موسسه حقوقی اترس
حق رجوع هفت روزه کالا اینترنتی

حق رجوع کالا و مرجوع نمودن خرید اینترنتی

خرید اینترنتی به دلیل سهولت و راحتی که به مشتریان ارائه می‌دهد، بسیار محبوب شده است. با این حال، بسیاری از مشتریان نگران این هستند که چگونه می‌توانند به راحتی کالای خریداری شده را بازگردانند. در اینجا، حق رجوع کالا هفت روزه در خرید اینترنتی و شرایط آن بررسی می‌شود.

حق رجوع یا حق انصراف کالا در خرید اینترنتی چیست؟

حق رجوع کالا به معنای حق بازگشت کالای خریداری شده به فروشنده در زمان مشخص شده است. در بسیاری از کشورها، قانوناً حق رجوع کالا برای مشتریان در نظر گرفته شده است. در ایران نیز، تجارت الکترونیکی حق رجوع کالا را تضمین می‌کند.

 

حق مرجوع کردن کالا در خرید اینترنتی چند روز است؟

در خرید اینترنتی، مشتریان به دلیل عدم دسترسی به کالای خریداری شده قبل از خرید، باید حق رجوع کالا را داشته باشند. در ایران، مشتریان حق رجوع کالا هفت روزه را در خرید اینترنتی دارند. این به معنای این است که مشتریان می‌توانند کالای خریداری شده را در مدت هفت روز پس از تحویل کالا به آنلاین فروشگاه یا فروشنده بازگردانند.

مقاله پیشنهادی : اگر فروشنده ظرف ۷ روز کالا را پس نگرفت ، چه کنیم ؟

شرایط حق رجوع کالا هفت روزه

شرایط حق مرجوع کردن هفت روزه در خرید اینترنتی

برای استفاده از حق رجوع کالا هفت روزه در خرید اینترنتی، باید به شرایط زیر توجه کرد:

۱-محصول باید در شرایط نو و بدون هیچ گونه خرابی باشد.

۲- باید تمام قطعات، لوازم جانبی و دفاتر آن به همراه محصول باشد.

۳-در صورتی که محصول دارای گارانتی است، باید گواهی گارانتی آن نیز به همراه محصول باشد.

۴- هزینه حمل و نقل برای بازگشت کالا به فروشنده باید توسط خریدار پرداخت شود.

۵- در صورتی که محصول خریداری شده دارای کد فعال‌سازی است، باید کد آن نیز به همراه محصول باشد.

۶- محصول باید در مدت هفت روز پس از تحویل به فروشنده بازگردانده شود.

۷- هزینه ارسال کالا به خریدار برای بازگشت کالا به فروشنده توسط خریدار پرداخت می‌شود.

۸-در صورتی که محصول خریداری شده دارای سریال نامبر است، باید سریال نامبر آن نیز به همراه محصول باشد.

۹- در صورتی که محصول خریداری شده دارای لوازم جانبی است، باید تمام لوازم جانبی آن نیز به همراه محصول باشد.

۱۰ در صورتی که محصول خریداری شده دارای بسته‌بندی خاصی است، باید بسته‌بندی آن نیز به همراه محصول باشد.

در نهایت، حق رجوع کالا هفت روزه در خرید اینترنتی برای مشتریان بسیار مهم است. با رعایت شرایط مورد نیاز، مشتریان می‌توانند به راحتی کالای خریداری شده را بازگردانند و از حقوق خود در این زمینه استفاده کنند. با این حال، برای جلوگیری از هرگونه مشکل در بازگشت کالا، بهتر است قبل از خرید، شرایط حق رجوع کالا را به دقت مطالعه کنید.

 

وکیل تعزیرات در موسسه حقوقی اترس

وکیل تعزیرات

فرم ثبت درخواست وکیل پرونده تعزیرات خدمات حقوقی دعاوی تعزیرات وکیل تعزیرات در موسسه حقوقی اترس ، وکیل پایه

دیدگاهتان را بنویسید

24 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر از سایتی خرید کردم که نوشته بود تعویض و مرجوعی نداریم ولی الان که خریدم رسیده هم کوچیکتر از اندازه هایی بوده که نوشته بودن هم خوشم نیومده و میخوام برگردونم ،پیام دادم میگن تعویض و مرجوع نداریم و تو سایت نوشتیم،با این شرایط باز هم امکان مرجوع کردن و باید مرجوعی رو قبول کنن یا نه؟ اگه بله و باید قبول کنن ،و گفتن نمیکنیم چطور میتونم پیگیری کنم و چی بابد بهشون بگم

    1. با درود و احترام . در این خصوص اختلاف نظر است . برخی گفته اند در صورتیکه عدم مرجوعی شرط شده باشد ، به معنی عدول از حق استرداد است و البته نظر مخالف هم وجود دارد.در صورتیکه کالای ارسال شده تفاوت اندازه دارد میتوانید مسترد کنید .می توانید با ارسال اظهارنامه سپس دادخواست مطالبه وجه نمائید.

  2. سلام من از یه آنلاین شاپ خرید کردم و فهمیدم محصولشون اصل نیست اما پلمپ محصولات رو باز نکردم ایشون گفتن بعد ۴۸ ساعت حق مرجوع دارید و اینکه بهم گفتن بعد اینکه مرجوع شد و به دستمون رسید ما پول برگشت میزنیم ولی اگر من مرجوع کنم و ایشون ادعا کنه که پلمپ باز شده من چطوری ثابت کنم؟

  3. سلام من فروشگاه اینترنتی بدلیجات دارم زیر هر تصویر محصول توضیحات جنس نوشته شده و مراقبتی بودن و یا اینکه نمیتونن حموم ببرن
    مشتری میبره تمام موارد ممنوعه رو انجام میده و بعد میگه رنگ محصول رفت میخوام ازتون شکایت کنم ، محصول هم حدود ۳۰۰ قیمتشه
    در اینجا مشتری این حقو داره ؟

  4. درود بر شما
    من از فروشگاه آنلاین ۲عدد ادکلن خریدم سلفونش رو باز کردم و استفاده کردم چند پاف
    خوشم نیومده و میخوان مرجوع کنم
    فروشگاه گفته چون سلفون بازشده قوانین مرجوعی شاملش نمیشه و پس نمیگیرن
    ایا میشه قانونی پیگیری کنم چون من فقط سلفونشون رو بازکردم و کمی استفاده کردم و فروشگاه میگه قانون بازپسگیری برایه لوازم ارایشی و ادکلن فرق داره و پلمپ و سلفونش بازشه بازپسگیری نداره

  5. سلام وقت بخیر
    هزینه‌ی ارسال تعویص کالایی که معیوب بوده و یکسال و نیم گارانتی داشته و خریدار یک روز بعد از تحویل گرفتن کالا به فروشنده و شرکت گارانتی کننده محصول اطلاع داده، به عهده‌ی فروشنده هست یا خریدار؟
    در واقع دو هزینه‌ی ارسال کالای معیوب به شرکت گارانتی و هزینه‌ی ارسال کالای سالم از شرکت گارانتی به خریدار

  6. سلام وقت بخیر
    من کفش خریدم وقتی رسید دستم هم بزرگ بود و هم جنس بدی داشت منم گفتم آقا مرجوع میکنم با عکسش فرق دارن و به دردم نمیخوره نوشت مرجوعی نداریم.
    این قابل پیگیری هستش؟؟؟

  7. آیا کالایی که معیوب هست هم شامل قانون بازگشت هفت روزۀ کالا می‌شه؟ در این نوشتار اشاره شده که درصورتی‌که کالا باز نشه، قابل بازگشته، اما کالایی که دارای ایراد هست و بعد از باز کردن جعبه مشخص می‌شه، چه حکمی داره؟

      1. سلام من سایت فروش آنلاین دارم، تو قوانین سایت مهلت مرجوعی یا تعویض سایز ( فقط و فقط بخاطر مشکل دار بودن جنس یا مغایرت با عکس سایت یا ارسال اشتباه مرجوعی دارم) رو ۷۲ ساعت بعد از تحویل نوشتم این مدت مورد قبوله یا بازم مشتری همون ۷ روز رو مهلت مرجوعی یا تعویض داره؟ و اینکه کارهای حراجی رو نوشتم مرجوعی و تعویض مدل نداریم مگر درصورت ارسال اشتباه یا اینکه مشکل بزرگی داشته باشه، ولی اگر مثلا زدگی یا رنگ پریدگی کوچیک داشته باشه که تو اجناس حراجی طبیعیه یا مشکلی که قبل اصلاحه و مشکل بزرگی نیست ، مرجوعی ندارم آیا فروشنده جنس حراجی رو هم باید تحت هر شرایطی با هر نوع مشکل ریز و درشت مرجوع یا تعویض کنه؟؟؟

          1. خیلی ممنون در مورد کالای حراجی اگر مغایرت کوچیکی با عکس داشت قانونا باید حتما مرجوع شه؟ و مهلت مرجوعی تا ۷۲ ساعت بعد از دادن آدرس به مشتریه؟ چون گفتید کمتر از ۷ روزه

          2. سلام مجدد خواهش میکنم.اگر مغایرت در حدی باشد که اگر نبود ، مشتری خرید نمی کرد امکان حق مرجوع کردن (یا حق فسخ) وجود دارد .در مورد کالای حراجی خریدار حق مرجوع کردن ندارد ، مگر اینکه کالا عیب داشته باشد یا به صورت جدی تصویر آن مغایرت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *