دانلود فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به

فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به

فرم استشهادیه اعسار :

دادخواست اعسار چیست؟

برای پاسخ به این پرسش لازم است بگوییم که اعسار به معنای عدم کفایت دارایی های فرد برای پرداخت بدهی های او میباشد.

در برخی از موارد ممکن است که اشخاص در نتیجه یک دعوای حقوقی یا کیفری محکوم به پرداخت مبلغی باشند که دارایی ایشان کفاف پرداخت آنرا نمیدهد، در این صورت است که باید پس از قطعی شدن حکم دادخواست اعسار بدهند تا کمی از این مبلغ کاهش پیدا کند یا به صورت اقساط از سوی وی پرداخت گردد.

ارائه دادخواست اعسار به تنهایی اثبات کننده این امر در مرجع قضایی نمیباشد و باید با استفاده از ادله اثبات دعوا که یکی از آنها استفاده از شاهد است، این امر را نزد مرجع قضایی به اثبات برساند.

به همین دلیل باید فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به را که ذیل این مطلب برای شما قرار داده شده است را خود و شاهدان وی پر کرده و به مقام قضایی تقدیم نمایند.

پیشنهاد میشود که پیش از تکمیل فرم زیر حتما از وکیل متخصص اعسار در این خصوص مشاوره حقوقی بگیرید تا ایشان بهترین راهکار برای رسیدن به نتیجه مد نظر شما را پیشنهاد دهند.

دانلود نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به

برای سهولت و راحتی شما همراهان گرامی ، موسسه حقوقی اترس نمونه فایل pdf فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به را در قسمت زیر قرار داده است .

اعسار از پرداخت محکوم به

همانطور که پیش از این اشاره کردیم اعسار به حالتی گفته میشود که شخص به دلیل نداشتن مال یا عدم دسترسی به اموال خود توانایی پرداخت بدهی خود را که در نتیجه حکم قطعی دادگاه میباشد را ندارد.

نکات ضروری در خصوص اعسار وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

فرم استشهادیه اعسار که برای اثبات اعسار فرد در این مطلب برای شما قرار داده شده است باید از سوی اشخاصی تکمیل گردد که علاوه برای شناخت نسبی به فرد معسر و علم به میزان درآمد وی، باید نسبت به نحوه امرار معاش او نیز آگاهی داشته باشند و در غیر این صورت میتواند از سوی طرف مقابل دعوا مورد جرح قرار گیرد و بی اعتبار تلقی شود.

نکته دیگر این است که اعسار تنها برای اشخاص حقیقی غیر تاجر میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

در نتیجه اشخاص حقوقی به صورت کلی و افراد تاجر نمیتوانند برای اعسار اقدام نمایند و باید از طریق اعلام ورشکستی این اقدام را انجام دهند.

آخرین نکته در این خصوص این است که افراد باید در ضمن ارائه دادخواست اعسار، صورتی از تمامی اموال خود را به دادگاه ارائه دهند تا برای اثبات این امر مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

مشاوره حقوقی اعسار

مشاوره حقوقی اعسار از آنجایی دارای اهمیت است که میتواند بسیاری از هزینه های اضافی برای رسیدن به نتیجه مطلوب افراد را کاهش دهد و همچنین سبب کوتاه تر شدن مسیرهای قضایی برای وی شود.

همچنین مشاوره حقوقی میتواند پس از اثبات اعسار در طول پرداخت، با راهنمایی هایی در خصوص تعدیل اقساط به موکل خود کمک شایانی در خصوص کمتر شدن سختی های وی انجام دهد. بدین جهت قبل از پر کردن فرم استشهادیه اعسار توصیه میشود بدر این زمینه مشاوره حقوقی داشته باشید.

نتیجه گیری

در نتیجه هر گاه افراد توانایی پرداخت محکومیت های مالی خود را نداشته باشند میتوانند با سپری کردن تمامی مراحل فوق الذکر، برای تعدیل و پرداخت به صورت قسطی آن بدهی اقدام نمایند.

برچسب های مرتبط

حکم اعسار

حکم اعسار : در این مقاله به سوالات پرتکرار مخاطبان موسسه حقوقی اترس  در خصوص اعسار که در  مشاوره حقوقی

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند