نمونه قرارداد واگذاری سهام تشویقی

نمونه قرارداد واگذاری سهام تشویقی به کارمندان شرکت – استارتاپ

قرارداد واگذاری سهام تشویقی

برای راحتی همراهان گرامی فایل قرارداد واگذاری سهام تشویقی به کارمندان، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . چنانچه قرارداد شما دارای موارد دیگری  میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

همه چیز درباره سهام تشویقی

قرارداد واگذاری سهام تشویقی یکی از مهمترین قراردادهای داخلی است که در شرکت‌ها و استارت آپ ها منعقد  می‌شود. این قرارداد به منظور جلب علاقه و تشویق کارمندان به افزایش عملکرد و بهبود عملکرد شرکت، و ماندن نیروهای کلیدی تنظیم می‌شود. در این مقاله، به بررسی مفهوم این قرارداد و انواع آن، مواردی که باید در نظر گرفته شود و تاثیر آن بر شرکت‌ها پرداخته  و همچنین فایل نمونه قرارداد در بالای صفحه خدمتتان ارائه گشته است

قرارداد واگذاری سهام تشویقی چیست؟

این قرارداد به عنوان یک قرارداد حقوقی، به منظور ایجاد انگیزه برای همکاری بلند مدت نیروهای کلیدی و تشویق کارمندان به افزایش عملکرد و بهبود عملکرد شرکت، منعقد می‌شود. در این قرارداد، شرکت متعهد می‌شود که به کارمندان خود سهام شرکت را اختصاص دهد و در صورت بهبود عملکرد شرکت، سهام‌های  اختصاص داده شده را به کارمندان منتقل نماید.

قرارداد واگذاری سهام تشویقی با کارمند

انواع قرارداد واگذاری سهام

این قرارداد به دو صورت کلی قابل انعقاد است: 

۱- قرارداد واگذاری سهام تشویقی با کارمندان:

در این نوع قرارداد، شرکت متعهد می‌شود که به کارمندان خود سهام شرکت را تخصیص دهد و در صورت بهبود عملکرد شرکت، سهام‌های مذکور را به کارمندان انتقال دهد.استارت آپ ها و شرکت ها معمولا با کارکنان کلیدی خود این قرارداد را تنظیم می کنند.

۲-قرارداد واگذاری سهام تشویقی با مدیران:

در این نوع قرارداد، شرکت متعهد می‌شود که در صورت بهبود عملکرد شرکت و تحقق اهداف مشخص به مدیران خود سهام شرکت را واگذار کند.

نکات مهم انتقال سهام تشویقی

۱-روشن بودن شرایط انتقال:

بسیاری از اختلافات در مورد سهام تشویقی مربوط به این است که به صورت دقیق مشخص نمی شود که سهام تشویقی در چه زمانی و با چه شرایطی منتقل می شود و از همینجا ، اختلافات ایجاد می شود.

۲-مبلغ سهام:

سهام تشویقی باید مشخص شود در ازای چه مبلغی واگذار می شود. توافق نکردن در مورد میزان آن به معنی رایگان بودن نیست.

نتیجه‌گیری

این قرارداد یکی از مهمترین قراردادهایی است که به منظور نگاهداشت نیروهای انسانی کلیدی در شرکت‌ها منعقد می‌شود. این قرارداد باعث جلب علاقه و تشویق کارمندان به افزایش عملکرد و بهبود عملکرد شرکت می‌شود.

نگارش این قرارداد، باید به گونه‌ای باشد ریسک های طرفین کاهش پیدا کند و این عامل خود ایجاد کننده اختلاف تبدیل نشود. شما میتوانید برای تنظیم این قرارداد با وکلای قراردادهای اترس در ارتباط باشید.

نمونه قرارداد محرمانگی

نمونه قرارداد وستینگ استارتاپ

نمونه قرارداد صلح واگذاری سهام شرکت

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند