وکیل تامین دلیل در تهران

وکیل تامین دلیل

تماس با وکیل تامین دلیل

وکیل تامین دلیل  در موسسه حقوقی اترس ، وکیل پایه یک دادگستری متخصص میباشد.

در دعاوی حقوقی مهمترین کاری که طرفین دعوا و وکلای آنها باید انجام دهند آوردن دلایلی هست که نشان دهنده محق بودن آنها میباشد. خواهان دعوا این دلایل را نزد دادگاه اثبات و احراز میکند که ثابت کننده ادعای او باشد و خوانده دعوا نیز باید دلایلی تحت عنوان دفاع از خود ارائه کند.

پس با این تفاسیر هر یک از طرفین باید بدانند که حفظ و نگهداری از دلایل است که میتواند سبب پیروزی آنها در اثبات حرف خود و در نتیجه پیروزی در دعوای پیش رو باشد. با توجه به میزان حساسیت و اهمیت این موضوع توصیه میشود که از راهنمایی های یک وکیل پایه یک دادگستری استفاده کرده تا در صورت از بین رفتن دلایلی که میتوانست حقوق تضییع شده شما را احیا کند متضرر نگردید.

تا انتهای  این گفتار که توسط وکلای موسسه حقوقی اترس تهیه شده است با ما همراه باشید تا با انواع دلیل و چگونگی حفظ و نگهداری آن آشنا شوید و همچنین در انتخاب وکیل تامین دلیل خود کار ساده ای داشته باشید.

دلیل چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم به سراغ تامین دلیل برویم بهتر است در ابتدا بدانیم که دلیل در حقوق به چه معناست. برای معنی لغوی دلیل میتوان به علت یا راهنمای برای چیزی که امری را به اثبات میرساند اشاره کرد و اصظلاح حقوقی آن نیز از مغنای لغوی آن دور نمیباشد و به مدارک و مستنداتی هست که طرفین دعوای حقوقی یا کیفری در علیه یکدیگر ارائه میکنند تا محق بودن خود و بی حقی طرف مقابل را به اثبالت برسانند.

دلایل در حقوق ایران بر سه قسم هستند، دلایل اصلی، تامینی و تکمیلی. دلایل اصلی از مهم ترین آنها میباشند که زیرا که در نزد قاضی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که به شرح ذیل میباشند:

قسم یا سوگند

شهادت شهود

اقرار مرتکب

دلایل تامینی از مواردی هستند که پیش از طرح دعوا به وجود آمده یا به ثبت میرسند که میتوان از آنها در طول دعوا یا در برابر اشخاص ثالث نیز استناد کرد که بارز ترین نمونه آن اسنادی هست که توسط مقام صلاحیتدار یعنی مامورین دولتی به ثبت رسیده باشند.

حال اگر برای اثبات دعوا یا در مقام دفاع هیچ یک از دلایل فوق موجود نبود به سراغ دلایل تکمیلی میرویم که آن به سه بخش یعنی معاینه کارشناسی، امارات و تحقیق محلی تقسیم میشود. حال به همین ترتیبی که گفته شد دلایل ارزش گذاری میشوند.

تامین دلیل چیست؟

تامین در لغت به معنای ایمن سازی میباشد که بسیار به معنای اصطلاح حقوقی آن نیز نزدیک است. در اصطلاح حقوقی تامین دلیل به معنای حفظ و نگهداری از دلایلی هست که بیم از بین رفتن یا از دسترس خارج شدن آنها برای یکی از طرفین وجود داشته باشد.

این اقدام از آن رو صورت میگیرد که ما مدارکی را که مستند محق بودن خود هست را تا زمانی که لازم برای ارائه باشد حفظ نماییم.

تامین دلیل میتواند هم به صورت دادخواستی جداگانه به دفتر دادگاه تقدیم شود و هم میتوانید در ضمن دادخواست اصلی آنرا ارائه نمایید.

برای مثال در یک دعوای ملکی شما سندی در دست دارید که نشان میدهد مالک آن شما هستید اما بیم آن دارید که اگر از این سند نگهداری نشود ممکن است که توسط طرف دیگر دعوا مورد سرقت قرار گیرد یا نابود شود.

در این صورت شما میتوانید با مشاوره گرفتن از یک وکیل متخصص در این حوزه دادخواستی مبنی بر نگهداری این سند نزد دادگاه ارائه دهید.

بهترین وکیل تامین دلیل در تهران

برای اینکه بتوانید دادخواستی درست و کامل نزد دفتر دادگاه به ثبت برسانید لازم است که برای تنظیم آن به سراغ وکلای پایه یک دادگستری بروید. موضوع تامین دلیل به اندازه ای وسیع نیست که وکلا برای تبحر و تسلط در آن زمینه بتوانند حوزه فعالیت خود را مختصر به این امر نمایند.

به همین علت شما با توجه به موضوع پرونده خود میتوانید وکیل مورد نظر را انتخاب کرده و از او برای تنظیم دادخواست تامین دلیل نیز درخواست بفرمایید.

برای مثال اگر موضوع دعوای پیش روی شما یکی از جرایم موضوع قانون مجازات است میتوانید با کمک یک وکیل کیفری با تجربه دلایل خود را حفظ و نگهداری نمایید. موسسه حقوقی اترس در شهر تهران یکی از موسساتی هست که میتوانید برای حل مشکلات خود به آن مراجعه کرده یا از خدمات مشاوره حقوقی و … این موسسه به صورت تلفنی یا آنلاین بهرمند شوید.

بهترین وکیل تامین دلیل در شهر تهران

اهمیت وکیل برای درخواست تامین دلیل

سوالی که ممکن است تا اینجا برای شما مطرح شده باشد این است که با همه این تفاسیر برای تنظیم دادخواست چه نیازی به کمک وکیل تامین دلیل هست؟

در پاسخ باید گفت که از آنجایی که تامین دلیل یک امر فوری میباشد و باید با فوریت انجام پذیرد و در غیر این صورت دیگر مطلوبیت خود را از دست بدهد شما باید دادخواست خود را برای اولین بار به نحوی مطرح نمایید که دادگاه دستور حفظ آن دلایل و مدارک را صادر نماید. صدور این دستور ملزم به این است که قاضی دادگستری بتواند لزوم این امر را تشخیص دهد.

پس با توجه به این توضیحات متوجه میشویم که تنظیم برگه دادخواست باید از سوی شخصی که اولا دارای دانش حقوقی و دوما دارای تجربه کاری در زمینه دعاوی حقوقی باشد صورت بگیرد تا نتیجه مطللوب ما حاصل گردد.

هزینه وکیل تامین دلیل

شما میتوانید برای تامین دلیل هم به صورت جداگانه انجام امور مربوطه در آن زمینه را به وکیل بسپارید و هم میتوانید انجام تمام امور پرونده اصلی را به وکیل مربوطه محول کنید. در صورت اول شما میتواند درخواست تنظیم دادخواست خود را در بخش تنظیم اوراق قضایی در صفحه اصلی موسسه اترس ارائه دهید که در این صورت برای شما به مبلغ ۳ میلیون تومان توسط وکلای متخصص تنظیم میگردد و همچنین میتوانید از وکیل خود مشاوره حقوقی نیز دریافت نمایید.

در صورتی که بخواهید برای پرونده خود وکیل اتخاذ نمایید نیز میتوانید با مراجعه به بخش تعرفه خدمات حقوقی از میزان حق الوکاله ها مطلع شوید.

شماره وکیل برای تامین دلیل

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیلتامین دلیل در دپارتمان امور حقوقی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی وکلا میتوانند در زمینه های مختلف در دعاوی حقوقی به شما یاری نمایند که یکی از این زمینه ها تامین دلیل است. بهتر است که حتما از راهنمایی های وکیل تامین دلیل خود استفاده نمایید زیرا سالها تجربه کاری در این حوزه سبب به وجود آمدن دانشی شده است که میتواند بسیاری از مسیرهای طولانی قضایی را برای شما کوتاه تر کند.

مشاوره حقوقی خسارت با وکیل دادگستری

مشاوره حقوقی خسارت

فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی خسارت تماس برای مشاوره حقوقی خسارت مشاوره حقوقی خسارت در موسسه حقوقی اترس توسط

وکیل تامین اجتماعی در شهر تهران

وکیل تامین اجتماعی

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل تامین اجتماعی تماس با وکیل تامین اجتماعی وکیل تامین اجتماعی یک وکیل دادگستری

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند