مشاوره حقوقی اداره کار با وکیل دادگستری

مشاوره حقوقی اداره کار

تماس برای مشاوره حقوقی اداره کار

مشاوره حقوقی اداره کار در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص حقوق و قانون کار انجام میپذیرد.

در گذشته های نه چندان دور حقوقی تحت عنوان حقوق کارگر و کارفرما وجود نداشت و قوانین در این حوزه هیچ دخالتی نمیکردند.

به همین دلیل کارفرمایان به دلیل قدرتی که داشتند به هر شکلی که میتوانستند از کارگران برای به دست آوردن سود سرشار برای خود استفاده میکردند و تنها مبلغ اندکی به آنها دستمزد میدادند.

اما با پیشرفت جامعه بشری ما شاهد به وجود آمدن قانون کار که نقش حمایتی از کارگران در برابر کارفرمایان دارد هستیم.

قراردادهای کار معمولا به صورت الحاقی تنظیم میشوند یعنی کارفرما این قرارداد را تنظیم کرده و کارگر تنها میتواند با امضای آن وارد به آن قرارداد شود و نمیتواند شروط آنرا تغییر دهد.

به همین دلیل قانونگذار برای تامین هرچه بیشتر حقوق کارگران، قوانینی تنظیم کرده است که کارفرمایان باید در زمان تنظیم قرارداد کار از آنها پیروی کنند و محدودیت هایی برای آنها در نظر گرفته است.

حال برای اینکه بتوانید حقوق و منافع خود چه در جایگاه کارگر و چه در جایگاه کارفرما را حفظ نمایید بهتر است از یک وکیل متخصص اداره کار  مشورت گرفته تا با راهنمایی های او متعهد به انجام اموری که قادر به انجام آن نیستید یا شما را دچار سختی و مشقت زیادی میکند نشوید.

مزایای مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار

در ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهیم که وکیل اداره کار چیست تا در نهایت به مزایای مشورت با او اشاره کنیم. وکیل به صورت کلی به حقوقدانانی گفته میشود که از کانون وکلای دادگستری یا قوه قضائیه دارای مجوز یا پروانه وکالت هستند.

حال به وکیلی که دانش تخصصی در زمینه قانون کار و دعاوی کار و تامین اجتماعی و مقررات مربوطه داشته باشد و همچنین به صورت ویژه تنها در همین حوزه فعالیت نماید وکیل اداره کار گفته میشود.

این افراد بهترین راهنمایی ها در زمینه مشکلات حقوقی میان کارگر و کارفرمایان را ارائه میکنند و مشورت با آنها میتواند حاوی مزایایی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اولین مزیتی که مشورت با وکیل متخصص دارد این است که شما را نسبت به حق و حقوق قانونی خود آگاه میسازد. این آگاهی سبب میشود تا در صورت تضییع شدن این حقوق در ابتدا از آن مطلع شوید و بتوانید حمایت از آنها را از دادگاه صالح بخواهید.

دومین مزیت مشاوره حقوقی اداره کار این است که به دلیل تجربه کاری که در این زمینه داشته است شما را نسبت به چالشهایی که آینده ممکن است برای شما به وجود بیاید مطلع نماید تا با تدابیر لازم از بروز مشکلات جدی جلوگیری نمایید.

مشورت با وکیل برای تنظیم قرارداد کار

مهمترین چیزی که میان کارگر و کارفرما از ابتدا تا انتهای فعالیت آنها با یکدیگر از باقی موارد دارای اهمیت بیشتری میباشد، مفاد قراردادی هست که به امضای هر دو طرف رسیده است.

برخی از نکات هست که میتواند سبب ابطال قرارداد کار شود و این مسئله در برخی موارد میتواند به ضرر کارگر و در برخی موارد به ضرر کارفرما باشد. پس رعایت و دقت به این نکات از سوی هر دو آنها ضروری میباشد. این موارد از قرار ذیل است:

یکی از حقوق اصلی کارگر در قانون کار، حق بر داشتن مرخصی به صورت های استعلاجی و استحقاقی میباشد. حال اگر به هر نحوی در قرارداد کار، کارگر از داشتن چنین حقی محروم شود آن قرارداد باطل است.

یکی دیگر از حقوقی که به نفع کارگر در قانون کار در نظر گرفته شده است بیمه تامین اجتماعی میباشد که کارفرما باید به صورت ماهانه آنرا به بیمه تامین اجتماعی پرداخت نماید که در غیر این صورت باید مبلغ حق بیمه کل زمان رابطه کاری به صورت یکجا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید.

وزارت کار سالانه مبلغی را به عنوان حداقل حقوق کارگران تعیین میکند که توافق برای کمتر از این مبلغ باطل است و سبب ابطال قرارداد نیز میشود.

علاوه بر دستمزد ماهیانه کارگران حقوق مالی دیگری مانند عیدی و سنوات و … دارند که هرگونه توافقی مبنی بر اسقاط یا کاهش آن میان آنها سبب باطل شدن قرارداد کار میباشد.

مرجع رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما

با توجه به اینکه این حوزه دعاوی ماهیتی متوفاوت با باقی موارد دارد، قانونگذار مراجع قضایی را مختص رسیدگی به این دسته از دعاوی کاری در نظر گرفته است.

پس در صورتی که اختلافات میان کارگر و کارفرما بر سر عدم پرداخت حقوق مالی باشد در مراجع قضایی که توسط اداره کار تعیین صلاحیت شده اند رسیدگی میشود و اگر دعاوی حیثیتی بوده در ابتدا باید در دادسرا شکایت را تنظیم کرده و دادگاه های کیفری پیگیری های لازم را انجام داد.

در این صورت میتوانید با مشاوره حقوقی اداره کار  که مسلط به قوانین و مقررات حوزه کار هستند و همچنین تجربه کافی در این زمینه را دارند مشورت نمایید و استراتژی لازم برای احقاق حقوق خود را اتخاذ نمایید.

مشاوره حقوقی اداره کار کارگر و کارفرما

برای شکایت از مراجع اداری دولتی باید چه کنیم؟

مواردی که در بالا به آن اشاره شد در صورتی هست که کارفرما یک نهاد یا سازمان دولتی نباشد. اما اگر فردی به صورت استخدام کشوری یا به هر طریقی وارد قرارداد کاری شده باشد که طرف کارفرما یکی از سازمان های دولتی باشد دیگر رسیدگی به شکایات او در اداره کار مورد رسیدگی قرار نمیگیرد.

این افراد باید با ارائه دادخواست در دیوان عدالت اداری خواسته های خود را ابراز نمایند. بهترین شخصی که میتوان راهنما و مشاوره حقوقی اداره کار این افراد باشد، وکیل دیوان عدالت اداری هستند.

هزینه مشاوره حقوقی اداره کار

مشاوره حقوقی اداره کار  یکی از انواع خدماتی میباشد که میتوانید از وکلای متخصص در این زمینه های دریافت نمایید.

شما میتوانید از دانش و تجربه ای که وکیل در طی چندین سال به دست آورده است در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین پرداخت کمترین هزینه بهرمند شوید. هزینه مشاوره حقوقی تلفنی به مدت ۲۰ دقیقه توسط وکلای زبده اداره کار در موسسه حقوقی اترس به مبلغ ۱۸۵ هزارتومان میباشد.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی اداره کار برای کارگر و کارفرما

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص اداره کار در دپارتمان امور حقوق مالی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی اداره کار هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

 

به صورت کلی میتوان گفت مشورت با وکیل میتواند بسیاری از هزینه های ما در طول رسیدگی را کاهش داده و سبب اطمینان خاطر و کاهش استرس و اضطراب ما در طول رسیدگی گردد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند