قرارداد خرید و فروش خودرو

نمونه قرارداد خرید و فروش خودرو _ قولنامه ماشین

قرارداد خرید و فروش خودرو

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد خرید و فروش خودرو، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . چنانچه معامله و قرارداد شما دارای  نکان و شرایط خاصی میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد خرید و فروش خودرو

قرارداد خرید و فروش خودرو ( قولنامه ماشین – قول نامه خودرو) از کاربردی ترین قرارداد هایی است که مورد نیاز افراد است اکثر افراد یا شاید همه برای خرید و فروش خودرو از قولنامه استفاده می کنند توصیه می‌شود که باتوجه به اینکه خرید ماشین سرمایه شماست ،وقتی ماشین مورد نظر خود را انتخاب نمودید از یک کارشناس تقاضا نمایید بدنه و قسمت فنی ماشین مورد نظر را بررسی قراردهد تا با ریسک کمتری و خیال راحت اقدام به خرید کنید همچنین توجه نمایید که این قرارداد اصولا در دونسخه کاغذ به صورت دست دستنویس نگارش می‌شود که باید به چند نکته اساسی آن توجه نمود تا قرارداد معتبری و قابل استنادی را تنظیم کنید؛

نکته اول اینکه حتما مشخصات دقیق فروشنده و خریدار در قرارداد ذکر شود و خریدار دقت کند که اسناد مالکیت فروشنده خودرو به دقت بررسی کند که فروشنده مالک خودرو باشد یا اگر به وکالت اقدام به فروش نموده باشد در وکالتنامه بررسی شود که اختیار فروش خودرو و اخذ ثمن (مبلغ قرارداد) را دارد.

نمونه قرارداد خرید و فروش خودرو

نکته دوم  اینکه حتما مبلغ قرارداد به صورت کامل و نحوه پرداخت در قرارداد ذکر کنید .

نکته سوم مشخصات دقیق خودرو مورد معامله اعم از یک دستگاه……،مدل….، سال ساخت…….،به شماره شاسی…….  پلاک……. و……. و همچنین تمام لوازم جانبی مثل ضبط صوت، بلندگو و…. به صورت دقیق و جزئی در قرارداد ذکر شود.

نکته چهارم اینکه از تمام مدارک فروشنده کپی تهیه کنیم و بابت هر پرداختی از فروشنده رسید دریافت کنیم.

توجه نمایید اگر خریدار هستید مبلغی از قرارداد را بابت تسویه عوارض و جریمه نزد خود نگه دارید.

همچنین در هنگام مبایعه نامه خودرو حتما کارکرد کیلومتر خودرو را دقیق بنویسید تا از مشکلات آتی جلوگیری شود .

بهتراست هر یک از طرفین یک شاهد در قرارداد داشته باشند که ذیل مبایعه نامه را نیز امضا نمایید دقت نمایید تمام صفحات مبایعه نامه امضا شود وکپی نباشد و توصیه میگردد اثر انگشت نیز زده شود.

بهتر است  در اولین فرصت انتقال خودرو را در دفترخانه نیز انجام دهید.

ما برای آشنایی شما نمونه قرارداد خرید و فروش خودرو ( قولنامه ماشین – قول نامه خودرو) آورده ایم ولی برای اطمینان خاطر از تنظیم قرارداد صحیح حتما با یک وکیل متخصص امور قرارداد مشورت نمایید.

برگ سبز یا سند مالکیت دفترخانه ای

سوالی که بسیار مطرح می شود که برای انتقال سند خودرو آیا تعویض پلاک و صدور برگ سبز به نام خریدار کافی است و یا علاوه بر برگ سبز ، فروشنده می بایست در دفترخانه حاضر شده و با تنظیم سند دفترخانه ای به نام خریدار ، خودرو را منتقل نماید؟

پلیس راهور که صادر کننده برگ سبز است نظر اول را قبول دارد و کانون سردفترداران از نظر دوم حمایت می کند.

پیشنهاد ما این است که طرفین بر اساس مطالب مطرح شده در این نوشتار در خصوص نحوه انتقال سند توافق کنند تا بعدا دچار دعاوی مربوط الزام به تنظیم رسمی نگردند.

با توجه به اینکه مطابق ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی اسنادی که نزد مقامات رسمی و در حدود صلاحیت آنها تنظیم می شود ،سند رسمی محسوب می شود. بنابراین برگ سبزی که ماموران اداره راهنمایی و رانندگی صادر می کنند ، سند رسمی محسوب می شود و کافی است و در صورتیکه خریدار بخواهد سند رسمی دفترخانه ای هم داشته باشد ، پیشنهاد می کنیم با هزینه خود این موضوع را انجام دهد .

نمونه قرارداد واگذاری حواله خودرو

نمونه قرارداد خرید و فروش مغازه

نمونه قرارداد اجاره وسایل نقلیه

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند