مشاوره حقوقی جرایم رایانه ایی و اینترنتی

مشاوره حقوقی جرایم رایانه ای

تماس با مشاور حقوقی جرایم سایبری

مشاوره حقوقی جرایم رایانه ایی : جرایم رایانه ایی یا جرایم سایبری به عملیات غیر قانونی یا تخلفاتی اطلاق میشود که با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام میشود. برای مثال میشود به جرایمی مانند دستکاری اطلاعات، دسترسی غیر مجاز به سیستم ها، سرقت هویت، توزیع بدافزار و… اشاره کرد.

با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند، جرایم رایانه ایی نیز به شدت افزایش یافته است و روز به روز هم به تعداد آن افزوده میشود.

از آن جایی مسئله جرایم رایانه ایی در حقوق مسئله جدیدی هست به تبع قوانین طبقه بندی شده ایی مانند قوانین دیگر در این زمینه موجود نیست. پس مشاور حقوقی میتواند به شما در این زمینه کمک کند که بصورت تخصصی در این حوزه فعالیت داشته باشد و تجربه کافی در پرونده هایی که مربوط به جرایم رایانه ایی و سایبری هست را با خود به همراه داشته باشد.

پس برای اینکه بتوانیم در فضای مجازی تهدیدات را به حداقل برسانیم نیاز به یک راهنمای خوب در در این حوزه داریم که از دست یک مشاور حقوقی مسلط به قوانین و مقررات این حوزه بر می آید. 

جرایم رایانه ایی یا سایبری چیست؟

اگر میخواهیم به درستی مفهوم جرایم رایانه ایی را درک کنیم بهتر است بدانیم که جرم به چه چیزهایی اطلاق میشود.

بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی جرم، اعم از هر فعل و ترک فعلی هست که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد.

پس اگر برای فعل یا ترک فعلی مجازات تعیین نشده باشد جرم محسوب نمیشود.

قانون جرایم رایانه ایی ۱۳۸۸/۰۳/۰۵ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که در ۵۶ ماده به انواع و اقسام جرایم رایانه ایی اشاره میکند و مجازات هر یک را به تفکیک تشریح میکند.

مشاوران حقوقی در این حوزه با دادن اطلاعات در زمینه جلوگیری از امکان وقوع جرم میتوانند به شما کمک کنند و همچنین در صورت ارتکاب جرم به بزه دیده یاری میرساند تا از طرق قانونی با کمک وکیل پلیس فتا بتواند شخص مجرم را پیدا کرده و آنرا مجازات کند و بزه دیده را به حقوق خود برساند و در صورت بروز خسارت جبران آن را از مجرم بخواهد.

پس اگر چنین مشکلاتی برای شما پیش آمده بهتر است با مشاور حقوقی تماس بگیرید و مشکلات خود را با وی در میان بگذارید تا با بررسی مسئله بهترین راهکار ها را به شما نشان دهد.

اهمیت مشاوره حقوقی با وکیل در حوزه جرایم رایانه ای

اهمیت مشاوره حقوقی در حوزه جرایم رایانه ایی 

مشاوره حقوقی در زمینه جرایم سایبری و رایانه ایی از آنجایی که پدیده نو و جدیدی هست تنها متخصصین این حوزه هستند که میتوانند شما را راهنمایی کنند.

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم از جنبه های مختلف شما میتوانید از متخصصین حقوقی مشورت بگیرید.

یکی از موقعیت هایی که میتوانید راهنمایی بگیرید برای جلوگیری از رخ دادن چنین جرایمی برای شماست یا اینکه در صورت بزه دیدگی از این جرم راحت تر بتوانید از مراجع قانونی شکایت خود را پیگیری کنید.

برای مثال با راهنمایی گرفتن از یک وکیل ثبت برند میتوانید برند کسب و کار خود را ثبت کنید تا در صورت بروز چنین مشکلاتی به مشکلاتی از قبیل احراز هویت شرکت خود با مشکل مواجه نشوید.

همچنین در صورت بزه دیدگی از جرایم اینترنتی برای طرح لوایح شکایت خود میتوانید از مشاوره حقوقی بهره مند شوید.

انواع مشاوره حقوقی جرایم رایانه ایی

یکی از شایع ترین انواع جرایم رایانه ایی و سایبری، سرقت هویت است.

سرقت هویت در فضای مجازی

سرقت هویت در فضای مجازی بدین شکل است که اطلاعات شخصی یک فرد مانند شماره تلفن، آدرس، شماره کارت بانکی و … به سرقت میرود و در اختیار شخصی ناشناس قرار میگیرد.

این اطلاعاتی که از افراد سرقت میشود میتواند برای انجام تراکنش های مالی غیر قانونی، خرید کالاهای لوکس به منظور پولشویی و یا حتی جعل هویت استفاده شوند.

سرقت هویت سبب خسارت جدی به افراد میشود و ممکن است شخص بدون انجام کاری تحت تعقیب مراجع قضایی یا پلیس قرار گیرد.

دسترسی غیر مجاز و هک کردن

دسترسی غیر مجاز به سیستم ها توسط بدافزار ها یا موارد دیگر نیز یکی دیگر از انواع جرایم رایانه ایی میباشد.

در این نوع جرم شخصی به سیستم های خصوصی شخص دیگر یا یک سازمان دسترسی پیدا میکند که قانونا برای او مجاز نیست.

این دسترسی ممکن است سبب دسترسی شخص به اطلاعات حساس و محرمانه باشد یا ممکن است تغییری در اطلاعات سیستم های یک سازمان مورد هدف باشد و حتی میشود با مختل کردن سیستم های یک مجموعه باعث اختلال در مدت زمان زیادی برای یک مجموعه ایجاد کرد.

راه کار حقوقی در هنگام مواجه با بد افزار ها

توزیع بدافزار ها هم میتواند یکی از راه هایی باشد که باعث دزدیده شدن اطلاعات شود.

این بدافزار ها بصورت ناشناس بر روی سیستم ها نصب میشوند و ممکن است رازهای تجاری یک تاجر یا شرکت تجارتی به سرقت ببرد و جلوگیری کند از رسیدن خدمات به مشتریان و همچنین اعتماد عمومی را خدشه دار کند.

در این حالت است که افرادی که بزه دیده این دسته از جرایم شده اند میتوانند با مشورت گرفتن از یک مشاور حقوقی مسلط به قوانین و مقررات این حوزه مجرم را شناسایی کنند و جبران خسارت های وارده را از او بخواهند.

به طور کلی اشخاص برای شکایت از شخصی دیگر که موضوع یک جرم است باید در مراجع قضایی کیفری اقدام نمایند.

اما این که نحوه پیگیری کردن جرایم فضای مجازی چگونه باشد و در چه مرجعی این شکایت را تنظیم کنند و در برگه شکواییه چه مواردی را ذکر کنند و  تا تمامی خسارات وارده از آنها را شامل شود نیازمند مشاور حقوقی هست که در این زمینه فعالیت داشته و تجربه کافی را برای انجام این امور داشته باشد.

هزینه وکیل و مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی

هزینه مشاوره حقوقی جرایم رایانه ایی

موسسه حقوقی اترس با تکمیل کادر و دپارتمان های حقوقی خود و همچنین سابقه درخشان کاری که در زمینه حمایت از کسب و کار های تجاری و جرایم اینترنتی و سایبری داشته است میتواند انتخاب مناسبی برای اشخاصی باشد که بزه دیده این دسته جرایم شده اند و به دنبال مشاوره حقوقی در ونک هستند.

تعرفه خدمات حقوقی موسسه اترس برای مشاوره حقوقی به صورت حضوری  به شرح زیر میباشد

  • مشاوره حقوقی حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

اما با توجه به اینکه در برخی موارد امکان مراجعه حضوری برای اشخاص وجود ندارد امکان مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل هم در موسسه حقوقی اترس فراهم است .

  • مشاوره حقوقی تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره حقوقی تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حقوقی تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی جرایم رایانه ایی تهدید بسیار جدی برای جامعه محسوب میشود.

این تهدیدات سبب خسارت های مالی، عدم اعتماد عمومی و از بین رفتن اطلاعات محرمانه میشود.

جامعه باید از این جرایم آگاه باشد و اقدامات لازم را برای پیشگیری و مقابله با آن انجام دهد. مهم ترین راه برای مقابله با آن توسط مردم همکاری با نهادهای قضایی برای شناسایی و تعقیب مجرمان است.

مشاوره حقوقی پلیس فتا و جرایم رایانه ایی

مشاوره حقوقی پلیس فتا

فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی پلیس فتا تماس برای مشاوره حقوقی در مورد پلیس فتا مشاوره حقوقی پلیس فتا

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند