وکیل برایدادگاه انقلاب تهران

وکیل دادگاه انقلاب تهران

تماس با وکیل برای پرونده دادگاه انقلاب تهران

وکیل دادگاه انقلاب تهران در موسسه حقوقی اترس ، وکیل پایه یک دادگستری  میباشد.

به صورت کلی دادگاه کیفری در ایران به دادگاه عمومی و اختصاصی تقسیم بندی میشوند. دادگاه های عمومی شامل کیفری یک و کیفری دو هستند.

دادگاه های اختصاصی نیز به دادگاه انقلاب، دادگاه ویژه روحانیت، دادگاه اطفال و نوجوانان و دادگاه نظامی تقسیم بندی میشوند. دادگاه های عمومی صلاحیت رسیدگی به تمامی جرایم را دارند مگر آن مواردی که به واسطه تصریح قانونگذار، در صلاحیت دادگاه دیگری قرار داده شده است.

دادگاه انقلاب یکی از آن مراجع کیفری اختصاصی میباشد که توسط تصریح قانونی دارای صلاحیت ویژه ای میباشد. برای پیگری مراحل رسیدگی و ارائه دفاعیات محکمه پسند در این دادگاه، حتما لازم است که از وکیل خوب برای دادگاه انقلاب  کمک بگیرید.

وکیل کیفری میتوانند بهترین گزینه برای اخذ وکیل یا دریافت مشاوره در خصوص جرایم مربوط به این دادگاه باشند.

توجه داشته باشید که وکیل دادگاه انقلاب مورد نظر شما نه تنها باید نسبت به مسائل کیفری اشراف کامل داشته باشد، بلکه باید تمام جزئیات مربوط به جرایم موضوع رسیدگی این دادگاه را بشناسد. همچنین تسلط به رویه قضایی دادگاه انقلاب توسط وکیل میتواند برگه برنده موکلین در اینگونه دعاوی کیفری باشد.

درباره صلاحیت ذاتی و محلی دادگاه انقلاب

همانطور که پیش تر بیان کردیم صلاحیت ذاتی و محلی دادگاه های اختصاصی توسط قانون مشخص میشود، پس برای اینکه بدانیم چه جرایمی در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار میگیرد بهتر است به قانون مراجعه کنیم.

در ماده ۳۰۳ قانون آئین دادرسی کیفری به تمامی این جرایم اشاره میکند که از قرار ذیل است:

الف)  جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، محاربه و افساد فی الارض، بغی، تبانی و اجتماع علیه جمهوری اسلامی ایران یا اقدام مسلحانه یا احراق، تخریب و اتلاف اموال به منظور مقابله با نظام

ب) توهین به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام رهبری

ج) تمام جرائم مربوط به مواد مخدر، روان گردان و پیش سازهای آن و قاچاق اسلحه، مهمات و اقلام و مواد تحت کنترل

ت)  سایر مواردی که به موجب قوانین خاص در صلاحیت این دادگاه است.

موارد بالا نشان دهنده صلاحیت ذاتی رسیدگی دادگاه انقلاب میباشد. از آنجایی که دادگاه انقلاب وظیفه رسیدگی به جرایمی را دارند که از نظر پیچیدگی مسائل و همچنین حیثیتی دارای اهمیت زیادی میباشد، در هر استانی وجود ندارد، به همین دلیل ممکن است چندیدن شهر حوزه قضایی یک دادگاه انقلاب قرار گیرد.

اهمیت استفاده از وکیل کیفری خوب برای دعاوی مربوط به دادگاه انقلاب چیست؟

تا اینجا در این گفتار از اهمیت بالای پرونده هایی که در صلاحیت رسیدگی دادگاه انقلاب است مطلع شدیم. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد اهمیت استفاده از وکیل دادگاه انقلاب در این دعاوی است؟

با اندکی تامل در خصوص جرایم مربوط به این دعاوی متوجه میشویم که اولا شاکی خصوصی در این جرایم وجود ندارد و دادستان کشور به نمایندگی از عموم جامعه بررسی های ابتدایی این پرونده را در دادسرا انجام داده و برای رسیدگی و صدور رای به دادگاه فرستاده است. به این دلیل جلب رضایت شاکی خصوصی در این زمینه هیچ کمکی به متهم نخواهد کرد زیرا که اصلا وجود ندارد و تنها استدلال و استناد به قوانین و مقررات کیفری هست که میتواند سبب تبرعه شدن یا تخفیف در مجازات متهم گردد.

در ثانی حتی خفیف ترین مجازاتهایی که برای اینگونه از جرایم توسط قاضی در نظر گرفته میشود، به صورت کلی جزء مجازات های سنگین محسوب میشوند که شدید ترین آنها سلب حیات مجرم یا اعدام است.

پس با این تفاسیر تنها جایی که متهم میتواند قدمی برای خود بردارد استفاده از مجرب ترین وکیل برای دادگاه انقلاب هست.

این افراد به استدلال و تفسیر قوانین به نفع متهم میتوانند ایشان را از اتهامات مربوطه تبرعه کرده و یا با استفاده از علت های مخففه جرم، سبب تخفیف در مجازات وی گردند.

برای اخذ وکیل دادگاه انقلاب میتوانید در ابتدا با دریافت مشاوره حقوقی دادگاه انقلاب از میزان حساسیت پرونده مطلع شده و برای سپردن پرونده به وکیل مربوطه اقدام نمایید.

وکیل دادگاه انقلاب اسلامی تهران

نقش هیئت منصفه در دادگاه انقلاب

آئین رسیدگی دعاوی در دادگاه انقلاب با تمامی دادگاه های کیفری متفاوت میباشد.

به صورتی که ما تنها در این دادگاه است که هیئت منصفه را مشاهده میکنیم. هیئت منصفه در دادگاه انقلاب استان تهران متشکل از  ۲۱ نفر از اقشار مختلف جامعه(استاد دانشگاه، دانشجو، کارمند، کشاورز، نانوا، کارگر و…) میباشد.

پس از اعلام ختم دادرسی توسط قاضی، اعضای این هیئت منصفه به بحث و استدلال مبنی بر اینکه متهم مربوط از دید جامعه بزهکار است یا خیر و اینکه میتوان برای او از تخفیف در مجازات استفاده کرد یا خیر اظهار نظر میکنند.

اما باید بدانید که نظر این هیئت برای قاضی دادگاه لازم الاتباع نیست و میتواند بر خلاف آن رای خود را صادر نماید.

هزینه وکیل برای پرونده دادگاه انقلاب تهران

هزینه وکیل دادگاه انقلاب  یکی از فاکتور های مهم برای انتخاب وکیل میباشد.

البته باید توجه داشته باشید که در کنار میزان حق الوکاله اعلامی از سوی وکیل موارد دیگری مانند تخصص و تجربه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه وکیل دادگاه انقلاب  در موسسه حقوقی اترس که دارای مجوز از سوی کانون وکلای دادگستری نیز میباشد  برای اطلاع از میزان دقیق آن میتوانید با تماس با شماره های اترس از آن آگاهی یابید.

شماره تماس و نشانی وکیل دادگاه انقلاب

موسسه حقوقی اترس یکی از مراکزی هست که به صورت تخصصی در زمینه دعاوی مربوط به دادگاه انقلاب به متقاضیان خود، خدمات حقوقی ارائه میکند. شما میتوانید به راحتی با هر یک از شماره هایی که در انتهای صفحه تعبیه شده است در روزهای کاری و روزهای تعطیل و حتی خارج از تایم اداری تماس گرفته و از خدمات مختلف مانند مشاوره حقوقی کیفری این مجموعه بهره مند شوید.

اگر تمایل به مراجعه حضوری نیز داشته باشید میتوانید در روزهای کاری و ساعات اداری به آدرس ما مراجعه نمایید

نتیجه‌گیری :

 

در نتیجه باید گفت به دلیل میزان حساسیت بالا در خصوص پرونده های مربوط به امنیت داخلی و خارجی کشور و مواد مخدر که بیشتر پرونده های دادگاه انقلاب را تشکیل میدهد، استفاده از وکیل مسلط در دادگاه انقلاب  برای متهمین واجب تلقی میشود.

البته لازم به ذکر است که اگر توانایی مالی برای اخذ وکیل را نداشته باشید از سوی دادگاه وکلای تسخیری به شما معرفی خواهند شد.

وکالت وکیل دیوان عالی کشور

وکیل دیوان عالی کشور

فرم ثبت درخواست وکیل دیوان عالی کشور تماس با وکیل دیوان عالی کشور وکیل دیوان عالی کشور در موسسه

وکیل واخواهی در پرونده قضایی

وکیل واخواهی

فرم ثبت درخواست وکیل واخواهی تماس با وکیل واخواهی موسسه حقوقی اترس وکیل واخواهی در موسسه حقوقی اترس ،وکیل

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند