اقدامات قانونی بازگشت کالا
قانون بازگشت کالا : اگر فروشنده کالای اینترنتی ، کالا را ظرف ۷ روز پس نگرفت چه کاری انجام دهیم ؟
امتناع فروشنده کالای اینترنتی و راهکاری ما
همانطور که در مقاله حق ۷ روزه مرجوع کردن کالا در خرید اینترنتی توضیح دادیم ، در صورتیکه کالای را از طریق اینترنت خریداری کردید ،می توانید ظرف ۷ روز پشیمان بشوید و آن را پس بدهید و فقط هزینه ارسال را بدهید.
حال اگر از فروشنده از آن امتناع کرد ، چه باید کرد .به عبارت دیگر اگر کالایی را از فضای اینترنت خریداری کردید و قصد اعمال حق مندرج در ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیک را دارید ولی فروشنده از به رسمیت شناختن این حق و قانون بازگشت کالا خودداری می کند پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را پیگیری نمایید :
۱-مرحله اول گفتگو و تلاش برای حل موضوع از طریق مذاکره :
شما می توانید در درجه اول با صحبت با فروشنده و مطلع کردن ایشون از ماده قانونی و حقوقی که به وسیله این ماده برای شما ایجاد شده سعی در جلب رضایت ایشان برای بازپس گرفتن کالا بکنید . با توجه به اینکه مراجعه به دادگستری مستلزم هزینه و وقت زیاد است و از سوی دیگر معمولا کالاهایی که در بستر اینترنت خرید و فروش می شود ، قیمت قابل توجهی ندارند ، منطقی هست حداکثر تلاش خود را برای حل مسالمت آمیز قضیه کنید.
۲- ارسال اظهارنامه قضائی در مدت ۷ روز :
درصورتیکه فروشنده از قبول این موضوع امتناع کرد و با گفتگو به نتیجه نرسیدید ، سریعاً و قبل از اتمام مهلت هفت روزه اظهارنامه مبنی بر درخواست استرداد کالا و اعمال حق مذکور بدهید .
۳- طرح دادخواست حقوقی در دادگستری :
در صورتیکه در این موضوع نیاز به مشاوره حقوقی از راه تلفن داشتید ، با ما در ارتباط باشید.
برای اقامه دعوا و درخواست اعمال حق مذکور از مرجع قضایی دادخواستی را با این موضوع طرح کنید.
می بایست به دادخواست خود ، اظهارنامه ، فیش واریز وجه و مستندات خرید اینترنتی مانند تصویر پیام های شما و فروشنده را پیوست نمایید.
برچسب های مرتبط
فرم ثبت درخواست وکیل پلیس فتا تماس با وکیل پلیس فتا وکیل پلیس فتا در موسسه حقوقی اترس ،
فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی تماس با مشاور حقوقی جرایم سایبری مشاوره حقوقی جرایم رایانه ایی :
کلاهبرداری اینترنتی و کلاهبرداری های نوین
کلاهبرداری اینترنتی و پیامکی، یکی از رایجترین جرائم در دنیای دیجیتال است. در این نوع کلاهبرداری، افراد با استفاده
۱۳ پاسخ
سلام خسته نباشید
من یه گوشی بصورت حضوری خریداری کردم و بعد گوشی ریجستر نمیشد و منصرف شدم از این گوشی و گفتم همین گوشی رم ۶ رو میخوام و اونی که گرفته بودم رم ۴ بود
بعد گفتن شما دو روز به من فرصت بده از دو روز گذشت الان میگه تا اینو من نفروشم نمیتونم به شما نه پولتونو برگشت بزنم نه اینکه همین گوشی رم ۶ رو براتون بیارم
چیکار کنیم لطفا پاسخ گو باشید
گوشی رو هم یک ساعت بعد از خرید پس دادیم بهش و گوشی داخل مغازشه الان
با سلام و وقت بخیر پیشنهاد می کنیم پیش از طرح دعوی ، از طریق اتحادیه پیگیری نمائید.در صورتیکه مدرک ندارید ، صدای ایشان را ضبط کنید و شاهد همراه خود داشته باشید.
در صورتی که در سایت شرط شود که با خرید از این سایت امکان انصراف از خرید وجود ندارد، آیا کاربر میتواند نسبت به بازگرداندن کالا اقدام کند ؟
با درود و احترام .بله همچنان حق استرداد وجود دارد
باسلام به نظر شما ۷روز وقت کمی نیست بسته سه روز توراهه بعد هم میره باجه معطلی ۷ روز توی باجه است سه روز هم تا برگرده دسته کم ۱۵ روز زمان میبره
با سلام و وقت یخیر. مبدا ۷ روز از زمان تحویل کالا به خریدار حساب می شود.
ببخشید برای آموزش های مجازی هم برقراره؟
با سلام و وقت بخیر به نظر می رسد ، امکان استرداد صرفا مربوط به کالاها هست و شامل خدمات نمی شود.
با سلام.
درخصوص ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیک :
آیا منظور از حداقل ۷ روز کاری ،وقت برای انصراف (حق انصراف) از قبول خود داشته باشد … منظور تنها اعلام انصراف در مدت ۷ روز کاری از زمان تحویل کالا توسط خریدار می باشد یا منظور از۷ روز کاری با احتساب زمان عودت کالا از طریق پست تا رسیدن کالیی مرجوعی به دست فروشنده می باشد؟
چون امکان دارد ارسال کالا توسط شرکت های پستی به طول انجامد و زمان ۷ روز از تاریخ تحول کالا تا عودت بیش از ۷ روز گردد و فروشنده از این امر برای عدم قبول کالا استفاده نماید.
نظر شما چیست؟
با سلام و وقت بخیر مبدا شروع هفت روز ، رسیدن کالا به دست خریدار است در غیر این صورت نقض غرض قانونگذار است.
با سلام اینکه خریدار پشیمان شود منظور چیست ؟ یعنی به هر دلیلی خریدار بعد از خرید محصول گفت من پشیمان هستم حتی اگر محصول سالم باشد؟
ممنون میشم بیشتر در این مورد توضیح بدین
با سلام و وقت بخیر.بله این یک حقی است که قانونگذار برای خریداران از راه دور تعیین نموده است و به جز مواردی که در آیین نامه اجرایی مواد ۳۸ و ۴۲ در نظر گرفته است ، در سایر موارد کالا و خدمات ظرف ۷ روزقابل انصراف است . به نظر می رسد ،سوال شما مشمول استثتاهای آیین نامه نمی شود
قانون بازگشت شامل محصولاتی می شود که شرایطی بر آن حاکم نبوده و برای آن محصول شرایط در نظر گرفته نشود. هر محصولی قابل بازگشت و انصراف نیست و مفاد بر این موضوع حاکم است که در این ویدیو مورد به صورت کاملا ناقص و ابتدایی توضیح داده شده است