وکیل تجدید نظر خواهی تهران

وکیل تجدید نظر خواهی پرونده قضایی

تماس با وکیل برای دادگاه تجدید نظر

وکیل تجدید نظر خواهی در موسسه حقوقی اترس، از بین وکلا پایه یک دادگستری موسسه  بر اساس نوع پرونده شما ، اعلام وکالت مینماید

برای اینکه بتوانیم وکیل تجدید نظر را بشناسیم باید در ابتدا بدانیم تجدید نظر خواهی به چه معناست.  

تجدیدنظرخواهی از رای دادگاه به این منظور در قانون آئین دادرسی مدنی پیش بینی شده است که اگر در نتیجه اشتباه، قصور یا بی توجهی قاضی دادگاه بدوی حکمی صادر گردید و در نتیجه این حکم حقی از یکی از طرفین ضایع شد بتوانند برای احقاق حق خود اعتراض نمایند.

دادگاه تجدید نظر تنها به مواردی که شما در دادخواست به آن اشاره کرده اید توجه کرده و مورد بررسی قرار میدهد و به دیگر مسائلی که موضوع اعتراض شما نبوده توجهی نمیکند.

پس باید برای دادخواستی که برای اعتراض میدهید در ابتدا رای دادگاه بدوی را به صورت جزئی مورد بررسی قرار دهید تا نکته ای از چشم شما دور نماند و همچنین به طور اصولی در اعتراض خود بیان نمایید تا دادگاه تجدید نظر را برای نقض آن رای مجاب نمایید.

با توجه به این که بررسی رای و نقد بر آن بسیار دارای نکات ظریف است و این فرصت تنها یک بار در اختیار شما قرار دارد بهترین راه این است که با یک وکیل دادگستری با تجربه موضوع خود را مطرح نمایید تا ایشان با تخصص ویژه خود برای احقاق حق در کنار شما باشند.

وکیل تجدید نظر خواهی در دادگاه

ویژگی های وکیل تجدیدنظر

وکیل شخص تجدید نظر خواه باید در ابتدا هر جزء از رای دادگاه را به صورت دقیق مورد بررسی جداگانه قرار دهد تا استدلال های قاضی برای تصمیم گیری را درک کند.

سپس با توضیح روند استدلالی قاضی دادگاه بدوی در دادخواستی که به عنوان تجدید نظر ارائه میشود اشتباهی که در رای برای استفاده از یک دلیل یا اشتباهی که در روند استدلالی وی به کار رفته است را به صورت شفاف و مستند به مفاد قانونی بیان نماید.

اولین ویژگی که وکیل در این مقطع باید داشته باشد تجربه بالا است و آن هم به دلیل این است که در طول زمان با آرا و استدلال های مختلف قضات آشنایی کامل دارد و اگر اشتباهی از سوی یکی از آنها رخ دهد به سرعت متوجه آن شده و برای اعتراض آنرا بیان میدارد.

دومین ویژگی که باید هنگام انتخاب وکیل تجدید نظر خود به آن توجه نمایید این است حوزه فعالیت و تخصص وی در چه زمینه ای میباشد به دلیل این که اگر حوزه متفاوتی با موضوع پرونده شما داشته باشد ممکن است برای فهم مشکلات رای به سختی دچار شده و برخی موارد از چشم او دور بماند.

وکیل تجدیدنظر در دعاوی کیفری

همانطور که میتوان به آرایی که از سوی مراجع قضایی حقوقی صادر میشود اعتراض کرد، در مراجع کیفری نیز میتوان در مرحله تجدید نظر خواهی دادخواستی مبنی بر اعتراض برای رای صادره ارائه کرد.

چه بسا مبحث اعتراض در پرونده های کیفری دارای اهمیت بیشتری نسبت به پرونده های حقوقی داشته باشد زیرا در این دسته از دعاوی ممکن است مجازات هایی نظیر حبس برای متهم در نظر گرفته شده باشد که محکوم علیه را متوجه مشکلات بسیاری میکند.

ماده ۴۲۶ قانون آئین دادرسی کیفری مرجع صالح رسیدگی برای اعتراض را مرجع صالح تجدیدنظر میداند مگر در مواردی که در خود همین قانون به صورت حصری بیان شده است که مرجع صالح برای اعتراض دیوان عالی کشور میباشد.

پیشنهاد ما با توجه به میزان حساسیت در این دسته از پرونده ها این است که حتما برای اعتراض در ابتدا با یک وکیل کیفری متخصص و با تجربه مشورت نمایید و در صورت لزوم تنظیم لایحه برای اعتراض را نیز به وی بسپارید تا در نتیجه قطعی شدن حکم دادگاه متوجه ضررهای مالی و غیرمالی بزرگی نباشید.

ضرورت استفاده از وکیل برای تجدیدنظر خواهی در دادگاه

آرایی که از سوی دادگاه صادر میشوند طی یک فرایند و جریان رسیدگی ممکن است که بار ها مورد بررسی خود قاضی صادر کننده رای قرار گیرند.

همچنین میزان تجربه و دانشی که قضات از آن برخوردارند سبب این مسئله میشود که کمتر مواردی پیش بیاید که اشتباه یا قصوری از آنها در نحوه استدلال یا برداشت از قانون رخ دهد.

حتی اگر چنین مواردی نیز رخ دهد برای تشخیص آنها نیاز به حداقل داشتن دانش حقوقی و تجربه کاری در این زمینه نیاز است.

در مرحله بعد تشخیص این مشکلات هم کفایت نمیکند و باید برای اعتراض به نحوی استدلال های خود را بر اساس مفاد قانونی بیان کنید که بتوان بر اساس آنها رای قاضی بدوی را نقض کرد.

در این زمان است که ضرورت کمک گیری از یک وکیل پایه یک دادگستری بیش از پیش حس میشود.

کدامیک از احکام صادره از دادگاه قابلیت تجدیدنظر خواهی دارند؟

به صورت کلی میتوان گفت که تمامی آرایی که از سوی مراجع قضایی صادر میشوند قابلیت اعتراض در دادگاه تجدیدنظر را دارا میباشند.

تنها برخی از آنها با توجه به ویژگی هایی که دارند امکان اعتراض از آنها سلب شده است که قانونگذار به صورت صریح در مواد قانونی آنها را ذکر کرده است. برای اطلاع از آنها در دعاوی حقوقی لازم است که به مواد ۳۳۰ تا ۳۴۰ قانون آئین دادرسی مدنی مراجعه نمایید.

همچنین برای دعاوی کیفری هم استثنائات را در ماده ۴۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری ذکر کرده است.

هزینه وکیل پرونده تجدید نظر خواهی

جهات تجدیدنظر خواهی توسط وکیل دادگستری

جهات تجدیدنظر خواهی در دعاوی کیفری و حقوقی یکسان است که ما در این گفتار به صورت مختصر آنها را بیان میکنیم.

عدم اعتبار مستندات دادگاه بدوی

 عدم توجه قاضی به دلایل ابراز شده

عدم صلاحیت محلی یا ذاتی دادگاه صادر کننده رای و یا عدم صلاحیت قاضی دادگاه از جهت موارد رد دادرس

ادعای مخالفت رای صادره با قوانین و مقررات یا مخالفت با موازین شرعی

تنها یک مورد در دعاوی حقوقی بیشتر است که میتوان از آن جهت تجدیدنظر خواهی کرد که آن هم ادعای فقدان شرایط قانونی شهادت شهود میباشد.

حق الوکاله وکیل در مرحله تجدید نظر

موسسه حقوقی اترس با تکمیل کادر حقوقی خود به متقاضیان عزیز برای تجدیدنظر خواهی چه در دعاوی حقوقی و چه کیفری خدمات ارائه میکند. برای اطلاع از هزینه خدمات ما لازم است که به بخش تعرفه خدمات حقوقی اترس مراجعه کرده تا از آن مطلع شوید.

  • هزینه پرونده تجدید نظر خواهی شروع از ۳۵ میلیون تومان

شماره وکیل برای پرونده تجدید نظر

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل متخصص در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی اعتراض به رای دادگاه  هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی اگر در پرونده شما هنوز مهلت تجدیدنظر باقی مانده است برای کمک گرفتن از یک وکیل با تجربه تردید نکنید زیرا در صورت عدم استفاده از یک متخصص ممکن است متحمل ضررهای هنگفتی شوید.

وکیل برایدادگاه انقلاب تهران

وکیل دادگاه انقلاب تهران

فرم ثبت درخواست وکیل دادگاه انقلاب تماس با وکیل برای پرونده دادگاه انقلاب تهران وکیل دادگاه انقلاب تهران در

وکیل واخواهی در پرونده قضایی

وکیل واخواهی

فرم ثبت درخواست وکیل واخواهی تماس با وکیل واخواهی موسسه حقوقی اترس وکیل واخواهی در موسسه حقوقی اترس ،وکیل

وکالت به وکیل ابطال رای داوری

وکیل ابطال رای داوری

فرم ثبت درخواست وکیل ابطال رای داور تماس با وکیل ابطال رای داوری مشاوره حقوقی ابطال رای داوری در

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند