مشاوره حقوقی ثبت برند با وکیل دادگستری

مشاوره حقوقی ثبت برند

تماس برای مشاوره حقوقی ثبت برند

مشاوره حقوقی ثبت برند در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص حقوق شرکت ها انجام میپذیرد.

شاید امروزه ما بیشتر از هر زمان دیگری با اوضاع و احوال برند سازی توسط شرکتهای بزرگ و حتی کسب و کارهای کوچک موجهه باشیم. کسب و کارها امروزه با نام تجاری یا برندی که برای خود انتخاب کرده اند شناخته میشوند و به نوعی میتوان گفت هویت تجارت های بزرگ و کوچک مربوط به برند آنهاست.

ثبت آن در مرجع مربوطه مانند هر مسئله حقوقی دیگری دارای پیچیدگی هایی میباشد که برای ساده تر شدن آن نیازمند اشراف به قوانین و مقررات آن حوزه و همچنین تجربه کاری در آن زمینه است.

به همین دلیل مشاوره حقوقی گرفتن از وکیل متخصص ثبت برند میتواند کمک شایانی به تسهیل و تسریع آن نماید. برای انتخاب وکیل مشاور خود باید توجه داشته باشید که وی دارای دانش تخصصی در این زمینه باشد و سابقه کار برای ثبت برندهای دیگر در کارنامه او دیده شود.

پس برای موفقیت در کسب و کار و برند سازی خود در ادامه این متن با ما همراه باشید تا با رعایت نکات ذکر شده بتوانید به سادگی امور ثبت رسمی خود را انجام دهید.

چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟

شاید ابتدایی ترین و مهمترین مسئله برای افراد در زمینه ثبت برند این است که چرا باید علامتی که برای کسب و کار خود استفاده میکنیم را ثبت کنیم یا ضرورت ثبت علامت تجاری چیست؟ هدف از این کار در پاسخ به این پرسش نهفته است.

ثبت یک علامت تجاری نشان دهنده مالکیت یک شخص اعم از حقیقی و حقوقی نسبت به یک علامت تجاری هست.

این مالکیت شما بر علامت سبب میشود تا در صورت هر گونه تعرض و استفاده غیر قانونی از آن، بتوانید از طریق مراجع قانونی شخص متعرض را مورد پیگرد مراجع قضایی قرار دهید و همچنین حقوق ضایع شده خود را احیا کنید.

اما اگر این مالکیت رسمیت نیابد ممکن است همه تلاشهایی که شما برای برند سازی و شناخته شده آن کرده اید هدر رفته و شخص دیگری از آن استفاده کند بدون اینکه هیچگونه اجازه ای از شما داشته باشد یا غرامتی به شما بپردازد.

بهتر است پیش از ثبت علامت تجاری خود با دریافت مشاوره حقوقی کسب و کار از یک وکیل زبده برای این مهم اقدام نمایید تا با بررسی کسب و کار شما و بیان انواع علائم تجاری بهترین راهکار را به شما پیشنهاد دهد.

مراحل ثبت برند در ایران

مراحل ثبت برند نزد اداره مالکیت صنعتی در ایران از قرار ذیل است:

 انتخاب نام تجاری منحصر به فرد

استعلام نام انتخاب شده

 تهیه مدارک لازم، پرداخت هزینه ثبت، تنظیم و ثبت اظهارنامه

پیگیری اظهارنامه تا زمان تایید نهایی

انتشار آگهی در روزنامه رسمی

پس از گذشت سی روز از انتشار آگهی در روزنامه رسمی، گواهی ثبت برند صادر میشود و این گواهی تا مدت ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت و پس از انتقضای مدت میتوانید برای تمدید برند خود  اقدام نمایید.

نکات ضروری در ثبت برند

برای اینکه بتوانید در اولین اقدام خود و بدون پرداخت هزینه های مازاد، برند خود را ثبت کنید لازم است نسبت به برخی از نکات کلیدی آن اشراف داشته باشید که در ذیل این مطلب بیان شده است.

همانطور که  هنگام مشاوره حقوقی برای شرکت ها خدمت همراهان گرامی توضیح داده میشود : در ابتدا باید از طریق  استعلام از مراجع ذی ربط نسبت به عدم استفاده از برند خود در گذشته توسط دیگری اطمینان حاصل نمایید.

سپس باید نام یا عبارتی را برای ثبت انتخاب نمایید که واضح و منحصر به فرد بوده و شباهت زیادی به برندهای دیگر که پیش از آن به ثبت رسیده اند نداشته باشد.

در حین انجام مراحل ثبت با یک وکیل در ارتباط باشید و از راهنمایی های ایشان استفاده کنید.

هزینه مشاوره حقوقی برای ثبت برند

تفاوت میان میان لوگو و برند

برخی از افراد ممکن است که گمان کنند برند و لوگو دو عبارت یکسان هستند و با ثبت هر یک دیگر نیازی به ثبت دیگری نیست.

در واقع باید بدانید این دو مفاهیمی کاملا مجزا هستند که هر یک باید به صورت جداگانه مراحل ثبت را طی کنند تا در مالکیت شخصی قرار بگیرند.

در حقیقت برند به معنای یک نام یا عبارت تجاری میباشد که سبب منحصر به فرد شدن محصولات یا خدماتی میشود که تنها از سوی شما ارائه شده است.

اما لوگو علامت تصویری محصولات یا خدمات شما میباشد. البته که ممکن است در لوگو از عبارت تجاری نیز مانند موسسه حقوقی اترس استفاده شود اما این مسئله بیانگر یکسان بودن آنها نیست.

مشورت با وکیل برای ثبت برند برای خود بدون داشتن جواز کسب

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد که به دلیل کوچک یا خانگی بودن تجارت خود و یا به هر دلیل دیگری جواز کسب دریافت نکرده اند، ثبت برند بدون جواز کسب میباشد و این افراد  نمیتوانند علامت تجاری یا لوگو خود را به ثبت برسانند و این مسئله ممکن است باعث دردسرهایی برای صاحبان اینگونه مشاغل باشد.

با توجه به اینکه در نتیجه نشست هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در سال ۹۹، داشتن تنها یک برند برای افراد را بدون داشتن جواز کسب مجاز دانسته است اما اداره مالکیت صنعتی این امکان را برای اشخاص فراهم نمیکند.

اما وکلای زبده موسسه حقوقی اترس راه حلی برای این امر اندیشیده اند که شما میتواند با دریافت مشاوره حقوقی از آنها از آن مطلع شوید.

هزینه مشاوره حقوقی با وکیل ثبت برند تجاری

ارتباط با وکیل میتواند به ساده تر شدن امور بسیار کمک کند. شما هم میتوانید انجام امور ثبت برند تجاری خود را بر عهده وکلای اترس بگذارید و هم میتواند با دریافت مشاوره از ایشان برای انجام کارها راسا اقدام نمایید.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل با تجربه در این زمینه به مدت یک ساعت انجام میگیرد که هزینه آن به مبلغ ۹۰۰ هزارتومان میباشد.

همچنین یکی دیگر روش ها ارائه خدمات از سوی موسسه اترس مشاوره حقوقی تلفنی است که برای مدت ۲۰ دقیقه هزینه ۱۸۵ هزارتومان است.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای ثبت برند و علامت تجاری

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص امور ثبتی شرکت ها در دپارتمان امور حقوق مالی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی ثبت برند هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

در نتیجه باید گفت ثبت علامت تجاری برای کسب و کار خود یکی از ابتدایی ترین کارهایی هست که افراد باید در هنگام شروع کار انجام دهند زیرا با توسعه دادن کسب و کار خطر تهدید کننده آن نیز توسعه می یابد یعنی هرچه علامت تجاری شناخته تر و مشهور تر باشد بیشتر در معرض سوء استفاده و تعرض قرار خواهد گرفت.

امور حقوقی شرکت ها مالکیت معنوی

امور حقوقی شرکت ها

امور حقوقی شرکت ها و خدمات موسسه اترس امور حقوقی شرکت ها: اگر در خصوص امور حقوقی شرکت ها

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند