوقی  اترس این است برای هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای اینترنتی ، دریافت حداکثری مجوزها لازم است . چرا که در مواقعی که اتهامات کیفری مطرح شود ، وجود این مجوزها تا حد زیادی می تواند ، حسن نیت دارنده آن کسب و کار را نشان و افراد و مشتریان ناراضی نتوانند به ایشان اتهام کیفری وارد کنند .

همچنین در صورتیکه نیاز به خدمات حقوقی موسسه  اترس و وکیل  جرایم رایانه ای و یا اطلاع بیشتر از مجوزها و مراحل راه‌اندازی  کسب و کار مجازی خود داشتید میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید

برچسب های مرتبط

 

پرسش و سوال حقوقی خود را در بخش دیدگاه بنویسید.
وکیل متخصص حوزه مربوطه پاسخ شما را میدهد.
برای مشاهده پاسخ خود 24 الی 48 ساعت دیگر به همین صفحه مراجعه فرمایید
دوستان بزرگوار ، برای بررسی دقیق، همواره توصیه ما استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی میباشد.
همچنین حق الوکاله وکیل در اترس شفاف اعلام گشته ، برای مشاهده آن به صفحه تعرفه خدمات حقوقی مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *