نمونه قرارداد انتقال مالکیت برند

نمونه قرارداد انتقال مالکیت استارتاپ

قرارداد انتقال مالکیت استارتاپ

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد انتقال مالکیت استارتاپ، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . چنانچه ارزش ریالی قرارداد شما بالا میباشد، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ

در دنیای کسب و کار، استارت آپ ها به عنوان یکی از مهمترین و نوآورانه ترین شکل های کسب و کار شناخته می شوند. استارت آپ ها، شرکت هایی هستند که با ایده های جدید و نوآورانه، برای حل مشکلات و رفع نیازهای جامعه، به وجود می آیند.

در حالی که بسیاری از استارت آپ ها به دلیل عدم موفقیت در بازار، بعد از چندین سال فعالیت، به زودی منسوخ می شوند، برخی دیگر با موفقیت های چشمگیر خود، به یک شرکت بزرگ تبدیل می شوند. در این مقاله که با تلاش وکیل پایه یک حوزه استارتاپ تهیه گشته، قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ را بررسی خواهیم کرد و یک نمونه از قراداد انتقال مالکیت و امتیاز استارت آپ را برای دانلود در اختیار شما قرار داده ایم.

تعریف قرارداد انتقال مالکیت

قرارداد انتقال مالکیت استارتاپ ، یک قرارداد الزام آور حقوقی است که بین دو طرف، یعنی فروشنده و خریدار، به منظور انتقال امتیاز مالکیت یک شرکت استارت آپ از فروشنده به خریدار، منعقد می شود. این قرارداد، شامل جزئیاتی مانند تعداد سهام، قیمت و شرایط پرداخت، مسئولیت ها و تعهدات طرفین و سایر جزئیات مربوط به انتقال مالکیت است

اهمیت قرارداد انتقال امتیاز و مالکیت استارتاپ

انتقال مالکیت یک شرکت استارت آپ، یک رویداد حقوقی مهم است  به دلیل پیچیدگی های که دارد ریسک هایی را متوجه طرفین می کند در این رویداد، تمام اموال و دارایی های شرکت به خریدار منتقل می شود و فروشنده از تمام تعهدات و مسئولیت های بعد از آن که مربوط به شرکت آزاد می شود. بنابراین، قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ، یک قرارداد حقوقی مهم است که باید با دقت تدوین شود

اهمیت قرارداد انتقال مالکیت استارتاپ

عناصر قرارداد انتقال مالکیت

قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ، شامل عناصر زیر است:

تعیین دقیق اموال موضوع انتقال:

شخصی که قصد خرید امتیاز و مالکیت یک شرکت و یک استارت آپ را دارد باید بداند به صورت خاص چه اموالی را می خرد .فرض کنید علامت تجاری شرکت به نام رئیس هیات مدیره است و اگر این نام تجاری به صورت خاص در قرارداد درج نشود ، مالکیت آن به خریدار منتقل نمی شود و یا در قرارداد باید به صورت روشن مشخص شود چه نرم افزار ها و تجهزاتی جز مواردی است که به خریدار منتقل میشود.

قیمت و شرایط پرداخت:

قیمت اموال موضوع قرارداد می بایست به صورت کلی و یا مورد به مورد مشخص و شرایط پرداخت آن، در قرارداد تعیین شود. این شرایط شامل زمان پرداخت، نحوه پرداخت و سایر جزئیات مربوط به پرداخت می باشد.

 تعیین تعهدات فروشنده :

تعهدات فروشنده را می توان به صورت کلی به دو بخش تقسیم کرد.اقدامات مربوط به تکمیل تعهدات سابق مثل اینکه تحویل اموال فروخته شده و اسناد مربوطه و دوم اقدام مربوط به تحویل کامل کارها .به عنوان مثال آموزش استفاده از سامانه ها و قراردادن فایل های پشتیبانی جز این تعهدات است.

مشخص کردن مسئولیت ها:

مسئولیت های فروشنده و خریدار، یا از طریق قانون و یا از طریق قرارداد تعیین می شود. در نظر داشته باشیم ، صرف تعهدات قراردادی ، افراد را مسئولیت های قانونی خارج نمی کند.

نمونه قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ و شرکت

در این بخش یک نمونه از قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ را جهت دانلود در اختیار قرار می دهیم. هرچند که استفاده از نمونه های قرارداد در اینترنت ، بهتر از قرارداد مکتوب نداشتن است ، اما هیچ گاه جای قراردادهای اختصاصی که مطابق با نیازهای شما و برای کاهش ریسک های شما تنظیم شده است را نمی گیرد. در صورتیکه ارزش ریالی معامله بالا است ، پیشنهاد می کنیم موضوع را از طریق وکلای متخصص شرکت های اترس پیش ببرید.

نتیجه گیری

قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ، یک قرارداد حقوقی بسیار حساس است که باید با دقت تدوین شود. در این قرارداد، شرایط و ضوابط انتقال اموال، مسئولیت های دو طرف، شرایط پرداخت و سایر جزئیات مربوط به این قرارداد باید به دقت تعیین شود. با رعایت این نکات، می توانید از قرارداد انتقال مالکیت استارت آپ به بهترین نحو استفاده کنید و به دستاوردهای بیشتری دست یابید

نمونه قرارداد محرمانگی

قرارداد همکاری موسسین استارتاپ

نمونه قرارداد واگذاری سهام تشویقی

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند