وکیل پایه یک شورای حل اختلاف

وکیل شورای حل اختلاف

تماس با وکیل وکیل شورای حل اختلاف

وکیل شورای حل اختلاف  در موسسه حقوقی اترس ، وکیل پایه یک دادگستری متخصص پرونده حقوقی میباشد.

شورای حل اختلاف یکی از مراجع قضایی مهم در بین تمامی مراجع محسوب میشود. اهمیت این مرجع به دلیل اهمیت و حساسیت بالا در پرونده هایی که رسیدگی میکند نیست بلکه به دلیل تعداد مراجعه بالای افراد به آن است.

این شورا به دعاوی که از نظر پیچیدگی و حساسیت کمتری برخوردارند رسیدگی کرده و به طور کلی میان افراد صلح برقرار میکند. هدف از تاسیس چنین مرجعی برای سبک کردن بار دعاوی حقوقی مطروحه در مراجع قضایی میباشد تا افراد برای اختلافات خرد و کوچک به سراغ دادگاه ها نروند و در این مرجع با سرعت بسیار بالاتر و هزینه های کمتری فصل خصومت صورت بگیرد.

برای اینکه بدانیم وکیل برای کار در این زمینه چه ویژگی هایی باید داشته باشد در ابتدا باید مشخص کنیم که این مرجع قضایی به چه دعاوی رسیدگی میکند.

اما نکته ای که در این بین باید از سوی موکلین مورد توجه قرار بگیرد این است که برای استفاده از وکیل در چنین دعاوی باید به سراغ وکلایی که تجربه کار در این مرجع قضایی را دارند بروید زیرا که نحوه رسیدگی به اختلافات افراد با سایر مراجع متفاوت است و همانطور که از اسم آن پیداست ترجیح قضات در آن سازش و حل موضوع مورد اختلاف میان اشخاص است.

دعاوی مربوط به شورای حل اختلاف

همانطور که پیش تر بیان کردیم برای اینکه بدانیم کدام یک از وکلای دادگستری میتواند راهگشای ما در این مسیر باشد باید بدانیم که در ابتدا این مرجع قضایی به چه دعاوی رسیدگی میکند. در مواردی که ذیلا برای شما بیان خواهیم حتی اگر افراد به سایر مراجع قضایی نیز برای مطالبه حقوق خود مراجعه کنند، آن دادگاه آنها را به شورای حل اختلاف ارجاع میدهد. دعاوی مربوط به این مرجع از قرار ذیل است:

. دعاوی مالی مربوط به اموال منقول تا مبلغ دویست میلیون ریال

. صدور گواهی انحصار وراثت، تحریر ترکه، مهر و موم ترکه و رفع مهر و موم

. دعاوی مربوط به تخلیه ملک از سوی مستاجر به جز دعاوی مربوط به سرقفلی و حق کسب و پیشه

. اختلافات بین موجر و مستاجر بر سر عدم پرداخت اجاره بها

. رسیدگی به ادعای اعسار از پرداخت محکوم به(مبلغی که شخص در نتیجه حکم دادگاه محکوم به پرداخت شده است)

. تامین دلیل برای اختلافات پرتکرار مانند دعاوی مربوط به مهریه

حضور وکیل در جلسات شورای حل اختلاف

وکیل به نمایندگی از سوی موکل خود میتواند در جلسات رسیدگی شورای حل اختلاف حضور پیدا کرده و از حقوق و منافع وی دفاع نماید.

برای برخی از افراد ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا باید از وکیل شورای حل اختلاف استفاده کنیم؟

در پاسخ به این افراد باید گفت که با توجه به دعاوی که رسیدگی به آنها در حوزه صلاحیت شورای حل اختلاف است افرادی که در جلسه رسیدگی حضور پیدا میکنند باید نسبت به قوانین و مقررات آن حوزه اشراف کامل داشته باشند

زیرا که تصمیماتی که از سوی این مرجع قضایی اتخاذ میشود همگی بر اساس متن قانون است. اگر چنین تسلطی بر روی قوانین وجود نداشته باشد و نتوان با استناد به آنها و استدلال از شرایط موجود قاضی را مجاب کرد ممکن است حتی در صورت محق بودن نیز حکم به بی حقی شخص صادر شود.

پس با این تفاسیر اگر وکیل شورای حل اخنلاف در جلسات حضور پیدا کرده و از حقوق و منافع شما دفاع نماید میتواند نسبت به نتیجه رای دادگاه امیدوارتر بود.

البته باید این نکته را بدانید که هیچ وکیلی نمیتواند نتیجه خاصی از رای دادگاه را تضمین نماید به دلیل اینکه ممکن است وی تمام تلاش خود را برای قانع کردن قاضی را با ارائه تمام مستندات کرده باشد اما نهایت این قاضی هست که رای صادر میکند و وکیل هیچ دخالتی در آن نخواهد داشت.

نحوه اعتراض به رای صادره از این مرجع

در برخی از موارد ممکن است که با اینکه تمام مدارک و استدلال های به نحوی هست که حتی در سخت گیرانه ترین حالت ممکن نیز نمیتوان بر علیه شما رایی صادر کرد

اما قاضی شورای حل اختلاف بر خلاف تمام این موارد حکمی صادر کرده که در نتیجه آن حقوقی از شما تضییع شده است. در این صورت شما میتوانید با استفاده و راهنمایی گرفتن از وکیل شورای حل اختلاف  خود از این قاضی شکایت نمایید.

این شکایت توسط رئیس حوزه قضایی یا هیئت رسیدگی به تخلفات شورای اختلاف در دادگاه انتظامی قضات اعلام شده و اگر این قاضی بر خلاف قوانین و وظایف خود جرمی انجام داده باشد به آن رسیدگی شده و مجازات خواهد شد.

وکیل برای شورای حل اختلاف

طرح دعوای چک در شورای حل اختلاف توسط وکیل

یکی از پر تکرار ترین دعاوی در شوراهای حل اختلاف کشور دعوای مطالبه وجه چک میباشد.

شخصی که میتواند در این زمینه به راحتی در پیگیری پرونده به شما کمک کند و با اتخاذ بهترین تصمیمات بار طی کردن مسیرهای قضایی را از دوش شما بردارد وکیل متخصص امور چک میباشد.

توجه داشته باشید همانطور که در ابتدای این گفتار بیان کردیم تنها دعاوی مالی کمتر از دویست میلیون ریال مربوط به اموال منقول از طریق شورای حل اختلاف قابلیت پیگیری دارد و در غیر این صورت باید شکایت خود را از طریق دادگاه های حقوقی پیگیری نمایید.

هزینه وکیل برای پیگیری پرونده در شورای حل اختلاف

دعاوی مطروحه در شورای حل اختلاف جزء دعاوی کوچک در دستگاه قضایی محسوب میشوند و از پیچیدگی کمتری نسبت به سایر دعاوی برخوردار است. به همین دلیل حق الوکاله ای که در این دعاوی از سوی وکلای دادگستری مبالغ بسیار پایین تری از پرونده های دیگر دارد.

برای اطلاع از میزان حق الوکاله وکلای اترس میتوانید با مراجعه به بخش تعرفه خدمات حقوقی در صفحه اصلی سایت از آن آگاهی یابید.

شماره وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده شورای حل اختلاف

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیلشورای حل اختلاف در دپارتمان امور حقوقی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی همانطور که رجوع به داوری میتواند در حجم زیادی از وقت و هزینه شما صرفه جویی کند استفاده از وکیل متبحر نیز میتواند کمک شایانی چه بسا در همان اندازه به شما کند. موسسه حقوقی اترس که با مجوز از کانون وکلای دادگستری مرکز در محدوده شمال تهران به ارائه خدمات وکالتی و مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف به صورت تخصصی میپردازد میتواند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد.

درخواست تعیین داور چگونه است

درخواست تعیین داور

درخواست تعیین داور : داوری که در زبان عامه حکمیت نیز نامیده می شود یکی از روش های حل

تامین دلیل و شرایط آن

تامین دلیل

تامین دلیل همانطور که از عنوانش پیداست در مواردی بکار می رود که دلیل و مدرکی در خصوص موضوع

تخلیه ملک مسکونی

تخلیه ملک

تخلیه ملک : در خصوص تخلیه و دستور تخلیه فوری سوالات زیادی از وکلای  تخلیه ملک موسسه حقوقی اترس

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند