مشاوره حقوقی چک برگشتی تهران

مشاوره حقوقی چک

تماس برای مشاوره حقوقی چک

مشاوره حقوقی چک در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص حقوق بانکی انجام میپذیرد.

اگر بخواهیم چک را به زبان ساده تعریف کنیم میشود گفت که چک وسیله انتقال پول و سند مبادله آن هست به صورتی که با استفاده چک توسط دارنده آن، وجه چک از حساب صادر کننده کم شده و به حساب دارنده آن منتقل میشود.

امروز با پیشرفت جامعه بشری دیگر بسیاری از مبادلات با چک صورت میپذیرد که میتواند تاریخ آن برای همان روز قرارداد یا روز دیگری باشد. با توجه به زیاد بودن میزان استفاده از آن دعاوی مربوط به برگه چک نیز در دادگاه ها بسیار دیده میشود.

به دلیل زیاد بودن این دعاوی و وجود دعاوی که مدت زیادی از آن میگذرد، نشان میدهد که این دسته از دعاوی پیچیدگی خاص خود را دارند و تنها اشخاصی که تخصصی در این زمینه ندارند راه بسیار دشواری برای پیگیری دعاوی خود دارند.

پس بهتر است در یک جلسه با مشاوره حقوقی بانکی که مسلط به قانون چک و برگه های تجاری هست مشورت بگیرند تا مسیر خود را برای رسیدن به نتیجه کمی هموار تر کنند.

اهمیت مشورت گرفتن برای امور چک

با توجه به اینکه چک میتواند به دلایل مختلفی توسط مردم مورد استفاده قرار گیرد میتواند از چند جهت مسئله اهمیت یک راهنمای متخصص را مورد بررسی قرار داد. گاهی از چک به عنوان پرداخت وجه صادر میشود،

گاهی برای ضمانت و گاهی هم نزد شخصی به امانت گذاشته میشود. اگر چکی را به عنوان ضمانت نزد شخصی گذاشته باشید ممکن است در صورت از بین رفتن موضوع ضمانت باید چک به شما مسترد شود اما در برخی موارد شخص دارنده چک را به شما بازنمیگرداند در این صورت است که شما باید دعوای استرداد لاشه چک به طرفیت شخص دارنده اقامه کنید و این دعوا پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای اینکه امکان پیروزی در دعوای پیش رو را بالا ببریم باید از وکیل متخصص مشورت بگیریم.

بهترین مشاوره حقوقی چک در تهران

برای اینکه بتوانیم بهترین مشاوره حقوقی در شهر تهران که در حوزه ای که نیاز به مشاوره داریم را پیدا کنیم باید در ابتدا بدانیم که چه ویژگی هایی هست که سبب تمایز بین مشاورین حقوقی میشود و همچنین داشتن کدام ویژگی ها برای ما دارای اهمیت بیشتری هست.

اولین ویژگی که میتواند مورد بررسی قرار بگیرد تخصص شخص وکیل امور چک میباشد که این کار از سطح توانایی ما بالاتر است. به همین دلیل میتوانیم به راحتی از بین اشخاصی که کانون وکلای دادگستری مهارت آنها را تایید کرده است یعنی وکلای پایه یک دادگستری و همچنین موسساتی مانند موسسه حقوقی اترس که دارای مجوز از این مرکز میباشد انتخاب کنیم.

مشاوره حقوقی چک برگشتی

چک برگشتی به معنی این است که اگر چکی در باجه بانک مقصد برای وصول وجه چک برود اما حساب به اندازه مبلغ چک دارای وجه نباشد دارنده آن میتواند چک را برگشت بزند که تبعات بسیاری برای صادرکننده آن در پی خواهد داشت.

حال ممکن است که شما دارنده چکی باشید که در اثر یک قرارداد آنرا دریافت کرده اید و یا صادرکننده چکی باشید که برگشت خورده است. در هر دو صورت قانون تعیین تکلیف برای کسانی که دچار این مشکل میشوند کرده است.

پس اگر به چنین مشکلی برخوردید نگران نباشید به دلیل اینکه به راحتی با ارتباط گرفتن با یک وکیل یا مشاور حقوقی مشکل خود را در میان بگذارید تا بهترین راهکار ممکن با توجه به مسئله شما را پیشنهاد دهد و در صورت نیاز تا انتهای مسیر با شما همراه باشد.

هزینه وکیل مشاور حقوقی چک

مشاوره حقوقی چک فوری

برای اینکه بتوانیم از مشاوره حقوقی به صورت فوری بهره مند شویم لازم است که در ابتدا یک وکیل متخصص در حوزه مشکل خود بشناسیم یا اینکه با یک موسسه حقوقی در ارتباط باشیم که به صورت آنی در هر زمان و هر حوزه ای که ما مشکل داشتیم وکیل متخصص داشته باشد تا خدمات حقوقی مختلف اقدام به رفع مشکل ما نمایند.

دیگر مسئله ای باید بدان توجه کنیم این است که برای مشاوره فوری نیاز به شماره تماس مشاور حقوقی داریم که با او تماس گرفته و در اولین فرصت وقت مشاوره تنظیم کنیم تا به سرعت پرسشهای تخصصی ما پاسخ داده شود و از اقدامات بعدی خود مطلع شویم.

در چنین وضعیتی هایی بهتر است که جلسه مشاوره خود را به صورت تلفنی برگزار کنیم زیرا با توجه به حجم ترافیک روزانه در شهر تهران و همچنین زمانی که ممکن است تلف شود تا هماهنگی روز و ساعت برای جلسه حضوری فراهم شود میتواند بسیاری از موقعیت ها از بین ببرد.

در صورت پاس نشدن چک صیادی چه باید کرد؟

در صورتی که از شخصی طلبی داشتید و بابت آن چک صیادی دریافت کرده اید اما هنگام مراجعه به بانک و وصول وجه چک متوجه شدید که در آن حساب به اندازه وجه چک پول نیست نگران نباشید.

در این صورت میتوانید الباقی حسابهایی که شخص صادر کننده چک در آن بانک دارد را بررسی کرده و به هر اندازه ای که در آن حسابها پول بود را از بانک وصول نمایید و برای باقی طلب خود از بانک گواهی عدم پرداخت باقی مانده وجه چک را بگیرید و با بستن حسابهای شخص، او را دچار محدودیت نمایید و برای باقی وجه از شخص صادر کننده در دادگاه حقوقی دادخواست دهید.

در کل این مسیر مشاورین و وکلای بانکی اترس در کنار شما خواهند بود تا در صورت درخواست شما به کمک شما بیایند.

هزینه مشاور حقوقی چک

با توجه به اینکه موضوع دعوای چک مالی است به سادگی میتوان تشخیص داد هزینه ای که برای مشورت گرفتن پرداخت میشود تا چه انداره میتواند در صرفه جویی هزینه ها به شما کمک کند. هزینه مشاوره گرفتن از مشاورین حرفه ای موسسه حقوقی اترس که دارای مجوز از کانون وکلای دادگستری است و ایشان مسلط به قوانین مربوطه هستند به ازای هر ساعت مشاوره حضوری ۹۰۰ هزارتومان و همچنین برای مشاوره تلفنی به ازای هر سی دقیقه ۲۵۰ هزارتومان میباشد.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای چک بانکی

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص بانکی  در دپارتمان امور حقوق مالی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به طور خلاصه تمام توضیحاتی که در زمینه های مختلف که خدمت شما گفتیم نشان دهنده حساسیت و ریسک بالایی هست که دعاوی مالی از جمله چک که یکی از پر مصرف ترین اسناد تجاری هست وجود دارد و بهتر است در کنار شما یک راهنمای با تجربه و مطمئن باشد تا خطرات کمتری شما تهدید کند و ضرر کمتری را تحمل کنید.

مطالبه وجه چگونه است

مطالبه وجه

مطالبه وجه: طرح دعوای مطالبه وجه یکی از راه های احقاق حق افرادی است که به هر دلیلی مبلغی

نکات مهم چک ضمانت صیادی

چک ضمانت صیادی

چک ضمانت صیادی : چک از همان ابتدایی که بوجود آمد نقش مهمی در روابط تجاری و معاملات افراد

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند