دانلود نمونه قرارداد چاپ کتاب

نمونه قرارداد چاپ کتاب

نمونه قرارداد چاپ کتاب

برای راحتی همراهان گرامی فایل قرارداد چاپ کتاب، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . چنانچه قرارداد شما دارای  نکات و توافقات دیگری میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد چاپ کتاب

یکی از بزرگترین دغدغه های مولفان و مترجمان بعد از نوشتن اثر خود نحوه چاپ و توافق با ناشر می باشد چرا که بسته به نوع توافقی که با ناشر اثر خود می‌کنند حق خود را از پدیده ای که به وجود آورده اند مشخص میکنند.

شما به عنوان مولف یا مترجم با توجه به شرایط خود و اثری که خلق نموده ایده باید تصمیم بگیرید چه نوع قراردادی را با ناشر منعقد می نمایید، طبعا اگر کتاب شما خاص و تخصصی باشد ، شخص شما شناخته شده باشید و امکان پرداخت و حمایت مالی از اثر خودرا داشته باشید در انعقاد قرارداد دست باز تر دارید اما اگر برای اولین بار است که یک کتاب عادی و معمولی را نگارش نمودید برای مانور در شرایط قراداد جایی کمتری دارید .

نمونه قرارداد چاپ کتاب با ناشر

مالکیت ادبی چیست

اصولا برای چاپ یک کتاب چهار دسته قرارداد داریم :

۱-قرارداد حق تالیف کتاب : که در این نوع از قرارداد درصدی از قیمت روی جلد به مولف پرداخت می کنند که این در زمانی است که مولف اطمینان نظر و تمایل افراد را خرید اثرش ندارد .

۲-قرارداد مشارکت در چاپ:  که در این نوع از قراداد بین ناشر و مولف ، قرارداد مشارکتی مبنی بر اینکه تمامی هزینه های چاپ و فروش اثر بین مولف و ناشر تقسیم شود.

۳-قرارداد واگذاری اثر : که در این نوع از قرارداد مولف با گرفتن مبلغی مقطوع از ناشر تمام حقوق مادی و معنوی خود را به ناشر منتقل می کند.

۴-قرارداد سرمایه گذاری خود مولف: که در این نوع از قرارداد مولف تمام مبالغ چاپ و … را به ناشر پرداخت می نمایید.

دقت نمایید انتخاب نوع قراداد چاپ بسیار حائز اهمیت است چرا که در آینده برای شما دارای آثار مادی و معنوی فراوان می باشد ما به شما توصیه می‌کنیم با توجه به خواسته و شرایطتتان هنگام انعقاد قرارداد چاپ کتاب با یک وکیل متخصص امور قرارداد مشورت نمایید.

البته ما برای آشنایی شما نمونه قرارداد چاپ کتاب را آورده ایم.

نمونه قرارداد کار موقت

نمونه قرارداد استخدام مدرس

نمونه قرارداد کار عمومی

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند