دادسرای ناحیه یک الهیه شمیران تهران

درباره دادسرای ناحیه یک الهیه شمیران

دادسرای ناحیه یک الهیه و خدمات تخصصی موسسه حقوقی اترس

از طریق یکی از  راه های تماس زیر میتوانید برای مشاوره حقوقی با وکیل پابه یک دادگستری با ما  در ارتباط باشید

۱- تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱

۲- تکمیل فرم درخواست مشاوره با وکیل ( در صورتیکه میخواهید ما با شما تماس بگیریم ، فرم زیر را تکمیل فرمایید)

در شهر تهران با توجه به میزان جمعیت زیادی که در آن ساکن هستند و جمعیت شناوری که از حومه تهران برای کار به آنجا می آیند، چه در دعاوی حقوقی و چه در دعاوی کیفری حجم پرونده زیادی در دستگاه قضایی وجود دارد.

به همین دلیل است که دادگاه ها و دادسراهای مختلفی به دستور رئیس قوه قضایه در نقاط مختلف شهر تشکیل شده اند که هر یک وظیفه بررسی و رسیدگی به یکسری از این پرونده ها را دارند. دادسرا ها نمیتوانند در مورد دعاوی کیفری حکم صادر کنند و بر اساس قانون وظیفه آنها تنها کشف جرم، تعقیب متهم و انجام تحقیقات است.

پس از انجام این امور و تکمیل پرونده دادسرا موظف است که پرونده را برای رسیدگی به دادگاه صالح ارجاع دهد. هر دادسرا با توجه صلاحیت ویژه ای که برای آن در نظر گرفته شده است تحقیقات هر پرونده را با توجه به صلاحیت ذاتی و محلی انجام میدهد.

صلاحیت محلی دادسرای ناحیه ۱ الهیه برای جرایم مربوط به منطقه ۱ شهرداری را مورد بررسی قرار میدهد و همچنین معمول پرونده هایی که در این ناحیه مورد بررسی قرار میگیرد مربوط به دادگاه کیفری دو میباشد.

آدرس و نشانی دادسرای ناحیه ۱ الهیه

نشانی دادسرای ناحیه ۱ را در متن زیر آورده شده است و همچنین در انتهای صفحه لوکیشن برای سهولت در پیدا کردن مقصد تعبیه شده است.

تهران_خیابان شریعتی_پل صدر_خیابان الهیه_پلاک ۲

مسیر رفتن به دادسرای ناحیه یک الهیه

با توجه به حجم ترافیک روزانه در شهر تهران و به خصوص در اتوبان صدر رفت و آمد با وسایل نقلیه شهری ممکن است زمان زیادی را از افراد به هدر دهد.

به همین دلیل است که بسیاری افراد به این فکر می افتند که از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به این دادسرا استفاده نمایند. شما میتوانید با سوار شدن مترو در یکی از ایستگاه های خط ۱ به ایستگاه شهید صدر سفر کرده و در آنجا پیاده شده و  با چند دقیقه پیاده روی به دادسرای ناحیه یک واقع در خیابان الهیه برسید.

بهتر است پیش از حضور در این دادسرا با یک وکیل کیفری خوب مشورت نمایید تا شما را از حقوق خود مطلع نماید تا صحبتها یا امضای اوراقی که به شما داده میشود در آینده دچار دردسر نشوید.

تلفن و شماره تماس دادسرای ناحیه یک

میتوانید با تماس با یکی از شماره های زیر با دادسرای ناحیه ۱ الهیه ارتباط برقرار نمایید.

تلفن ثابت: ۲۲۰۰۷۳۸۱-۰۲۱

تلفن ثابت: ۲۲۰۰۷۳۸۰-۰۲۱

تلفن ثابت: ۲۲۰۰۷۳۷۹-۰۲۱

روزهای کاری و ساعت دادسرای الهیه ( شمیران )

دادسرای ناحیه ۱ الهیه روزهای شنبه تا چهارشنبه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ باز است. دادسرای ناحیه یک الهیه در روزهای پنجشنبه تعطیل است.

مشاوره کیفری برای دعاوی مطروحه در دادسرای ناحیه یک

همانطور که در بالا بیان کردیم بهتر است با یک وکیل پیش از حضور در دادسرا مشاوره حقوقی کیفری داشته باشید. البته این مشاوره حقوقی میتواند پس از جلسه اول هم صورت بگیرد زیرا در جلسه اول شما تفهیم اتهام شده و راحت تر میتوانید مسئله را برای وکیل خود شرح دهید. کمترین فایده ای که میتواند این جلسه مشاوره برای شما داشته باشد این است که این راهنمایی ها ناجی بخش شما در جلسات بعدی باشد.

قاضی کشیک در دادسرای ناحیه یک الهیه

قاضی کشیک دادیار و یا بازپرسی است که در دادسرای ناحیه یک شاغل است و در ساعات خارج از زمان اداری و در روزهای تعطیل اقدامات لازمه را انجام می دهد.

به منظور تعیین تکلیف متهمان و اینکه امور با سرعت بالا انجام گیرد ،در ساعات و روزهای غیر اداری قاضی کشیک در دادسرا مستقر می گردد.

ضابطین و کلانتری های دادسرای ناحیه یک

ضابطین قضایی که در ارتباط با دادسرای ناحیه یک تهران هستند عبارت اند از:

آگاهی شمیرانات و کلانتری های ۱۰۱ و ۱۲۲ و ۱۲۳ و ۱۶۳ و ۱۶۴ تهران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند