مشاوره حقوقی اعتراض به رای دادگاه

مشاوره حقوقی اعتراض به رای دادگاه

تماس برای مشاوره حقوقی اعتراض به رای دادگاه ها

مشاوره حقوقی اعتراض رای در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص انجام میپذیرد.

پس از اینکه دعوا در یکی از مراجع قضایی کیفری و حقوقی مطرح شد، دادگاه شروع به رسیدگی کرده و در نهایت تصمیم مقتضی را در قالب یک رای صادر میکند.

در این بین ممکن است هر یک از طرفین رایی که به بر خلاف مصلحت و منفعت او صادر شده است را ناعادلانه یا مغایر با قوانین بداند.

به همین دلیل قانونگذار راه اعتراض به رای را برای هر یک از طرفین دعوا و حتی اشخاص ثالث در برخی شرایط پیش بینی نموده است.

نحوه اعتراض به آرا با توجه به اینکه در چه مرحله ای صادر شده باشد انواع مختلفی دارد و هر یک مهلت قانونی مقرری دارد. برای اعتراض به احکام دادگاه بهتر است از متخصصین یعنی وکلای پایه یک دادگستری راهنمایی بگیرید تا این افراد با دانش و تجربه خود بهترین راهکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب را به شما پیشنهاد دهند.

در این گفتار که توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی اترس تهیه شده است قصد داریم تا با نحوه اعتراض به آرا و همچنین نقش و جایگاه مشاور حقوقی بیشتر آشنا شویم. پس برای آگاهی از این موارد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت مشاوره با وکیل برای اعتراض به رای دادگاه

در ابتدا لازم است بگوییم که توجه داشته باشید مشاوره حقوقی حتما باید از وکیل یا موسسه حقوقی مجاز دریافت شود چرا که تنها در این صورت است که نظارت بر کیفیت خدمات از سوی کانون وکلای دادگستری وجود دارد در غیر این صورت ممکن است نه تنها کمکی به شما نکند بلکه سبب ضرر بیشتر شما گردد و مهلت اعتراض شما را بسوزاند.

باید بدانید رایی که از سوی قاضی دادگاه صادر میشود بارها توسط خود قاضی و همچنین مستشاران وی مورد بررسی قرار میگیرد تا هیچگونه ایرادی نداشته باشد.

همچنین این افراد سالهاست که به انجام همین امور مشغول هستند و تجربه کافی در این زمینه را کسب کرده اند. پس اعتراض به صادره از سوی قاضی دادگاه نیازمند دانش حقوقی غنی و همچنین تجربه کاری بالا میباشد. چرا که تنها با اشراف به قوانین مربوط به موضوع، میتوانید کل یا بخشی از حکم را بیابید که با یکی از قوانین و مقررات مغایرت داشته باشد و همچنین دیدن رویه های قضایی مختلف باید وجود داشته باشد تا دید منتقدانه به رای صورت بگیرد.

تمام این مواردی که گفته شد نشان دهنده این موضوع است که اگر میخواهید در اعتراض به یک رای موفق باشید حتما باید با کسی که دانش و تجربه حقوقی در زمینه موضوع رای را دارد مشورت نمایید.

دلیل دیگری که سبب بالا رفتن میزان اهمیت مشاوره با وکیل میشود مسئله صرفه جویی در زمان و هزینه دادرسی میباشد. زیرا در صورت عدم رعایت راهنمایی های وکیل ممکن است با طولانی شدن زمان رسیدگی هزینه هایی که در این متحمل شوید نیز بالا رود.

مشورت گرفتن از وکیل برای تجدیدنظرخواهی

اولین راهی که پس از صدور رای بدوی مورد استفاده قرار میگیرد تجدیدنظر خواهی میباشد.

درست است که در حقوق ما اصل بر قطعیت رای دادگاه میباشد اما در مواردی که قانونگذار پیش بینی کرده است حق مسلم افراد است ک نسبت به رای تجدیدنظرخواهی کنند و قضات نمیتوانند از پذیرش آن در صورت رعایت شرایط امتناع ورزند.

طرفین دعوا و نمایندگان قانونی این افراد حق تجدیدنظرخواهی نسبت به رای دادگاه را دارند.

این اعتراض به رای باید ظرف مدت ۲۰ روز برای افرادی که در ایران مقیم اند و ظرف مدت ۲ ماه برای افرادی که خارج از ایران مقیم هستند صورت بگیرد در غیر این صورت مسموع نیست مگر با عذرهای موجه که در قانون پیش بینی شده است.

به دلیل مهلت کمی که برای تجدید نظر وجود دارد و همچنین تنها یکبار امکان درخواست آن وجود دارد با وکیل تجدیدنظرخواهی برای تنظیم دادخواست خود مشورت نمایید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

مشاوره حقوقی واخواهی

رسیدگی در دادگاه های حقوقی و کیفری باید به صورت حضوری انجام گیرد. اما به صرف حضور کافی نیست بلکه باید مهلتی برای دفاع از حقوق خود داشته باشد.

اگر در جلسه اول رسیدگی مهلتی برای دفاع برای هر یک از طرفین دعوا وجود نداشته باشد قاضی موظف است برای استماع دفاعیات او جلسه دیگری ترتیب دهد.

اگر هر یک شرایط بالا رعایت نشد رای دادگاه غیابی تلقی شده و قابل واخواهی میباشد. واخواهی به معنای تجدید جلسه رسیدگی و دادن مهلت به واخواه برای ارائه دفاعیات خود میباشد.

توجه داشته باشید از آنجایی که خواهان یا شاکی شروع کننده دعوا میباشند و مدارک و مستندات خود را ارائه میدهند همواره رای دادگاه نسبت به آنها حضوری تلقی میشود و امکان واخواهی تنها برای خوانده دعوا با کمک وکیل واخواهی وجود دارد.

مهلت قانونی واخواهی مانند تجدیدنظرخواهی برای افراد مقیم ایران ۲۰ روز و برای ایرانیان مقیم خارج از کشور ۲ ماه میباشد.

مشاوره حقوقی اعتراض به رای توسط وکیل

نحوه فرجام خواهی از آرای دادگاه چگونه است؟

فرجام خواهی یکی از طرق فوق العاده اعتراض به رای دادگاه است.

اعتراض فرجام خواهی به این معنی میباشد که شخص معترض بر این باور است که حکم صادره از دادگاه با مقررات قانونی یا موازین شرعی مغایر است.

پس با فرجام خواهی از رای دادگاه آنرا برای بررسی انطباق یا عدم انطباق به دیوان عالی کشور میفرستد. دیوان عالی کشور بالاترین مرجع قضایی میباشد. پس اعتراض در چنین مرجعی لازمه داشتن دانش عمیق حقوقی و تجربه ای بسیار بالا میباشد.

به دلیل اینکه رسیدگی در این مرجع به صورت غیر حضوری هست و تنها نکاتی که در لایحه خود آورده اید مورد بررسی قرار میگیرد بهتر است تنظیم آنرا به یک وکیل متخصص دیوان عالی کشور بدهید تا امید نقض رای برای شما باقی بماند.

هزینه مشاوره حقوقی برای اعتراض به آرای صادره از دادگاه

مشاوره حقوقی اعتراض به رای  در موسسه اترس هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی انجام میگیرد.

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی به مدت ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان و مشاوره حقوقی حضوری به مدت یک ساعت ۹۰۰ هزار تومان میباشد. در صورت تمایل میتوانید با شماره ای که در انتهای صفحه قرار گرفته است تماس بگیرید تا همکاران ما برای دریافت مشاوره شما را راهنمایی کنند.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای اعتراض به آرای دادگاه

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی اعتراض به رای  هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

در انتها باید گفت به دلیل میزان حساسیت و سختی مسائلی که در مقام اعتراض به رای وجود دارد بدون مشورت با وکیل کار بسیار سخت و دشوار است و سبب از دست رفتن مهلت اعتراض نیز میشود.

مشاوره حقوقی اجرای حکم دادگاه

مشاوره حقوقی اجرای حکم

فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی اجرام حکم تماس برای مشاوره حقوقی اجرای حکم دادگاه مشاوره حقوقی اجرای حکم در

وکالت به وکیل ابطال رای داوری

وکیل ابطال رای داوری

فرم ثبت درخواست وکیل ابطال رای داور تماس با وکیل ابطال رای داوری مشاوره حقوقی ابطال رای داوری در

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند