وکیل جرایم پزشکی در ایران

وکیل جرایم پزشکی

تماس با وکیل پرونده قصور پزشکی

وکیل جرایم پزشکی در موسسه حقوقی اترس ، وکیل پایه یک دادگستری متخصص پرونده های پزشکی میباشد.

وکیل جرایم پزشکی به وکیل پایه یک دادگستری گفته میشود که در دعاوی مربوط به جرایم یا قصورات رخ داده از سوی پزشک به نمایندگی یکی از طرفین در دادگاه حضور پیدا کرده و از حقوق موکل خود دفاع میکند.

موکل این وکیل هم میتواند پزشکی باشد که متهم یکی از عناوین مجرمانه در این زمینه شده است و هم بیمار یا بستگان بیماری باشد که بر اثر تقصیر پزشک متحمل ضررهای جانی شده است.

به دلیل پیچیدگی هایی که مسائل و مشکلات حقوقی در این حوزه وجود دارد، بهتر است برای حل مشکل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمایید زیرا که این افراد میتوانند با تفسیر و بررسی اتفاقات و انطباق آنها با قوانین و مقررات، احقاق حقوق تضییع شده شما را بر عهده بگیرند.

توجه داشته باشید شخصی که انجام امور شما برای شکایت کیفری بر عهده میگیرد حتما وکیل  باشد زیرا تنها این افراد صلاحیت حضور در دادگاه را دارند و کانون وکلا دادگستری بر روی عملکرد آنها نظارت دارد اما بر روی افراد دیگر هیچگونه نظارتی نیست و به همین علت ممکن است سبب بروز مشکلات دیگری مضاف بر مسئله اولیه شما شوند.

جرایم پزشکی چیست؟

برای اینکه بتوانیم به این پرسش پاسخ درخور بدهیم بهتر است که در ابتدا به بررسی دو مفهوم جرم و پزشک بپردازیم. پزشک در قوانین و مقررات تعریف مشخصی ندارد و ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران از مصادیق آن نامبرده است.

جرم نیز به معنای هرگونه فعل یا ترک فعلی میباشد که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است. برخی از حرفه ها مانند پزشکان، وکلا، قضات و چندین حرفه دیگر به دلیل حساسیت جایگاهی که دارند نظارت ویژه تری از طرف مراجع صالح بر روی آنها وجود دارد و در نتیجه این جایگاه مسئولیت بیشتری نسبت به سایرین بر عهده آنها گذاشته شده است.

بدین ترتیب وکیل جرایم پزشکی چنین بیان میدارد از آنجایی که پزشکان همه ساعته با جان و سلامت انسان ها که مهمترین دارایی های بشر است سر و کار دارند، اگر در زمان انجام وظایف خود دچار اشتباه، سهل انگاری با قصوری شوند دارای مسئولیت کیفری بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

جرایم پزشکی گاهی ممکن است که بر علیه تمامیت جسمانی و سلامت آنها باشد و گاهی نیز انجام یک اقدامی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است مانند اینکه یک گواهی خلاف واقعیت از وضعیت بیمار صادر نماید.

نحوه شکایت از پزشک توسط وکیل

افرادی که میخواهند از پزشک مجرمی که تمامیت جسمی آنها را به خطر انداخته است یا با ارتکاب جرم سبب فوت یکی از بستگان آنها شده است شکایت کنند باید در ابتدا به یک وکیل  که متخصص در زمینه جرایم پزشکی باشد مراجعه کنند و انجام این کار را به وی بسپارند تا با پیگیری پرونده در مراجع صلاحیت دار، حق را به حق دار آن بازگرداند.

وکیل شما باید در ابتدا با تنظیم شکوائیه در سازمان نظام پزشکی اقدام به شکایت از پزشک خاطی نماید.

باید در این برگه شکایتنامه به صورت دقیق به موضوع جرم ارتکابی از سوی پزشک اشاره شود و عنوان مجرمانه ای که در کتاب قانون برای فعل ارتکابی در نظر گرفته است را بیان کند.

سپس تمام مدارک و مستنداتی که نشان دهنده و اثبات کننده مجرمیت پزشک است را ضمیمه برگه دادخواست نماید.

پس از ثبت شکوائیه در دادسرای اختصاصی جرایم پزشکی اگر جرم ارتکابی از دسته جرایم خرد و غیر جدی باشد به شورای حل اختلاف تخصصی ارجاع داده میشود تا رئیس شورا با رعایت آئین دادرسی ویژه میان پزشک و بیمار صلح و سازش برقرار نماید اما اگر از دسته جرایم جدی باشد، پزشک برای ارائه دلایل و دفاعیات خود به دادگاه احضار خواهد شد.

در تمام این مسیر قضایی وکیل جرایم پزشکی اترس میتوانند با استفاده از تخصص و تجربه خود از حقوق و منافع شما به نحو احسن دفاع نمایند.

ضمانت اجرای قصور پزشک

زمانی که یک پزشک مرتکب عملی شده است که در نتیجه آن به بیمار ضرر جانی وارد شده باشد تقصیر بر عهده وی بوده و در برای این اقدام خود دارای مسئولیت کیفری میباشد. اما در برخی از موارد ممکن است پزشک تمام تلاشی که میتوانسته است را انجام داده اما در نتیجه یک بی احتیاطی یا یک بی مبالاتی ضرری به بیمار وارد شده است که این دسته از موارد در قسمت قصور پزشکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مفهوم بی احتیاطی و بی مبالاتی شاید بسیار نزدیک به هم باشد اما یکی نیستند. بی احتیاطی تنها از سوی پزشک تازه کار یا بی تجربه ای بر می آید که خطایی بدون داشتن عمد انجام داده باشد.

برای مثال در اولین عمل جراحی خود یکی از ابزار آلات پزشکی را در بیمار جای بگذارد. اما بی مبالاتی بر خلاف بی احتیاطی از سوی پزشکان حاذق رخ میدهد و آن سهل انگاری در اموری هست که چندین سال مشغول به انجام آن هستند میباشد.

در نتیجه انجام هر یک از موارد فوق الذکر پزشک مقصر شناخته شده و به پرداخت دیه یا ارش محکوم خواهد شد.

وکیل پایه یک برای جرایم پزشکی

مراجع صالح برای رسیدگی به جرم پزشک

رسیدگی به جرایم پزشکی بر عهده مراجع اختصاصی کیفری قرار دارد. یکی از این مراجع که به صلح و سازش میان پزشک و بیمار میپردازد شورای حل اختلاف میباشد.

دادسرای ویژه جرایم پزشکی نیز وظیفه کشف جرم، تعقیب متهم و انجام تحقیقات مقدماتی این دسته از جرایم را بر عهده دارد. پس از بررسی های دادسرای ویژه، پرونده برای رسیدگی دقیق و صدور رای نهایی به هیئت عمومی سازمان نظام پزشکی ارجاع داده میشود.

هزینه وکیل در دعاوی مربوط به جرایم پزشکی

هر پروند با توجه به موضوع، حجم و میزان پیچیدگی ای که دارد ممکن است هزینه متفاوتی برای قبول وکالت از سوی وکیل اعلام شود.

اگر به دنبال میزان حق الوکاله وکیل جرایم پزشکی در موسسه حقوقی اترس هستید میتوانید با شماره های مجموعه تماس گرفته تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

شماره وکیل برای پرونده جرایم پزشک

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل جرایم پزشکی در دپارتمان امور پزشکی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

تفاوتی نمیکند که پزشک متهم به یکی از جرایم نامبرده در قانون مجازات یا قانون نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران هستید یا بیماری هستید که در نتیجه ارتکاب فعل مجرمانه از از سوی پزشکان متضرر شده اید، برای پیگیری امور خود در مراجع قضایی بهتر است از وکیل جرایم پزشکی موسسه اترس استفاده نمایید.

مطالبه خسارت وکیل دادگستری

مطالبه خسارت

مطالبه خسارت : مساله ورود و دریافت خسارت در شرایط اقتصادی دنیای کنونی بحث بسیار مهمی است که تاثیر

مالیات تکلیفی پزشکان چیست

مالیات تکلیفی پزشکان

مالیات تکلیفی پزشکان : پزشکان نیز همچون سایر مشاغل و حقوق بگیران با داشتن درآمد باید مالیات بر درآمد

خدمات حقوقی جرایم رایانه ای

جرایم رایانه ای

خدمات حقوقی اترس در پرونده های جرایم رایانه ای همانگونه که فضای مجازی و سیستم های رایانه ای و

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند