۱-مرحله اول گفتگو و تلاش برای حل موضوع از طریق مذاکره :
شما می توانید در درجه اول با صحبت با فروشنده و مطلع کردن ایشون از ماده قانونی و حقوقی که به وسیله این ماده برای شما ایجاد شده سعی در جلب رضایت ایشان برای بازپس گرفتن کالا بکنید . با توجه به اینکه مراجعه به دادگستری مستلزم هزینه و وقت زیاد است و از سوی دیگر معمولا کالاهایی که در بستر اینترنت خرید و فروش می شود ، قیمت قابل توجهی ندارند ، منطقی هست حداکثر تلاش خود را برای حل مسالمت آمیز قضیه کنید.
۲- ارسال اظهارنامه قضائی در مدت ۷ روز :
درصورتیکه فروشنده از قبول این موضوع امتناع کرد و با گفتگو به نتیجه نرسیدید ، سریعاً و قبل از اتمام مهلت هفت روزه اظهارنامه مبنی بر درخواست استرداد کالا و اعمال حق مذکور بدهید .
۳- طرح دادخواست حقوقی در دادگستری :
برای اقامه دعوا و درخواست اعمال حق مذکور از مرجع قضایی دادخواستی را با این موضوع طرح کنید.
می بایست به دادخواست خود ، اظهارنامه ، فیش واریز وجه و مستندات خرید اینترنتی مانند تصویر پیام های شما و فروشنده را پیوست نمایید.
در صورتیکه در این موضوع نیاز به مشاوره حقوقی از راه تلفن داشتید ، با ما در ارتباط باشید.
یک دیدگاه بنویسید