وکیل پلیس فتا در ایران

وکیل پلیس فتا

تماس با وکیل پلیس فتا

وکیل پلیس فتا در موسسه حقوقی اترس ، وکیل پایه یک دادگستری متخصص پرونده جرایم اینترنتی و سایبری میباشد.

گسترش روزافزون فضای مجازی و پیشرفت تکنولوژی سبب تماس بیشتر مردم جهان با بستر اینترنت شده است. این نزدیکی مردم با تمام مزایایی که دارد، معایبی نیز میتواند داشته باشد.

به دلیل پیشرفته شدن فضای مجازی، افراد حقیقی دارای شخصیت و دارایی هایی در این فضا نیز میباشد. حال این شخصیت و اموال ممکن است که مورد تعرض دیگری قرار گیرد. به همین دلیل است که یکی از مهمترین مسائل مهم امروزه در جهان جرایم رایانه ای میباشد.

قانونگذار برای جلوگیری از بزه دیدگی افراد در نتیجه استفاده از اینترنت و فضای مجازی برخی از افعال را جرم انگاری کرده و مجازاتهایی نیز معین نموده است.

به دلیل ویژگی خاصی که این دسته از جرایم دارند دادسرای ویژه ای تحت نام دادسرای جرایم رایانه ای برای آن پیش بینی شده است که دارای ضابطین خاص میباشد.

در کشور ایران به در کنار مراجع انتظامی عادی، مرجع انتظامی خاصی به نام پلیس فتا وجود دارد که مسئولیت انجام تحقیقات، کشف جرم و تعقیب متهمانی که مرتکب جرایم رایانه ای شده اند را بر عهده دارند.

وکیل پلیس فتا به شخصی گفته میشود که علاوه بر داشتن مجوز کار از کانون وکلای دادگستری، دارای تجربه و دانش حقوقی در زمینه جرایم رایانه ای که رسیدگی و انجام تحقیقات آن بر عهده پلیس فتا میباشد را دارد.

در ادمه این گفتار برای آگاهی بیشتر از مراحل پیگیری جرم در فضای مجازی با ما همراه باشید.

پیگیری پرونده توسط وکیل در پلیس فتا

با توجه به مطالبی که در بالا بیان شد، دریافتیم که انجام تحقیقات در خصوص جرایم مجازی و رایانه توسط پلیس فتا صورت خواهد گرفت. به صورت کلی قاضی در هر پرونده ای برای اینکه در خصوص امری حکم صادر کند باید در آن باره به اقناع برسد و در پرونده های حقوقی و کیفری تفاوتی وجود ندارد.

تفاوت اصلی میزان حساسیت در قانع شدن و روشهای مختلف آن است که سبب تمایز میان این دو حوزه میشود. قاضی پرونده جرایم رایانه ای برای رسیدن به واقعیت موضوع که بتواند بر آن اساس حکم خود را صادر کند، مراتب را برای بررسی تخصصی به کارشناسان پلیس فتا یا کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص جرایم رایانه ای ارجاع میدهد.

در اینجاست که میزان اهمیت استفاده از وکیل متخصص میتواند در اقناع کارشناس که موثر در رای و نتیجه دادگاه میباشد نمایان میشود.

در این زمان وکیل متبحر در زمینه سایبری با استفاده از تجربه و دانش تخصصی خود لوایح و دفاعیات را به نوعی بر اساس متن قانون و استدلال های عقلی بیان میکند که احقاق حقوق شما به نحو احسن صورت گیرد.

وکیل متخصص پرونده پلیس فتا

شایع ترین جرایم اینترنتی

در این عنوان قصد داریم با بیان برخی از شایع ترین انواع جنایات در این زمینه، با بالاتر رفتن آگاهی نسبت به نحوه انجام آنها، از بروز آنها جلوگیری کرد و در صورت رخ دادن آنها چه اقدامی باید انجام داد.

سرقت از حساب بانکی به صورت غیرمجاز

بیشترین جرمی که از طریق اینترنت و فضای مجازی صورت میگیرد خالی کردن حسابهای بانکی افراد است که میتوان به جرئت گفت که بیشترین مراجعه به دادسرای جرایم اینترنتی در خصوص همین جرم میباشد.

ایجاد مزاحمت برای افراد

گاهی ممکن است که افراد برای سرگرمی خود یا آزار و اذیت دیگران دست به اقداماتی نظیر پخش شماره تلفن فرد به عنوانین مختلف شوند. این دسته از جرایم از ابتدای ظهور فضای مجازی شکل گرفت و همواره ادامه دارد.

سرقت و کلاهبرداری

کلاهبرداری از جمله جرایمی هست که به صورت مرکب صورت میگیرد. یعنی فرد کلاهبردار از طریق فضای مجازی با استفاده از ابزار متقلبانه اسباب فریب بزه دیده را فراهم میکند تا با خواست خود اموال را به وی تسلیم نماید.

برای مثال با تبلیغ در فضای مجازی خود را به عنوان اجاره دهنده روزانه اتومبیل جای زده و با دریافت پیش پرداخت دیگر پاسخگوی شما نخواهد بود.

این مواردی که در بالا نام برده شد نمونه هایی از انواع جرایمی میباشد که در بستر فضای مجازی رخ خواهد داد.

در صورت بروز چنین مشکلاتی لازم است که مشاوره حقوقی جرم رایانه ای را  با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرده و سپس شکایتنامه خود را در دادسرای جرایم رایانه ای تنظیم کرده و برای تسهیل تحقیقات، در طول تحقیقات به همراه وکیل خود به پلیس فتا کمک نمایید.

مشاوره حقوقی با بهترین وکیل پلیس فتا در تهران

بهترین وکیل برای انجام اقدامات قانونی و پیگیری پرونده در پلیس فتا و دادسرا وکیل در شهر تهران هستند. وکیل میتواند به صورت شخصی و یا به صورت گروهی در قالب یک موسسه حقوقی به افراد و متقاضیان خدمات حقوقی مختلفی ارائه کند.

اخذ وکیل بهترین اقدامی هست که افراد میتوانند برای حل مشکلات حقوقی خود انجام دهند. اما در برخی موارد به علت جزئی بودن موضوع پرونده و یا عدم توانایی در پرداخت هزینه های حق الوکاله، افراد تصمیم میگیرند که خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.

در این صورت باید بدانید که انجام اقدامی که در آن زمینه آگاهی کافی وجود نداشته باشد نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است مشکلاتی به وجود آورد و اوضاع را از پیش بدتر کند.

به همین دلیل افرادی خواهان انجام اقدامات به صورت شخصی هستند میتوانند با دریافت مشاوره حقوقی پلیس فتا در  به بهترین شکل اقدام نمایند.

حق الوکاله وکیل برای پرونده های جرایم اینترنتی و پلیس فتا

هزینه ای که وکیل برای قبول یک پرونده به موکل خود اعلام میکند باید شامل تمام هزینه هایی که از ابتدا تا انتهای به نتیجه رسیدن پرونده را شامل میشود باشد.

همچنین باید بدانید که چه خدماتی در ازای پرداخت حق الوکاله به شما تعلق میگیرد. پس در صورتی که با حق الوکاله هایی با اختلاف قیمت های زیادی مواجه شدید بهتر است این قبیل سوالات را مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اترس یکی از معتبر ترین موسسات شهر تهران است که دارای مجوز از کانون وکلای دادگستری یکی از مراکزی هست که به صورت تخصصی در زمینه جرایم رایانه به متقاضیان خود ارائه خدمات وکالت میکند.

شما میتوانید با مراجعه به بخش تعرفه خدمات حقوقی از میزان حق الوکاله وکیل مطلع شوید.

شماره وکیل برای رسیدگی در پلیس فتا

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل پلیس فتا در دپارتمان امور جرایم اینترنتی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

در نتیجه میتوان گفت که پیگیری جرایم رایانه ای به دلیل تازگی و پیچیدگی هایی که دارد باید به وکلایی سپرده شود که به صورت ویژه در این زمینه فعالیت میکنند و در غیر این صورت به پیچیدگی آن افزوده شده و ممکن است دعاوی در این این حوزه را با چالشهای جدیدی روبرو کند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند