مشاوره حقوقی اعسار با وکیل دادگستری

مشاوره حقوقی اعسار

تماس برای مشاوره حقوقی اعسار

مشاوره حقوقی اعسار در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص انجام میپذیرد.

ریشه کلمه اعسار از عسر گرفته شده است که در زبان فارسی به معنای رنج و سختی میباشد. این اصطلاحات از منابع فقهی به حقوق موضوعه کشور ما راه یافته است. تعریف آن در اصطلاح حقوقی نیز از معنای لغوی آن دور نیست و به معنای به سختی افتادن برای پرداخت دیون برای مدیون میباشد.

به شخصی که برای پرداخت دیون خود عاجز است معسر گفته میشود. اعسار دارای دو نوع میباشد.

گاهی شما از پرداخت دیون خود ناتوانید که به آن اعسار برای پرداخت محکوم به گفته میشود و گاهی حتی برای پرداخت هزینه های دادرسی هم عاجز هستید که مبحثی جداگانه میباشد.

حال اگر شما هم در نتیجه حکم دادگاه در دعاوی مالی محکوم به پرداخت مبلغی شده اید که توان پرداخت آن را ندارید بهتر است از یک وکیل متخصص قوانین و مقررات حوزه اعسار است و همچنین نسبت به رویه قضایی آگاهی کامل دارد راهنمایی بگیرید تا با تعدیل کردن محکوم به و یا قسطی کردن آن بتوانید پرداخت نمایید.

مشاوره حقوقی پیش از درخواست اعسار

اقدامی که باید پیش از اینکه دادخواست اعسار را نزد دادگاه به ثبت برسانید انجام دهید این است که نسبت به شرایط و نحوه اثبات آن آگاهی داشته باشید. روش های مختلفی وجود دارد تا بتوانید ناتوانی خود را از پرداخت بدهی های خود به اثبات برسانید.

اما باید بدانید که تنها یکبار میتوانید این اقدام را انجام دهید پس باید تمام تلاش خود را برای آن انجام دهید. میتوانید با مطالعه مقاله شش نکته کاربردی درباره اعسار که توسط وکلای مجرب در زمینه اعسار در موسسه حقوقی اترس تهیه شده است بسیاری از مطالب دارای اهمیت در این حوزه را در بر بگیرید.

اما تنها مطالعه این مطالب برای اقدامات عملی کافی نیست و بهترین راه برای حل مشکلات و مسائل در این زمینه مشورت گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری میباشد. نکته دیگری که باید از آن اطمینان حاصل نمایید پایه یک بودن وکیل است زیرا اگر اقدامی اشتباه انجام دهید نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه ممکن است دچار ضررهای هنگفت به شما شود.

اعسار مانع از توقیف اموال است؟

زمانی که محکوم علیه اموالی را داشته باشد که بتوان آنها را توقیف کرد با توجه به رایی که از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شده است به طور کلی موضوع اعسار منتفی میباشد. به نحوی که در صورت شناسایی اموال میتوان آنها را توقیف و از محل فروش آن کل یا قسمتی از دین را تادیه کرد.

همچنین است اگر حکم اعسار شخصی صادر گردیده باشد و بعد از آن متوجه شویم که اموالی که داشته و در رهن بانک یا اشخاص دیگری بوده امروزه آزاد شده است، میتوانیم از طریق اجرای احکام برای توقیف و تادیه دین از محل فروش آن اقدام نماییم.

پس در نتیجه متوجه میشویم که حکم اعسار صادره از سوی دادگاه هیچ تاثیری در توقیف اموال چه در همان زمان و چه در آینده نخواهد داشت.

آیا گرفتن وکیل نشانه تمکن مالی است؟

یکی از معضلات مهم برای افرادی که میخواهند دادخواست اعسار بدهند این این که بر این باورند با گرفتن وکیل برای اعسار خود گویا راه های اثبات را سخت میکنند. همچنین ممکن است که از طرف خواهان دعوای بر علیه شما ممکن است هم در نزد قاضی و هم به صورت های تهدید آمیز برای خود شما ادعاهایی به وجود بیاید. باید بدانید که اگر حجم محکوم به به اندازه ای باشد که هزینه اتخاذ وکیل نسبت به آن کم و جزئی باشد هیچ مشکلی نخواهد داشت.

برای مثال زمانی که شما محکو به پرداخت یک میلیارد تومان وجه نقد شده اید غیر منطقی نیست که بتوانید هزینه وکیل خود برای دادخواست اعسار را پرداخت نمایید اما از پرداخت دین خود عاجز باشید. اما زمانی که مبلغ محکومیت تفاوت فاحشی با هزینه وکیل نداشته، همین مسئله میتواند نشانه ای از توانمندی شما برای پرداخت دین باشد.

به همین دلیل پیشنهاد میشود که در چنین مواقعی از مشاوره حقوقی تلفنی یا حضوری که هزینه کمتری نسبت به حضوری دارد بهره ببرید.

مشاوره حقوقی پیش از درخواست اعسار

مشاوره حقوقی برای درخواست اعسار از پرداخت مهریه

یکی از بیشترین مواردی که در دستگاه قضایی توسط وکیل متخصص طلاق ، برای دریافت حکم اعسار درخواست میدهند در دعاوی طلاق میباشد. در برخی موارد زوجین به هنگام ازدواج در ضمن عقد نکاح برای تعیین مهریه کمی احساساتی تصمیم میگیرند و تعهداتی میکنند که قادر به انجام آنها نیستند.

این تعهدات حتی ممکن است به قدری زیاد باشد که با فروش تمام اموال متعهد نیز نتوان آنها را برآورده کرد. به همین دلیل در چند دهه گذشته که میزان طلاق افزایش یافته است ما شاهد دعاوی مالی زیادی بودیم.

وکلای متخصص در حوزه طلاق میتوانند بهترین مشاور و راهنما برای درخواست اعسار در نتیجه محکومیت های مالی ناشی از عقد نکاح باشند. زیرا آنان علاوه بر آشنایی به قوانین اعسار به مقررات و رویه قضایی دادگاه خانواده نیز اشراف دارند و با راهنمایی های خود شما را از تنگناهای مشکلات حقوقی رها سازند.

مشورت با وکیل برای اثبات اعسار

با توجه به قاعده که در فقه وجود دارد و قانون کشور ما هم اصل را بر پایه همان گذاشته است اثبات هر چیزی بر عهده مدعی آن است و در این موضوع اثبات اعسار و  ناتوانی در پرداخت با شخص معسر یا نماینده قانونی وی میباشد.

پس شخص معسر باید با ارائه صورت حساب های مالی خود چه در داخل و چه در خارج کشور و همچنین ارائه لیست تمامی اموالی که خود دارد یا نزد ثالث از آن نگهداری میشود نزذ دادگاه عدم توانایی خود را به اثبات برساند. برای نحوه اقدام برای تهیه این لیست و همچنین تنطیم دادخواست اعسار میتوانید با وکلای متبحر در این زمینه مشورت نمایید.

هزینه مشاوره حقوقی اعسار

یکی از موضوعات مهم در زمینه اعسار هزینه دریافت مشاوره حقوقی از وکلای دادگستری میباشد. شما میتوانید با ارتباط با موسسات حقوقی مجاز مانند موسسه اترس با کمترین هزینه با کیفیت ترین مشاوره حقوقی را از وکیل تخصصی دریافت نمایید.

هزینه مشاوره تلفنی به مدت ۲۰ دقیقه از وکلای اترس به مبلغ ۱۸۵ هزارتومان میباشد.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای پرونده اعسار

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص اعسار در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به طور کلی باید گفت که مشورت با وکیل برای اشخاصی که دعوایی نزد مراجع قضایی دارند باید در اولویت کارهای ایشان باشد تا در نتیجه عدم آگاهی یا بی مبالاتی خود متحمل ضررهای هنگفت نگردند.

مطالبه وجه چگونه است

مطالبه وجه

مطالبه وجه: طرح دعوای مطالبه وجه یکی از راه های احقاق حق افرادی است که به هر دلیلی مبلغی

مطالبه خسارت وکیل دادگستری

مطالبه خسارت

مطالبه خسارت : مساله ورود و دریافت خسارت در شرایط اقتصادی دنیای کنونی بحث بسیار مهمی است که تاثیر

شماره تلفن وکیل در کشور ایران

شماره تلفن وکیل

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل تماس تلفنی با وکیل شماره تلفن وکیل در زمینه حقوق و قانون، افراد

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند