مشاوره حقوقی خسارت با وکیل دادگستری

مشاوره حقوقی خسارت

تماس برای مشاوره حقوقی خسارت

مشاوره حقوقی خسارت در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص انجام میپذیرد.

جبران خسارتی که از سوی شخصی به شخص دیگر وارد میشود از مباحث دارای اهمیت مسئولیت میباشد. انواع مسئولیت ها از این باب مورد بررسی قرار میگیرد تا مسبب اصلی آن شناسایی شود که بتوان در ابتدا خسارت را منتسب به فعل یا ترک فعلی شخصی نمود و جبران آنرا خواستار شد.

این مسئله پیش از آنکه در فقه و قوانین مدنی ما آمده باشد یک امر عقلایی است که هر خسارتی که وارد شده یک عامل اصلی داشته و همان عامل مسئول جبران آن است مگر در موارد استثناء اینگونه نیست.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه موردی ممکن است استثناء بر این امر باشد برای مثال در رابطه کارگر و کارفرمایی، زمانی که کارگر در حین انجام وظیفه و در حدود اختیارات خود سبب بروز خسارتی میشود کارفرما مسئول جبران آن برای شخص ثالث میباشد.

در ادامه این مطلب که توسط وکیل متخصص خسارت در موسسه حقوقی اترس تهیه شده است به تفصیل درباره انواع خسارت پرداخته و نحوه اثبات و احراز آنها را نزد مرجع قضایی بررسی خواهیم کرد.

اهمیت مشورت با وکیل خسارت

گاهی به شما خسارتی وارد شده است و شما نمیتوانید به راحتی مسبب اصلی خسارت وارده را مانند تصادفات رانندگی که با حضور افسر پلیس مشخص میشوند تشخیص دهید. پس از تعیین مقصر خسارت شما باید به سراغ میزان خسارت وارده رفته و برای آن نزد مرجع قضایی دادخواست ارائه کنید.

سپس با بررسی مسئله و ادله های مستند به مواد قانونی بتوانید قاضی را مجاب کرده تا رای به نفع شما صادر نماید. در هر قدم از اعمالی که در بالا توضیح دادیم ممکن است که شما به مشکلات متعددی برخورد نمایید.

برای مثال شاید شما در تشخیص مسبب اصلی خسارت به مشکلی برخورد نکنید اما باید توجه داشته باشید با تعنایت به نکته ای که در تیتر بالا توضیح داده شد همیشه مسبب خسارت مسئول جبران آن نیست.

تشخیص مسئول جبران زیانی که شما دیده ایدو مطالبه خسارت  نیازمند این است از وکیلی که متخصص امور انواع خسارت است مشاوره حقوقی بگیرید. با توجه به اینکه این شخص نسبت به تمام قوانین و مقررات موجود در این زمینه و همچنین رویه قضایی دانش لازمه را دارد بهترین گزینه برای راهنمایی گرفتن برای شما میباشد.

مشاوره حقوقی برای خسارات ناشی از قرارداد

یکی از انواع خسارات وارده بر اشخاص خساراتی است که در نتیجه یک قرارداد به آنها وارد شده است. شما اگر با یک وکیل متخصص قراردادها پیش از تنظیم قرارداد خود مشورت کرده باشید حتما درباره خسارات ناشی از قرارداد چیزهایی شنیده اید.

دو راه برای مطالبه خسارت قراردادی پیش روی طرفین عقد وجود خواهد داشت.

اولین راه حل مختص زمانی میباشد که هیچگونه توافقی برای زمان بروز خسارت میان طرفین صورت نگرفته باشد که شخص متضرر میتواند با اثبات رابطه قراردادی و احراز رابطه سببیت میان قرارداد و خسارت نزد دادگاه ضرر و زیان خود را درخواست نماید.

در حالت دوم میان طرفین قرارداد بندی به عنوان وجه التزام مورد توافق قرار خواهد گرفت. این وجه التزام میتواند به جای موضوع معامله تعیین گردد یا برای تاخیر در تادیه موضوع معامله باشد.

تفاوت اینها این است که در مورد اول معمولا مبلغی معادل موضوع معامله تعیین میشود و در صورت درخواست آن دیگر اجبار برای انجام موضوع معامله ممکن نیست اما در مورد دوم معمولا مبلغی جزئی به صورت ماهانه یا روزانه برای تاخیر در انجام است که در کنار امکان اجبار برای انجام موضوع معامله به عنوان خسارت ناشی از تاخیر تادیه دریافت میشود.

مشورت با وکیل برای خسارت های تصادفات رانندگی

یکی از شایع ترین موضوعات در باب جبران خسارت برای موارد تصادفات رانندگی میباشد. برای اینگونه خسارات تشخیص زیان زننده و زیان دیده دشوار نمیباشد.

تنها نیاز است که که پس از تصادفات با کارشناسان پلیس راهور تماس گرفته تا در محل حاضر شوند و کروکی تصادفی را ترسیم کنند. پس از ترسیم کروکی خود ایشان مسبب بروز خسارت را معرفی میکنند. البته شما میتوانید در صورتی که اعلام مقصر را بر اساس مدارک موجود ناعادلانه دیدید نسبت به نظر ایشان هم در مرجع مربوطه اعتراض نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی تر میتواند با دریافت مشاوره تلفنی از وکیل در همان زمان برای دفاع از حقوق خود اقدام نمایید.

 بیشتر بدانیم : نرخ دیه سال ۱۴۰۳ چقدر میباشد

مشاوره حقوقی خسارات تصادفات

آیا دریافت خسارت دادرسی امکان پذیر است؟

در نتیجه دعاوی مطرح شده در مراجع قضایی ممکن است که هر یک از طرفیم متحمل خسارت های مالی و معنوی گردند. از جمله خسارات مادی میتواند به پرداخت هزینه های هنگفت دادرسی در دادگاه ها و همچنین پرداخت حق الوکاله وکیل اشاره کرد. البته مبالغ جزئی هم برای رفت و آمد و … نیز وجود دارد که معمولا از آنها چشم پوشی میشود.

این حق بر اساس ماده ۵۱۵ قانون آئین دادرسی مدنی برای خواهان دعوا وجود دارد که علاوه بر دادخواست اصلی دادخواستی مبنی بر خسارت وارده ناشی از دادرسی به دلیل تقصیر خوانده نسبت به ادای حق یا امتناع از آن به وی وارد شده است ارائه نمایید.

جنبه های معنوی هم مانند از بین رفتن حیثیت شخصی یا کاری نیز وجود دارد که میتوان جبران آنرا از مراجع قضایی درخواست نمود.

خسارت ناشی از ساخت و ساز چگونه قابل دریافت است؟

امروزه به دلیل پیشرفت روزافزون ساخت و ساز در کشور یکی از مسائل مهم بروز خسارت ناشی از افعال سازندگان میباشد.

برای مثال ممکن است در نتیجه تخریب ساختمان یکی از همسایگان شما دیوار شما نیز ریزش کند. در اینصورت بهتر است شما پس از مشورت با وکیل متخصص خسارت از سازنده در مراجع صالح شکایت کرده تا ایشان به اندازه خسارت وارده جبران نمایند.

حتی اگر این تخریب در نتیجه بی احتیاطی شخصی کارگر هم باید باز کارفرما موظف است خسارت شما را پرداخت کرده و سپس خود به کارگر مراجعه نماید.

هزینه مشاور حقوقی خسارت

هزینه مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی مجاز اترس با توجه به اینکه حضوری یا تلفنی برگزار شود متفاوت میباشد. مشاوره تلفنی به مدت ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزارتومان و مشاوره حضوری به مدت ۶۰ دقیقه هست که مبلغ آن ۹۰۰ هزارتومان میباشد.

اگر شما هم به دنبال مشاوره حقوقی از وکیل خسارت در محدوده ونک هستید موسسه حقوقی اترس میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای انواع خسارت

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص خسارت در موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی مشورت با وکیل میتواند شما را از تنگناهای قضایی رها سازد و در صرفه جویی هزینه و زمان به شما کمک کند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند