مشاوره حقوقی فسخ قرارداد با وکیل

مشاوره حقوقی فسخ قرارداد

تماس برای مشاوره حقوقی فسخ قرارداد

مشاوره حقوقی فسخ قرارداد در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص حقوق قراردادها انجام میپذیرد.

زمانی که یک قرارداد به صورت صحیح و با رعایت تمام موازین میان دو یا چند نفر به امضا میرسد ممکن است پس از لازم الاجرا شدن به دلایلی که در ادامه این گفتار به آنها اشاره خواهیم کرد به پایان برسد.

این پایان باید به صورت یک جانبه از سوی هر یک از طرفین یا شخص ثالثی باشد. برای انجام این عمل حقوقی نیازمند یک اراده قوی از سوی اعمال کننده آن است که باید بر اساس تراضی طرفین قرارداد یا به موجب قانون به یک شخص داده شده باشد.

اعمال و ایجاد فسخ تنها در عقود لازم است که موضوعیت دارد زیرا در عقود جایز طرفین هر زمان که اراده کنند میتوانند عقد را بر هم بزنند و نیازی نیست که حقی برای آنها به موجب قانون مشخص شده باشد یا در قرارداد توافقی برای آن صورت بگیرد.

فسخ یکی مهمترین اعمال حقوقی در زمینه قراردادها محسوب میشود که ممکن است آثار منفی یا مثبتی داشته باشد، به همین دلیل باید زمانی که میخواهید از آن استفاده نمایید از جهات مختلف آثار آنرا مورد بررسی قرار دهید.

برای بررسی آثار و نحوی استفاده از آن وکیل متخصص امور قراردادی بهترین افرادی هستند که میتوانید در این حوزه از آنها راهنمایی گرفته و به راحتی تصمیمات لازمه را اتخاذ نمایید.

فسخ قرارداد به چه معناست؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم فسخ به معنای پایان دادن به عقد لازم به صورت یکجانبه از سوی یکی از طرفین  یا  شخص ثالث میباشد.

حال سوالی پیش می آید ، چگونگی فسخ قرارداد ، در حقوق ایران و بر اساس قانون مدنی، اصل بر لازم بودن عقود است و برای جایز بودن یک عقد باید به طور صریح در قانون مشخص شده باشد و در غیر این صورت آن عقد لازم تلقی میشود.

در عقود لازم هیچ یک از طرفین نمیتواند از عقد خارج شود مگر اینکه بر اساس قانون یا طبق توافقاتی که میان طرفین هست، حق فسخی برای او در نظر گرفته شده باشد.

پس با این تعریف فسخ به دو قسمت قراردادی و قانونی تبدیل میشود.

اگر برای ایجاد این حق توافقاتی میان افراد شکل نگرفته باشد و در شروط ضمن عقد آورده نشده باشد، تنها راه فسخ محدود به مواردی که قانونگذار مشخص کرده است میشود.

اگر شما از وجود چنین حقی اطلاع ندارید یا مطمئن نیستید که چنین توافقی در شرایط قرارداد آورده شده است یا خیر میتوانید عقد خود را برای یک وکیل ارسال کرده و از او برای تفسیر قرارداد و در نهایت اطلاع از راهی برای پایان دادن به صورت یک جانبه به قراردادی که در آن متضرر شده اید راهنمایی گرفته و از اقدامات خود او را مطلع نمایید.

مشاوره حقوقی برای انواع فسخ قانونی

فلسفه پیش بینی حق فسخ در قانون مدنی این است که در نتیجه اقدام یکی از طرفین قرارداد، دیگری متحمل ضرر نشود و در زمانی که احتمال بروز آنرا میدهد بتواند از شر تعهداتی که در نتیجه آن عقد ملزم به انجام آنها شده است خلاص شود.

در حوزه حقوق به حق فسخ خیار فسخ گفته میشود که به معنی اختیار برای انحلال قرارداد است.

قانونگذار بسیاری از این خیارات را برای قرارداد بیع(خرید و فروش) تحت عنوان خیارات آورده است اما فقط برخی از آنها مختص عقد بیع هست و باقی برای تمام عقود به کار میرود. ب

رای مثال یکی از خیاراتی که تنها برای عقد بیع وجود دارد خیار مجلس است. خیار مجلس به هر دو طرف معامله این اختیار را میدهد که مادامی که در جلسه حضور دارند و از مجلسی که قرارداد در آن مورد توافق قرار گرفته است خارج نشده اند، عقد را به صورت یک طرفه پایان بخشند اما پس از خروج  از مجلس این حق ساقط خواهد شد.

اما یکی دیگر از خیاراتی که در قانون بدان تصریح شده و برای تمام عقود به کار میرود خیار عیب است. از کالایی که مورد معامله واقع میشود دارای عیبی باشد که نتوان از آن چشم پوشی کرد کسی که خریدار آن بوده است میتواند معامله را به صورت یکجانبه فسخ کند.

برای اطلاع بیشتر از این دسته خیارات قانونی  و اسقاط کافه خیارات  بهتر است از وکیل متخصص مشاوره حقوقی دریافت نمایید تا ایشان با توجه به موضوع قرارداد شما برای رهایی از انجام تعهدات راهکار هایی ارائه دهند.

مشورت با وکیل برای پیش بینی حق فسخ در قرارداد

یکی از اقداماتی که میتوانید با مشورت گرفتن از وکلای پایه یک دادگستری پیش از اینکه متحمل ضرر شوید انجام دهید

پیش بینی حق فسخ در قراردادهای خود است.

به پیش بینی چنین حقی در اصطلاح حقوقی خیار شرط گفته میشود. شما میتواند حق فسخی برای طرفین قرارداد یا حتی شخص ثالثی در شورط ضمن عقد آورده و برای استفاده از آن حدود و قصوری تعیین نمایید.

برای مثال یکی از اینگونه شروط میتواند این باشد که متعهد اگر به تعهدات خود تا یک تاریخ مشخص عمل نکند متعهد له بتواند به صورت یک جانبه به حیات قرارداد پایان دهد. در این صورت بدون اینکه هیچ یک از آنها متضرر گردند تعهدات پایان یافته است.

مشاوره حقوقی انواع فسخ قانونی

برای فسخ قرارداد اجاره باید چه بکنیم؟

یکی از عقودی که بسیار به علت حالت ویژه ای که دارد مورد توجه قانونگذار بوده است اجاره میباشد.

به دلیل اینکه موجر از قدرت زیادی نسبت به مستاجر برخوردار است قوانین زیادی در این زمنیه وضع شده تا موجر نتواند از قدرت خود سوء استفاده نماید.

یکی از این خیاراتی که برای مستاجر در ماده ۴۷۸ قانون مدنی پیش بینی شده است خیار عیب است که پیش تر به توضیح آن پرداختیم.

اما مهمترین خیار در عقد اجاره خیار تعذر تسلیم میباشد.

به این معنی که مالک باید در زمان مقرر شده مال مورد اجاره را به مستاجر تسلیم کند یا تحویل دهد در غیر این صورت مستاجر میتواند از عقد اجاره خارج شود.

هزینه مشاوره حقوقی با وکیل فسخ قرارداد

مشاوره حقوقی قرارداد ها در موسسه اترس با وکلایی انجام میگیرد که هم دارای دانش تخصصی در زمینه قراردادها هستند و همچنین از تجربه کاری بالایی برخوردازند و این جلسات مشاوره در زمان های مختلف و به صورت های تلفنی، حضوری و آنلاین برگزار میشود که هزینه آنها به شرح زیر است.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای فسخ قرارداد تجاری و غیر تجاری

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص قرارداد در دپارتمان امور حقوق قراردادها موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی فسخ قرارداد هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی هرکس که تمابل به استفاده از حق فسخ را دارد باید نتایج آنرا مورد بررسی قرار دهد واین بررسی علاوه بر جنبه اقتصادی جنبه حقوقی برجسته ای نیز دارد. برای بررسی جنبه حقوقی بهترین راهکار در سریعترین زمان ممکن دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از وکلای متخصص میباشد.

برچسب های مرتبط

فسخ نکاح در قوانین ایران

فسخ نکاح چیست؟

فسخ نکاح : فسخ به معنای بر هم زدن است که برای تمام عقود و از جمله عقد نکاح

انفساخ در معامله و قرارداد چیست

انفساخ در معامله چیست؟

انفساخ معامله : قراردادهایی که میان افراد منعقد میشود ممکن است که به دلایل مختلف پایان پذیرد. این پایان

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند