مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری در ایران

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری

تماس برای مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص  انجام میپذیرد.

در بیشتر دعاوی این اشخاص حقیقی و حقوقی یا به تعبیر دیگر شرکتها هستند که در برابر یکدیگر طرح دعوا میکنند و از مرجع قضایی خواستار حل و فصل مشکلات و احقاق حق هستند.

اما در برخی موارد ممکن است که اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به تصویب یک قانون، آئین نامه و یا اقدامی که یک مرجع دولتی انجام داده است شکایت دارند یا حقی از آنها ضایع شده است.

در چنین مواردی این اشخاص باید شکایت خود را از طریق وکیل دیوان عدالت اداری پیگیری کنند و این پیگیری از طرح شکایت در این دیوان آغاز میشود.

به طور کلی مراجع حل و فصل کننده اختلافات به دو دسته قضایی و غیر قضایی تقسیم میشوند.

مراجع قضایی به دادگاه هایی گفته میشود که در شعب مختلف در سطح کشور به رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری رسیدگی میکنند اما مراجع غیر قضایی مراجع اداری مختلفی هستند که به تخلفات اداری رسیدگی میکنند و ماهیتی متفاوت از مراجع قضایی دارند که عالی ترین مرجع رسیدگی به دعاوی اداری دیوان عدالت اداری میباشد.

مشاوره حقوقی فوری برای دیوان عدالت اداری

با توجه به اینکه رسیدگی برای این دسته از دعاوی به صورت کلی با مراجع قضایی متفاوت است و همچنین آئین دادرسی ویژه ای دارد برای طرح شکایت در این دیوان لازم است که از وکیل متخصص در این حوزه راهنمایی بگیریم و در غیر این صورت احتمال پیروزی در دعوا کاهش میابد و این برای شخص خواهان مطلوب نمیباشد.

از آنجایی که تعداد شعبی که در این دیوان به رسیدگی مسائل و پرونده های مختلف میپردازند محدود است و تعداد زیادی از مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد به آنها ارجاع داده میشود ممکن است که رسیدگی به آنها مدت زمان بیشتری را نسبت به مراجع قضایی داشته باشد.

پس لازم است که در هنگام بروز مشکل خود فورا به یک مشاور حقوقی متخصص و مسلط به قوانین و مقررات این حوزه رجوع کنید تا در اولین فرصت به تنظیم شکایت شما بپردازد که هر چه سریعتر احقاق حق شما از طریق رسیدگی دیوان عدالت اداری صورت بگیرد.

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری فوری تهران

تماس با کارشناس مسائل دیوان عدالت اداری

همانطور که در تیتر قبلی به بررسی حساسیت و فوریت گرفتن مشاوره در پرونده های دیوان عدالت اداری پرداختیم، یکی از راه هایی که امکان رعایت این فوریت وجود دارد تماس با مشاوره حقوقی میباشد که تسلط به تمام قوانین و مقررات و همچنین رویه های قضایی در این حوزه میباشد.

مهمترین مزیتی که برقراری تماس با مشاور حقوقی متواند برای اشخاص داشته باشد این است که در هر زمان و مکانی که هستند میتوانند این جلسه را تشکیل دهند و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر و موسسات مختلف حقوقی نمیباشد.

دومین مزیتی که مشاوره حقوقی تلفنی برای متقاضیان دارد این است که مقدار قابل توجهی میزان هزینه جلسه مشاوره به صورت تماس تلفنی از جلسه حضوری کمتر میباشد که این امر میتواند در صرفه جویی در هزینه و وقت شما بسیار مهم و حیاتی باشد.

مشاوره حقوقی برای کمیسیون ماده ۹۹ برای تخلفات ساخت و ساز در دیوان عدالت اداری

امروزه با توجه به اینکه ساخت و ساز در شهرهای بزرگ و حتی روستاها رو به افزایش است، ماده ۹۹ قانون شهرداری مرجعی را برای رسیدگی به تخلفاتی که در ساخت و ساز بی رویه رخ میدهد پیش بینی کرده است.

طبق این کمیسیون تمام ساخت و سازها در محدوده شهری و روستایی باید با دریافت مجوز و پروانه ساخت معتبر از شهرداری صورت پذیرد و این کمیسیون در برابر اقدامات غیر مجاز مبادرت به صدور رای مینماید.

احکام این مرجع اداری ممکن است که حکم به تخریب بنا باشد و یا جریمه نقدی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بنای ساخته شده. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی میتوان به نمونه قراردادهای مشارکت در ساخت املاک مراجعه کرد و یا پیش از تنظیم قرارداد با متخصص این دسته از قراردادها مشورت نمود.

اعتراض به آرای صادره از کمیسیون ماده ۹۹ در مرجع تجدیدنظر این کمیسیون صورت نمیگیرد بلکه دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایت از آرای این کمیسیون هست.

بعد از صدور رای نهایی از این مرجع، اشخاص تا سه ماه فرصت دارند که نسبت به مسائل شکلی و ماهوی این رای اعتراض خود را در دیوان عدالت اداری به ثبت برسانند.

هزینه مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری

مشاوره حقوقی برای نحوه شکایت از امور مالیاتی

امروزه یکی از داغ ترین مسائل روز کشور مربوط به مالیات های تعیین شده توسط اداره مالیات برای امور مختلف میباشد.

اداره مالیات با توجه به قوانین و مقررات و آئین نامه هایی که از طرف دولت تصویب میشود میزان مشخص و متغیری مالیات برای گوه های شغلی متفاوت در نظر میگیرد.

مشکل از آنجایی آغاز میشود که برخی نسبت به مالیاتی که برای آنها مشخص شده است اعتراض دارند.

این دسته از اشخاص میتوانند با کمک یک وکیل مالیاتی اعتراض خود را در هیات هایی که برای رسیدگی به این امور اختصاص یافته اند پیگیری کنند.

با این حال ممکن است با تمام پیگیری های لازم باز هم رای صادره از این هیات ها را غیر عادلانه ببینند، در این صورت طبق بند ۱ ماده ۱۰ قانون آئین دادرسی دیوان عدالت اداری میتوانند برای اعتراض به رای صادره از اداره مالیاتی به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند.

هزینه مشاوره حقوقی در پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری

به دلیل اینکه زمانی که ما دادخواستی در دیوان عدالت اداری تنظیم میکنیم پیش از آن مسیرهای زیادی را رفتیم و به نتیجه مطلوبمان نرسیدیم رای صادره این مرجع بسیار حائز اهمیت میباشد.

با علم به حساسیت این موضوع منطقی ترین راه این است که از وکیل متخصص در دعاوی دیوان عدالت اداری مشورت بگیریم تا در نهایت به نتیجه مطلوب خود برسیم.

هزینه تماس با مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی اترس به ازای چهل دقیقه ۳۵۰ هزارتومان میباشد.

شما میتوانید با این تماس با یک وکیل مسلط ارتباط برقرار کرده و بهترین راهکارها را از وی دریافت کنید.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

همه مسائلی که در این گفتار به تشریح آنها پرداختیم نشان دهنده میزان پیچیدگی و مهم بودن پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری میباشد. همچنین تخصصی بودن آئین رسیدگی و موضوعاتی که به دیوان مربوط میشود ما را به سمتی حرکت میدهد که اهمیت هرچه بیشتر مشاوره در این زمینه را متوجه شویم و این مشاوره زمانی میتواند کار ساز باشد که شخص مشاور خود اشراف کامل به نحوه رسیدگی دیوان داشته باشد.

وکالت به وکیل ابطال رای داوری

وکیل ابطال رای داوری

فرم ثبت درخواست وکیل ابطال رای داور تماس با وکیل ابطال رای داوری مشاوره حقوقی ابطال رای داوری در

وکیل اداره کار در شهر تهران

وکیل اداره کار

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل اداره کار تماس با وکیل اداره کار وکیل اداره کار یک وکیل دادگستری

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند