نمونه قرارداد خرید و فروش سهام شرکت

نمونه قرارداد خرید و فروش سهام شرکت

قرارداد خرید سهام شرکت

برای راحتی همراهان گرامی فایل نمونه قرارداد ، توسط تیم تنظیم قرارداد موسسه حقوقی اترس در فرمت ورد تهیه و برای دانلود در اختیار شما عزیزان  قرار گرفته است . چنانچه قرارداد شما دارای  ارزش ریالی بالایی میباشد ، توصیه میگردد 

با تیم متخصص تنظیم قرارداد موسسه اترس در تماس باشید.

درباره قرارداد خرید و فروش سهام شرکت

این  یکی از مهمترین قراردادهایی است که در عرصه تجارت و سرمایه‌گذاری منعقد می‌شود. این قرارداد به منظور تعیین شرایط خرید و فروش سهام شرکت تنظیم می‌شود. در این مقاله، به بررسی مفهوم قرارداد خرید و فروش سهام شرکت، نحوه تنظیم قرارداد، مواردی که باید در نظر گرفته شود پرداخته خواهد شد و یک نمونه از این قرارداد جهت دانلود ، قرارداده شده است.

همچنین چنانچه هنوز شرکت خود را تاسیس نکرده اید و  نیاز به مشاوره حقوقی ثبت شرکت دارید با اترس در تماس باشید

قرارداد خرید و فروش سهام شرکت چیست؟

این قرارداد  به عنوان یک قرارداد حقوقی، به منظور تعیین شرایط خرید و فروش سهام شرکت منعقد می‌شود. در این قرارداد، فروشنده متعهد می‌شود که سهام شرکت را به خریدار بفروشد و خریدار متعهد می‌شود که مبلغ تعیین شده برای خرید سهام را به فروشنده پرداخت کند

دانلود نمونه قرارداد فروش سهام شرکت

نحوه تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد  به گونه‌ای است که شامل موارد زیر می‌باشد:

۱- تعیین مبلغ خرید:

در این بخش، مبلغی که خریدار باید بابت خرید سهام به فروشنده پرداخت کند تعیین می‌شود.ابهام در مبلغ دقیق زمینه ساز اختلاف می شود . مثلا گفته می شود این سهام به قیمت ارزش روز منتقل می شود .حال باید کارشناسی صورت بگیرد و ممکن است اختلاف نظر بین کارشناسان موجب دعوی دادگاهی شود.

۲- تعیین تاریخ تسویه:

در این بخش، تاریخی که باید پس از آن خریدار مبلغ خرید سهام را به فروشنده پرداخت کند، تعیین می‌شود و اگر شرایط پرداختی وجود دارد ، تعیین می شود. برای کاهش ریسک فروشنده ، میتوان برای برای پرداخت نکردن وجه در تاریخ مشخص ، حق فسخ و یا خسارت و یا هر دو را تعیین کرد.

۳-تعیین شرایط فروش:

در این بخش، شرایطی که فروشنده باید برای فروش سهام رعایت کند تعیین می‌شود. شرایط نقل و انتقال بعدی سهام.در شرکت های سهامی خاص می توان شرط کرد که نقل و انتقال سهام مشروط به موافقت مدیران و یا مجامع عمومی صاحبان سهام باشد و یا اینکه آن میزان سهام حق رای در مجامع شرکت دارد و یا خیر.

و اما مهمترین نکته :

انتقال سهم به در شرکت های سهامی به استناد ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت باید در دفتر ثبت سهام شرکت هم ثبت شود وگرنه باطل است. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از تضییع حقوق خود از وکلای متخصص امور شرکت های اترس مشاوره دریافت کنید.

نمونه قرارداد خرید و فروش سهام استارت آپ ها

در این قرارداد  مانند سایر نمونه قراردادها ، شرایط عمومی درج می شود و سعی می شود که بین منافع طرفین ، تعادل برقرار شود و طبیعتا هیچگاه جای تنظیم یک قرارداد اختصاصی توسط وکیل را نمی گیرد. در صورتیکه ارزش خرید و فروش سهام شما بالااست پیشنهاد می شود در این خصوص با وکیل دادگستری مشورت کنید.

نتیجه‌گیری

این قرارداد یکی از مهمترین قراردادهایی است که در عرصه تجارت و سرمایه‌گذاری منعقد می‌شود. این قرارداد به منظور تعیین شرایط خرید و فروش شرکت تنظیم می‌شود. در تنظیم این نوع قرارداد باید مبلغ ، شرایط پرداخت و شرایط فروش دقت کرد و حتما خرید و فروش را در دفتر انتقال سهام شرکت ثبت کرد.

نمونه قرارداد صلح واگذاری سهام شرکت

نمونه قرارداد واگذاری سهام تشویقی

نمونه قرارداد اسپانسری و حمایت مالی

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند