وکالت به وکیل ابطال رای داوری

وکیل ابطال رای داوری

تماس با وکیل ابطال رای داوری

مشاوره حقوقی ابطال رای داوری در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص پرونده های داوری  انجام میپذیرد.

امروزه یکی از راه های حل و فصل اختلافات مراجعه به داوری میباشد. به دلیل اینکه مراجعه به مراجع قضایی و پیگیری رسیدگی مدت زیادی میگیرد و هزینه زیادی برای طرفین ایجاد میکند طرفین با توافق یکدیگر شخص یا اشخاصی را به عنوان داور معرفی میکنند تا درباره مشکلی که رخ داده است و یا مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد قضاوت کنند و مبادرت به صدور رای نماید. 

آرایی که از طریق داوری صادر میشود به اصطلاح تک مرحله ای میباشد به معنی اینکه قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی نیست پس از همان زمان صدور قطعی و نهایی میباشد و با فرستادن آن توسط داور به دفتر دادگاه برای آن اجرائیه صادر میشود.

پیش بینی داوری میتواند به دو صورت باشد: اولین شکل آن این است که به صورت جداگانه قراردادی تحت عنوان داوری بین طرفین به امضا برسد. دومین شکل آن این است که در قراردادی برای مثال قرارداد اجاره، شرط داوری به شکل شرط ضمن عقد آورده شود.

اهمیت طرح دعوای ابطال رای داور توسط وکیل

با توجه به مطلبی که در تیتر قبلی مطرح شد شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که رای داوری که برخلاف قوانین باشد آیا قابل اعتراض یا ابطال است یا خیر؟

در جواب این سوال باید گفت که تحت شرایطی رای داور در دادگاه قابل ابطال است. برای اعتراض به رای داور باید نزد دادگاه دعوای ابطال رای داوری اقامه کرد و نیازی به خوانده قرار دادن داور در برگه دادخواست نیست. دلایل ایطال رای داوری به صورت حصری در ماده ۴۸۹ قانون آئین دادرسی مدنی آمده است. ما برای تفسیر مواد قانونی و همچنین تنظیم دادخواست به نحوی که نتیجه مطلوب را برای ما به ارمغان بیاورد نیاز داریم که از یک وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیریم.

برای مثال تحلیل بند یک ماده ۴۸۹ قانون آئین دادرسی مدنی نیاز داریم که بدانیم قوانین ایجاد کننده حق چه قوانینی هستند که متوجه شویم رای داور بر خلاف آنها صادر شده تا ابطال آنرا از دادگاه بخواهیم و این تنها از دست حقوقدانان و وکلای دادگستری بر می آید.

وکیل برای ابطال رای داوری درتهران

وکیل برای ابطال رای داور در امور تجاری

یکی از مواردی در آن حوزه در تعداد زیادی از قراردادها شرط داوری تعیین میشود و یا برای حل و فصل اختلافات به داور رجوع میکنند حوزه امور تجارتی میباشد.

امور تجاری با توجه به ماهیتی که دارند سرعت عمل برای تجار بسیار دارای اهمیت است. به همین دلیل اشخاصی که تاجر هستند یا شرکت های تجاری از ورود به رسیدگی توسط مراجع قضایی اجتناب میکنند زیرا ممکن است وقت زیادی تا صدور رای به هدر برود و در زمانی رای صادر شود که دیگر نفع چشم گیری برای آنها نداشته باشد و بهترین راه برای آنها رجوع به داور است.

وکیلی که در این حوزه فعالیت میکند باید هم مسلط به قوانین تجاری و هم مسلط به قوانین داوری باشد تا با تجزیه و تحلیل آنها به نحوی که در راستای حفظ حقوق و منافع موکل خود باشد در صورت وجود ایراد در رای داور ابطال آنرا از دادگاه بخواهد.

تفاوت وکیل و مشاور حقوقی در ابطال رای داور

به طور کلی تفاوت های بسیار اساسی میان وکیل و مشاور حقوقی وجود دارد. یکی از مهمترین آنها این است که برای  ابطال رای داور شخص مشاور حقوقی تنها راه های ابطال داور را برای شما شرح میدهد و با توجه به موضوع شما راهنمایی میکند که از چه طریقی اقدام به ابطال رای داور کنید که هم مطمئن تر باشد و هم سریعتر به نتیجه مطلوب برسید.

وکیل اجرای رای داوری یا ابطال رای داور اما علاوه بر تمام خدماتی که مشاور حقوقی در این زمینه به شما میرساند وظیفه دارد به نمایندگی از شما در جلسه رسیدگی دادگاه حضور پیدا کند و در برابر قانون و طرف دعوا حقوق و منافع شما را حفظ نماید. همچنین با داشتن وکیل در پرونده دیگر نیازی به انجام کارهای اداری و قضایی مربوط به آن پرونده نخواهید داشت و همه ی این امور بر عهده وکیل شما میباشد.

تفاوت دیگری که مشاوران حقوقی با وکلا دارند این است که اگر پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری نداشته باشند نمیتوانند راسا در پرونده شما اقدامی انجام دهند و همانطور که از اسم آن مشخص است تنها برای اقدامات شما مشورت میدهند.

آیا امکان اجرای رای داور در صورت رسیدگی به ابطال آن هست؟

رایی که از طرف داور صادر میشود باید به طرفین دعوا ابلاغ شود. همچنین برای صدور اجرائیه باید نسخه ای از آن به دفتر دادگاه تقدیم شود تا در آنجا اجرائیه صادر گردد.

رای داور اگر مشکلات شکلی یا مخالفتی با قوانین آمره و اخلاق حسنه نداشته باشد به موقع اجرا گذاشته میشود.

طرح دعوای ابطال رای داور از اجرای آن جلوگیری نخواهد کرد مگر دادگاه از خواهان دعوای ابطال رای تامینات لازم گرفته باشد که در این صورت قرار توقیف اجرای رای داوری را تا زمان رسیدگی به دعوای ابطال صادر میکند. پس با این اوصاف اصل بر عدم توقف اجرای رای میباشد مگر اینکه با گذاشتن تامینات لازم نزد دادگاه(معمولا وجهی هست که باید به حساب صندوق دادگستری واریز شود) درخواست توقف در اجرای آنرا داشته باشید.

وکیل ابطال رای

هزینه وکیل برای انجام امور ابطال رای داور

موسسه حقوقی اترس از معدود موسسات حقوقی دارای مجوز در تهران میباشد که حتی به صورت تخصصی ارائه خدمات حقوقی داوری نیز مینماید.

به همین دلیل دارای مجرب ترین وکلا در زمینه داوری میباشد که به متقاضیان خود ارائه خدمات حقوقی میکنند.

همانطور که در ابتدای گفتار بررسی کردیم این دعوا دارای جزئیات زیادی هست که در موارد مختلف نیاز به بررسی های یک وکیل متخصص دارد که با انجام این امور بتوان رای دادگله در این خصوص را پیش بینی نمود. هزینه انجام امور وکالتی در موسسه حقوقی اترس به مبلغ سی و پنج میلیون تومان است که با توجه به موضوع پرونده و همچنین پیچیدگی های موجود در آن این مبلغ میتواند متغیر باشد. پس برای دریافت اطلاعات به صورت دقیق میتوانید با شماره هایی که در انتهای صفحه درج شده است تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  • حق الوکاله ابطال رای داوری ۳۵ میلیون تومان

شماره وکیل ابطال رای داوری

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل متخصص ابطال رای داوری  در دپارتمان امور حقوقی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی داوری هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

اگر برای سرعت بخشیدن در حل و فصل اختلافات خود به داوری رجوع کردید اما رای داور بر خلاف قوانین و ناقض حقوق و منافع شما بود نگران نباشید و با خیالی آسوده به موسسه حقوقی اترس مراجعه کرده و احقاق حق خود را به ما بسپارید.

قوانین ابطال مزایده

ابطال مزایده

ابطال مزایده : طلبکار بعد از گرفتن حکم قطعی علیه بدهکار می تواند از طریق اجرای احکام مدنی اقدام

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند