وکالت وکیل دیوان عالی کشور

وکیل دیوان عالی کشور

تماس با وکیل دیوان عالی کشور

وکیل دیوان عالی کشور در موسسه حقوقی اترس ،وکیل پایه یک دادگستری متخصص پرونده و اعاده دادرسی در دیوان میباشد. 

وکیل دیوان عالی کشور وکیل پایه یک دادگستری ای هست که به صورت تخصصی در پرونده های مربوط به دیوان عالی کشور فعالیت میکند و مشرف به رویه ی قضایی این مرجع میباشد. 

مراجع قضایی با توجه به موضوعی که به آن امر توسط قانون اختصاص داده شده اند هریک از آنها رویه خاصی دارند. پس با توجه به اینکه میخواهیم در چه مرجعی طرح دعوا نماییم باید از وکیل مسلط به رویه آن دادگاه یا مرجع قضایی کمک بگیریم و دیوان عالی کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از آنجایی که پایه یک بودن وکیل دادگستری برای طرح دعوا در دیوان عالی از شروط این مرجع قضایی میباشد باید برای انتخاب وکیل در این موضوع توجه داشته باشید که یک وکیل کارآموز نمیتواند در این پرونده اعلام وکالت نماید.

پیچیدگی ها و حساسیت هایی که در این دسته از پرونده ها وجود دارد سبب میشود که وکیل برای تنظیم دادخواست و تنظیم لایحه های دفاعی از تجربه بالایی برخوردار باشد. در ادامه این متن به بررسی جنبه های مختلف این مرجع و اهمیت استفاده از وکیل در آن میپردازیم.

چرا برای پرونده های دیوان عالی کشور باید وکیل بگیریم؟

پیش از پاسخ به اینکه چرا باید از وکیل برای دعاوی مطرح در دیوان عالی کشور استفاده کنیم باید نهایت دقت را در انتخاب این وکیل به خرج دهیم زیرا آرایی که از این مرجع قضایی صادر میشود به هیچ عنوان قابل تغییر نیست به همین علت میزان حساسیت این پرونده ها را بالا میبرد و وکیل مربوطه باید به تمام قوانین و مقررات و حتی تبصره ها و قوانین خاص پراکنده اشراف کامل داشته باشد تا استدلالی ارائه دهد که قضات دیوان عالی کشور را مجاب به صدور رای نماید.

مسئله دیگری که اهمیت استفاده از وکیل و همچنین حساسیت استفاده از آن را دو چندان میکند این است که آرایی که از هیئت های دیوان عالی کشور صادر میشود آرای وحدت رویه میباشد که از نظر لازم الاجرا بودن با قوانینی که از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب میشود برابری میکند.

چه موضوعاتی در دیوان عالی کشور قابل طرح است؟

دیوان عالی کشور عالی ترین مرجع قضایی چه در مراجع حقوقی و چه در مراجع حقوقی میباشد.

وظیفه دیوان عالی کشور نظارت بر اجرای صحیح قوانین توسط دادگاه ها میباشد.

به سه مورد از وظایف کلی دیوان عالی کشور میتوان اشاره نمود:

یکی از موضوعاتی که در دیوان عالی کشور قابل طرح است مسئله اعاده دادرسی میباشد که دارای انواع و اشکال مختلفی میباشد که در ادامه گفتار به آن میپردازیم.

دیگر مسئله ای که در دیوان عالی کشور قابل طرح است فرجام خواهی میباشد. فرجام خواهی بررسی شکلی رایی میباشد که برای آن درخواست فرجام شده است و این دیوان آن رای را از نظر اینکه آیا با موازین شرعی و قوانین انطباق دارد یا خیر مورد بررسی قرار میدهد.

مورد سوم رسیدگی و حل اختلافات بین مراجع قضایی میباشد. در مواردی که دادگاه ها بر سر مسئله ای با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند هیئت های دیوان عالی به آن مسئله ورود ماهیتی کرده و رای صادر میکنند که به این دسته از آرا رای وحدت رویه میگویند.

اعاده دادرسی توسط وکیل دیوان عالی کشور

وکیل اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

اعاده دادرسی به طور کلی یکی از طرق فوق العاده اعتراض به آرای قضایی میباشد.

اعاده دادرسی در سه صورت حقوقی، کیفری و خاص انجام میپذیرد که در دو صورت اول میتوان به کمک وکیل از این طریق اعتراض در دیوان عالی استفاده کرد اما برای اعاده دادرسی خاص باید دادخواست خود را که توسط یک وکیل متخصص تنظیم و بررسی شده است به دفاتر ریاست دادگستری کل استان تقدیم کرد که آن هم در شرایطی است که بر طبق ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری رای صادره مخالف با شرع بین باشد.

در دعاوی حقوقی باید حکم دادگاه قطعی شده باشد تا بتوان دادخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور مطرح کرد در غیر این صورت این دادخواست توسط قضات این دیوان رد میشود.

یکی از راهنمایی هایی که وکیل در اعاده دادرسی به شما میکند این است که بتوانید در ابتدا حکم دادگاه را از قرارهایی که توسط مراجع قضایی صادر میشود تشخیص دهد و در زمان قطعی شدن آن که شرایطی دارد در دیوان دادخواست خود را اراده دهید.

فرجام خواهی توسط وکیل متخصص دیوان عالی

همانطور در بالای این گفتار به شما گفتیم در فرجام خواهی رسیدگی شکلی توسط دیوان عالی کشور صورت میگیرد و در صورتی که حکم دادگاه را مخالف با قانون یا موازین شرعی تشخص داده شد برای رسیدگی ماهوی به حکم در دادگاهی که توسط دیوان ارجاع داده میشود صورت میگیرد.

به طور کلی اکثر آرایی که قطعی شده اند قابل فرجام خواهی میباشند مگر در موارد استثنائی که بحث درباره آنها از حوصله ی این مطلب دور است.

اما آرایی که شما نمیتوانید برای آن درخواست فرجام کنید از دو مورد خارج نیستند.

مورد اول: حکمی که خواهان و خوانده حق فرجام خواهی را از خود ساقط کرده باشند قابل فرجام خواهی نیستند.

مورد دوم: احکامی که در قوانین خاصی که توسط مقامی که دارای صلاحیت تصویب قانون است وضع شده و غیر قابل فرجام تلقی شده باشند.

در غیر این دو صورت شما میتوانید با راهنمایی گرفتن از وکیل متخصص دادخواست فرجام خواهی را در دیوان عالی به ثبت برسانید.

هزینه وکیل برای دعاوی دیوان عالی کشور

موسسه حقوقی اترس یکی از موسسات حقوقی مجاز در شمال تهران میباشد که در دعاوی دیوان عالی کشور به صورت تخصصی به ارائه خدمات حقوقی میپردازد.

قبول پرونده های دیوان عالی در موسسه اترس با توجه به تعرفه ای که از سوی این مجموعه صورت گرفته است با توجه به موضوع آن متفاوت میباشد. شروع حق الوکاله وکلای موسسه اترس سی و پنج میلیون تومان میباشد که با توجه به موضوع و جزئیات آن این قیمت متغیر است.

برای اطلاع از هزینه دقیق وکیل در این حوزه با شماره تماسهایی که در انتهای صفحه درج شده است تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در بخش اداری شما را راهنمایی کنند.

  • حق الوکاله وکیل پرونده دیوان ۳۵ میلیون تومان

شماره وکیل دیوان عالی کشور

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل متخصص دیوان در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی اعتراض به آرای صادره هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی از آنجایی که پرونده هایی که به دیوان عالی کشور میرسد دارای وجوه مختلفی هستند و از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردارند بهترین گزینه کمک گرفتن از یک وکیل است که میتواند شما را به نتیجه مطلوب برساند

وکیل واخواهی در پرونده قضایی

وکیل واخواهی

فرم ثبت درخواست وکیل واخواهی تماس با وکیل واخواهی موسسه حقوقی اترس وکیل واخواهی در موسسه حقوقی اترس ،وکیل

یک پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند