مشاوره حقوقی مهریه برای مردان

مشاوره حقوقی مهریه

تماس برای مشاوره حقوقی مهریه

مشاوره حقوقی مهریه در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل متخصص حقوق خانواده انجام میپذیرد.

تعریف های زیاد و متعددی برای مهریه در نظر گرفته شده است اما میتوان با بهره گیری و تجمیع همه تعریف ها چنین گفت که مهریه به مالی گفته میشود که در نتیجه عقد نکاح به صورت های مختلف به ملکیت زوجه در می آید.

مشاوره حقوقی برای مهریه در دو زمان مختلف میتواند برای متقاضی مشاوره حائز اهمیت باشد.

اولین جایی که میتواند به متقاضی مهریه راهنمایی کند مشاوره حقوقی پیش از ازدواج میباشد که در این صورت بسیاری از ریسک هایی که میتواند متوجه او شود را کمتر میکند و دومین زمانی که میتواند مشاور حقوقی به کمک زوجه بیاید زمان طلاق یا مطالبه مهریه میباشد البته اگر از نوع عندالمطالبه باشد که در ادامه ی این گفتار به تقسیم بندی مهریه از دو جنبه میپردازیم.

مشاور حقوقی مهریه کیست؟

مشاوره حقوقی خانواده میتواند در خصوص مهریه بصورت کامل و تخصصی به موکلین خود مشاوره بدهد زیرا که مهریه یکی از زیر شاخه های حقوق خانواده میباشد.

البته باید توجه داشته باشید که هر بخش حقوق خانواده هرچند که نسبت به سایر بخش های حقوقی به هم مرتبط تر هستند و از یکجا یعنی عقد نکاح نشات میگیرند اما باز هم راهنمایی کردن در زمینه مهریه نیازمند تسلط کامل به قوانین و مقررات مهریه میباشد و شخص مشاور باید تجربه کافی در پرونده های مشابه داشته باشد تا بتواند به صورت کامل شما را راهنمایی کند که وقت و هزینه شما صرف مسیر های اشتباهی نشود.

از آنجایی که قانون کشور ما اهمیت زیادی برای حقوق خانواده در نظر داشته و اینکه وکلا و مشاورین حقوقی تا مدت مشخصی نمیتوانند در پرونده های مربوط به خانواده کار کنند، مشاورین حاضر در حقوق خانواده که یکی از مهمترین بخشهای آن مهریه میباشد از زبده ترین و متخصص ترین مشاورین حقوقی و وکیل پرونده خانواده هستند.

مشاوره حقوقی مهریه خانم

یکی از مسائلی که میتواند برای متقاضی مشاوره حقوقی مهریه دارای اهمیت باشد جنسیت شخص مشاور هست. از آنجایی مطالبه کننده مهریه خانم ها هستند ممکن است برای درخواست مشاوره حقوقی خود یکی از معیارهای آنها خانم بودن مشاور باشد.

از مزایایی که مشاوره حقوقی خانم دارد میتوان به راحت بودن در جلسه مشاوره حقوقی اشاره کرد که موکل به راحتی میتواند مشکلات خود را بیان کند و همچنین درک متقابلی که خانم ها از یکدیگر دارند میتواند مزیتی باشد که مشاوران حقوقی خانم از آن بهره مند هستند.

چنین مسئله ای هم نیز ممکن است برای آقایان پیش بیاید که به دنبال مشاور حقوقی آقا برای بررسی مهریه ای که باید بپردازند بگردند که بتوانند به راحتی تمام مشکلات خود را در این خصوص با مشاور خود در میان بگذارند و به صورت کامل راهنمایی بگیرند.

علاوه بر این مشاوره حقوقی تلفنی میتواند در شرایطی که زمان برای راهنمایی گرفتن کم است و یا به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری برای اشخاص فراهم نیست جایگزین مناسبی برای برگزاری جلسه مشاوره حقوقی به صورت حضوری باشد.

پس حتی اگر امکان مراجعه حضوری نداشتید میتوانید برای  مشاوره حقوقی مهریه از طریق مشاوره آنلاین یا تلفنی راهنمایی بگیرید.

مشاوره حقوقی مهریه خانم در تهران

انواع مهریه از نگاه وکیل امور خانواده

پیش از توضیح تقسیم بندی مهریه بهتر است به این نکته اشاره کنیم که درخواست مهریه بدین شکل که در عرف مرسوم شده است که در زمان طلاق گرفته میشود نیست. خواه درخواست طلاق از طرف مرد باشد و یا از طرف زن

با توجه به اینکه چه نوعی از انواع مهریه در عقد نکاح مشخص شده است میتواند متفاوت باشد و زوجه در طول زندگی مشترک با زوج  هم میتواند تقاضای پرداخت مهریه خود را داشته باشد.

مهر یا مهریه از دو جنبه قابل تقسیم هست که یکی از آن دو نحوه تعیین مهریه است و دیگری نحوه ی مطالبه مهریه. تقسیم بندی مهریه از جنبه تعیین آن:

مهر المسمی:

مهر المسمی مقدار معینی مال است که زوجین و خانواده آنها پیش از عقد نکاح بر سر مقدار آن توافق نموده و در عقد نکاح درج میشود و عاقد مقدار آنرا میخواند.

مهر المثل:

اگر مالی که برای مهریه مشخص شده است معلوم شود که برای زوج نبوده در این حالت مهرالمثل به زوجه تعلق میگیرد و یا اینکه مهر المسمی مجهول بوده باشد.

همچنین در صورتی که زوج و زوجه پیش از عقد یا هنگام آن مقدار مهر المسمی را تعیین نکرده باشد. مهر المثل بر اساس ماده ۱۰۹۱ قانون مدنی تعیین میشود اما به صورت کلی بدین معنا است که در همان زمان دخترانی که مانند شخص زوجه میباشند از نظر وضعیت جسمانی و یا شان خانوادگی مهر آنها به چه اندازه است و همان مقدار هم برای ایشان تعیین میشود.

مهر المتعه:

این بخش در حالتی پیش می آید که مهریه مشخص نشده باشد و همچنین پیش از نزدیکی زوجین از یکدیگر طلاق بگیرند که با توجه به شرایط مالی مرد از سوی مقام قضایی تعیین میشود.

مهر السنه:

این قسمت دیگر امروزه کاربردی ندارد اما به این معنی است که اگر توافقی بر سر مهر نشده باشد مقدار آن طبق منابع فقهی به اندازه مهریه دختران حضرت محمد(ع) تعیین میشود که مقدار آن پانصد درهم نقره میباشد.

تقسیم بندی مهریه از جنبه نحوه مطالبه آن به دو بخش تقسیم میشود که از قرار ذیل است:

عندالمطالبه:

به معنی این است که هر زمان که زوجه بعد از جاری شدن عقد نکاح بخواهد زوج موظف به پرداخت مقدار تعیین شده میباشد.

عندالاستطاعه:

به معنی این است که پرداخت مهریه منوط به تمکن مالی مرد میباشد. در صورتی که مرد توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد اجباری برای او نیست.

هزینه مشاوره حقوقی برای مهریه

با توجه به اینکه میزان پیچیدگی و حجم هر مشکل حقوقی با دیگری متفاوت میباشد میتواند تعیین کننده هزینه شما برای حل آن باشد.

موسسه حقوقی اترس با توجه به اینکه از وکلای متخصص و مسلط در این زمینه دعوت به همکاری کرده است میتواند انتخاب مناسبی برای متقاضیان مشاوره حقوقی در خصوص مهریه باشد.

هزینه مشاوره حقوقی حضوری در موسسه اترس به ازای هر ساعت ۹۰۰ هزارتومان میباشد

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای پرونده مهریه

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل خانواده در دپارتمان امور حقوق خانواده موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی مهریه هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

با توجه به توضیحاتی که داده شد اهمیت و پیچیدگی پرونده های خانواده واضح میباشد. به علت اهمیتی که این مسائل دارند و همچنین پراکندگی قوانین و ریز مقرراتی که در این زمینه از سوی قانونگذار وضع شده است راه بهتر برای شما این است که مشکلات خود را با یک وکیل متخصص مهریه  در میان بگذارید تا با برگزیدن بهترین راه حل به مشکلات خود پایان دهید.

مشاوره حقوقی خیانت زن توسط وکیل پایه یک

مشاوره حقوقی خیانت زن

فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی خیانت زن تماس برای مشاوره حقوقی پرونده خیانت زن مشاوره حقوقی موضوع خیانت زن

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند