استرداد سفته از کارفرما

اقدام قانوني عليه كارفرما در خصوص خودداري از استرداد سفته

در بسیاری از قراردادهای کار، کارفرما می‌تواند از کارگران خود سفته حسن انجام کار بگیرد. این سفته به عنوان یک تضمین برای انجام کار و ضمانت اجرای تعهدات کارگر صادر می‌شود. با این حال،

در برخی موارد کارفرما ممکن است با هدف اذیت کردن کارگر  و یا پرداخت نکردن حقوق او و یا به دلایل دیگری از پرداخت حقوق خودداری کند. در این صورت، کارگر می‌تواند با شکایت از کارفرما برای استرداد سفته حسن انجام کار، به پرداخت حقوق خود برسد.

این مقاله به صورتی نوشته شده است که برای استرداد سفته غیر از روابط کارگر و کارفرمایی هم قابل استفاده باشد و چنانچه نیاز به مشاوره حقوقی وصول سفته دارید میتوانید با وکلای ما در تماس باشید.

دادخواست استرداد سفته از کارفرما

شکایت از کارفرما برای استرداد سفته حسن انجام کار

۱- جمع آوری دلایل مدارک: در ابتدا باید تمامی دلایل و مدارک مربوط به قرارداد کاری و سفته حسن انجام کار را جمع آوری کنید. این مدارک می‌تواند شامل قرارداد کاری،  رسید سفته حسن انجام کار، فاکتورهای پرداخت حقوق قبلی ، استشهادیه شهود و … باشد.

۲- ارسال اظهارنامه قضائی : پیش از طرح دادخواست حقوقی و کیفری در خصوص مال یا سندی که دست طرف مقابل هست ، بهتر است اظهارنامه قضایی ارسال کنید  . گاهی به صرف اظهارنامه ، کارفرما برای توافق و سازش پیش می آید و در صورتیکه حتی توافق حاصل نشد ، ارسال اظهارنامه شانس موفقیت را بالا می برد.

بهتر است اظهارنامه استرداد سفته را توسط وکیل تنظیم و ارسال کنید هم متن آن دقیق تنظیم می شود و هم اثر روانی بیشتری دارد. چرا که مصمم بودن شما برای طرح دعوی را به طرف مقابل نشان میدهد.

۳- تنظیم و ارسال دادخواست حقوقی به خواسته استرداد سفته: این دادخواست از طریق دفتر خدمات قضائی ارسال می شود. تصمیم دادگاه قابل تجدیدنظر از سوی هریک از طرفین هست .

شکایت خیانت در امانت برای استرداد سفته

شکایت خیانت در امانت برای استرداد سفته ضمانت

بر اساس توضیحات مفصلی که در مقاله خیانت در امانت دادیم ، چون سفته ضمانت اجرای قرارداد ، به منظور استرداد ، به کارفرما داده نشده است ، در صورتیکه کارفرما آن را پس ندهد ، طبق نظر وکلای حوزه کیفری اترس از لحاظ علمی جرم خیانت در امانت اتفاق نیفتاده است اما به لحاظ اینکه ضمانت اجرا خیانت در امانت حبس است و هزینه طرح دعوی بالایی ندارد ،در خیلی از موارد این روش هم توسط کارگران انجام می شود.

نتیجه گیری :

در این مقاله ، شرایط و مراحل سفته را توضیح دادیم .

با توجه به اینکه فقط یک بار می توان شکایت را طرح نمود و در خیلی از موارد افراد در لوایحی که به دادگاه میدهند ، ناخواسته علیه خود اقرار میکنند ، پیشنهاد می شود قبل از اقدام ، از راههایی تلفنی مشاوره حقوقی  کنید و اوراق ، اظهارنامه و داخواست را برای تنظیم به وکیل حقوقی متخصص بسپارید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند